Citat:
Ursprungligen postat av
OY
Visst, har du något problem med att folk spekulerar och funderar på vad som kan ha hänt, är det ens otillåtet eller fult?
Har du något vettigt förslag på hur offret hamnade i ladan? Jag utgår ifrån att ladan är mordplatsen.
Nja, att vrida
för mycket på sanning/sakfakta för att få egna spekulationer att passa in får det allt finnas gränser för..
Utgår från att du menar handskfyndet.
Jag tror Lisa hamnat där för egen maskin. Vad skulle få henne att gå ut till vägen?
1. Antingen via igenkännande (tolkas som ofarlig) och som då påkallar hennes uppmärksamhet.
2. Alternativt att nån frågar efter vägen (hon är service minded och orädd).
3. Ett tredje alternativ att nån skulle vara i sån nöd att hon springer dit vid rop på hjälp.
... Varav jag utgår från punkt 1. Har Lisa sett MGM vid nåt tillfälle så kan han tolkas som ofarlig - hon känner igen honom som arbetaren tvärs över gatan. Kanske känner igen bilen?
Oavsett så anser jag hon gått dit själv.
Lisa går till mopeden och GM ser henne gå runt hörnet. Hon ställer ner påsen på backen och sätter i nyckeln.
Har funderat på om hon kollade mobilen, men skulle hon då inte ha lagt hjälmen på sadeln - varför stå med både handskar och hjälm och surfa?
Med tanke på att hjälmen och handskarna är borta så verkar hon ha varit fram till mopeden och vänt direkt. Hur som helst.. han gör henne uppmärksam, hon kollar vad/vem det är och går dit.
Jag tror i sin tur att han är attraherad av henne, söker kontakt. Hon ser ingen fara, säger att hon måste åka hem och avrundar samtalet med att ta upp mobilen och skicka sms:
Critical point för han inser att hon är på väg att gå och det går överstyr.