Citat:
På fredag får jag min lön, den 25:e. Säg att det är 20 000 efter skatt, för exemplets skull.
Om jag då säger till mig själv "i dag fick jag in 20 000 = 7,3 miljoner", betyder det då att min årslön är på 7,3 miljoner? Om det vore så väl. Tyvärr är det inte så.
Med det sagt så förstår ju även du att vi just nu är i en extrem period. Jag kan inte tänka mig att du, som ändå är kapabel till att formulera en mening, tror att 450 000 araber (varför det nu är relevant att de är araber) kommer att komma hit det kommande året.
Så då är min fråga till dig: varför gör du den där uträkningen när du mycket väl vet att den är fullkomligt irrelevant?
Om du inte tror att den är irrelevant, så kan vi återkomma till det här om ett år så kan jag påpeka hur irrelevant den var då. Jag kommer inte att glömma det.
Om jag då säger till mig själv "i dag fick jag in 20 000 = 7,3 miljoner", betyder det då att min årslön är på 7,3 miljoner? Om det vore så väl. Tyvärr är det inte så.
Med det sagt så förstår ju även du att vi just nu är i en extrem period. Jag kan inte tänka mig att du, som ändå är kapabel till att formulera en mening, tror att 450 000 araber (varför det nu är relevant att de är araber) kommer att komma hit det kommande året.
Så då är min fråga till dig: varför gör du den där uträkningen när du mycket väl vet att den är fullkomligt irrelevant?
Om du inte tror att den är irrelevant, så kan vi återkomma till det här om ett år så kan jag påpeka hur irrelevant den var då. Jag kommer inte att glömma det.
Du följde inte regler för en liknelse då din uträkning är felaktigt uträknad. Om du får 20K i månadslön kan du anta att din årslön kommer bli 240K, eller?
Huruvida flyktingströmmarna minskar eller ökar på ett år är inte säkert, men om de följer dagens nivåer så blir det som Kulturmarxist räknat. Varför är du så säker på att 450.000 INTE vill hit? Jag tror att det kan bli fler eller färre avhängigt ett flertal faktorer som krigsutvecklingen, Eu-ländernas gränspolitik, vinterns bisterhet, svensk signalpolitik etc. Vad ser du som positiva, stabiliserande händelser i krigszonerna i MÖ just nu som gör att färre ska fly? Och vilka länder förutom Sverige ser du som VILL att de ska komma dit, alltså vilka ska avlasta Sveriges flyktingmottagande? Om det blir färre som får komma in i de övriga länderna blir det fler över till oss väl?
Utveckla gärna