Citat:
Ursprungligen postat av
Reviews
Ja, ingen logik alls i det. Det är bara så urbota dumt att ens diskutera ämnet. "Ni behöver inte min hjälp mera, så jag går nu." De övriga tjejerna låste och L*sa gick runt hörnet till sin moped - punkt.
"Nyckel i lada"- diskussionen kan väl ses som ett önsketänkande, en vilja att korrigera verkligheten för att få L*sa till ladan. Inget annat. Att hänga upp en nyckel i ladan är detsamma som att säga "varsågod, lås upp och kliv in." Att få ut något från försäkringsbolaget är heller inte att räkna med.
Håller med om att denna nyckel börjar bli lite tröttsam. Men tänk om de hade en extranyckel i ladan, en reservlösning för oförutsedda händelser. Långa avstånd, flera företag, flera anställda osv. Lisa säger hej då, flickorna låser och åker iväg medan Lisa fixar sin påse, moppehjälm och SMS till föräldrarna. Plötsligt kommer hon i håg att hon har extranyckeln i fickan och måste lägga tillbaka den i ladan innan hon åker hem.
Varför hon fått extranyckeln kan jag inte räkna ut på rak arm, men omöjligt är det inte.
OBS en sådan reservnyckel ligger troligen väl gömd, inte på en spik innanför dörren.