2015-09-22, 22:15
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Så. Medan de andra två tjejerna slutförde låsningen av lokalen sade Lisa något i stil med "ni behöver inte mig längre, jag sticker" och så gick hon runt hörnet.

Tjejerna låste och åkte.

Lisa gick till mopeden för att sedan gå till ladan och gömma nyckeln.

Hur låste då tjejerna lokalen om Lisa hade nyckeln?

Ja, ingen logik alls i det. Det är bara så urbota dumt att ens diskutera ämnet. "Ni behöver inte min hjälp mera, så jag går nu." De övriga tjejerna låste och L*sa gick runt hörnet till sin moped - punkt.

"Nyckel i lada"- diskussionen kan väl ses som ett önsketänkande, en vilja att korrigera verkligheten för att få L*sa till ladan. Inget annat. Att hänga upp en nyckel i ladan är detsamma som att säga "varsågod, lås upp och kliv in." Att få ut något från försäkringsbolaget är heller inte att räkna med.
2015-09-22, 22:16
Medlem
FritzDaCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Du är rolig du! Först kommer du med en mycket intressant iakttagelse, svår dock att bedöma utan att veta mer om när bilderna togs, i vilken följd etc.
Jag har ju utgått från bl.a polisbilens position.
Citat:
Men sen drar du själv slutsatsen att det därför nog inte var där LH hittades! ?
Jag gav mina tankar som lekman. Vi får väl se med tiden hur det förhöll sig.
2015-09-22, 22:21
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingo22
Svar till Snowsmile

Själv misstänker jag följande: Nyckel och Ladan.

Därefter gå LH till ladan mittemot cafet för stt gömma nyckeln som dom brukar göra.
Cafe ägarinnan har bekräfftad att dom brukar gömma nyckeln där.

Om Caféägarinnan bekäftat att de brukade gömma nyckel i ladan så är det helt avgörande att hitta det citatet, intervjun eller vad det kan vara! Där är ju hela pudelns kärna: källa på detta
2015-09-22, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FritzDaCat

Jag har absolut för mig att det funnits en bild med bättre upplösning där man ser en tekniker iförd halvmask/gasmask inne i boden?
När de är utanför har de endast "dammskydd"
2015-09-22, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ingo22
Svar till Snowsmile

Själv misstänker jag följande: Nyckel och Ladan.

När LH slutade så låste hon cafet, därefter går LH till mopeden och sätter i nycklar och hänger någon påse på styret på moppen.
Sen om det var någon bil som hon kanske talade med den omtalade bilen SUV som tydligen sågs där.
Därefter kan LH gått för att gömma nyckel innan hon skulle åka hem.
Därefter gå LH till ladan mittemot cafet för stt gömma nyckeln som dom brukar göra.
Cafe ägarinnan har bekräfftad att dom brukar gömma nyckeln där.

Men hon råkade troligen ut för gärningsmannen i ladan då hon skulle gömma nyckeln.
Där inne är då GM, som gör närmanden mot LH, som hon försöker avfärda och tumult uppstår där LH försöker ropa på hjälp och där tappar hon hansken.

GM sätter troligen handen över munnen på LH för att få tyst på henne, och där spårar allt ur och hon avlider.
Han tar Lisa till mjölkboden på hörnet. Vad han gör där kan man bara fantisera om.
GM lastar in LH i bilen och kör snabbt mot Martorp Gård, och på vägen dit slänger han ut mobilfodral och andra mobildelar ex;batteri.
Gärningsmannen hade troligen sin bil på baksidan av ladan, där han lastade in LH och for iväg snabbt till Martorp gård. och gömde kroppen i den omtalade boden. Sedan fick han inte tid att göra sig av med kroppen.

Det är vittnen som har sett de misstänkta köra i hög fart mot Martorps Gård vid lämplig tid.

Ang den bod som LH hittades i skall vara en liten bod på baksidan av byggnad Martorp. Foton har visats i media

GM känner väl till alla byggnader och vet att han kan gömma henne i boden där LH hittades.
Därefter uppstår aktivitet av polis och många ur missingpeople som hindrar GM att göra sig av med LH´s kropp.

Jag har läst många inlägg, men alla tycks ha missat att Nyckel till Cafet brukade gömmas i ladan mitt emot cafet.

Det är min teori.
Det är också den enklaste förklaringen till hela förloppet.

Ang den bod som LH hittades i skall vara en liten bod på baksidan av byggnader. Foton har visats i media och den har fraktats bort av polisen.

Det som starkast pekar på boden som fyndplats , är det som Poliskvinnan skrev på deras hemsida , och som senare togs bort .
Hon beskriver en gråtande Polis och en tagen Tekniker utanför BODEN där Lisa hittades .
Det var där gasmaskerna togs på....

Hur många personer känner till den lilla boden bakom Martorp där Lisa hittades. ???
Det är inte många.
Och hur ska en helt främmande bil kunna åka in på ett område som bara några har tillgång till.
GM känner mycket väl till hela området.

Citat:
Ursprungligen postat av LA-B
Vad jag har hört, så har LS, utalat att hon inte alls kände sig iakttagen, av dom på taket, då hon säger att hon hörde att dom hade radion på, då hon anlände till cafet på mornarna!
Det skulle inte varit något obehag!

Tilläg: någon av tjejerna, ska ha sagt att dom kände sig iakktagna, av dom på taket! Men varför tog dom inte upp det med LS då?
2015-09-22, 22:25
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LA-B
Kan finnas flera nycklar!

Det kan finnas flera nycklar, ja. Fast det kan bara finnas en sanning, och sanningen är den L*sa´s kolleger berättar, nämligen att hon gick iväg i riktning mot mopeden.
2015-09-22, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
När han förstod att LH försvunnit genomsökte han naturligtvis alla utrymmen han såg i närheten - och förutom kaféet bör ladan ha varit bland det första han letade igenom. Så fort polis anlänt till platsen borde hela ladugårdsområdet ha spärrats av.

Men det gjorde de inte. Vad säger det om professionaliteten hos polisen? Densamma som går på "polisiär intuition" och som tidigt bestämmer sig för vilken mgm är? Vad säger det om risken för tunnelseende och ett fastlåst tidigt "kurdspår"?
2015-09-22, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Det kan finnas flera nycklar, ja. Fast det kan bara finnas en sanning, och sanningen är den L*sa´s kolleger berättar, nämligen att hon gick iväg i riktning mot mopeden.

Men där framkommer inget om någon nyckel!
Dom karnse inte ville säga som det va?
Vore ju pinsamt, om det kom fram!
2015-09-22, 22:29
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Ja, ingen logik alls i det. Det är bara så urbota dumt att ens diskutera ämnet. "Ni behöver inte min hjälp mera, så jag går nu." De övriga tjejerna låste och L*sa gick runt hörnet till sin moped - punkt.

"Nyckel i lada"- diskussionen kan väl ses som ett önsketänkande, en vilja att korrigera verkligheten för att få L*sa till ladan. Inget annat. Att hänga upp en nyckel i ladan är detsamma som att säga "varsågod, lås upp och kliv in." Att få ut något från försäkringsbolaget är heller inte att räkna med.
Håller med om att denna nyckel börjar bli lite tröttsam. Men tänk om de hade en extranyckel i ladan, en reservlösning för oförutsedda händelser. Långa avstånd, flera företag, flera anställda osv. Lisa säger hej då, flickorna låser och åker iväg medan Lisa fixar sin påse, moppehjälm och SMS till föräldrarna. Plötsligt kommer hon i håg att hon har extranyckeln i fickan och måste lägga tillbaka den i ladan innan hon åker hem.
Varför hon fått extranyckeln kan jag inte räkna ut på rak arm, men omöjligt är det inte.
OBS en sådan reservnyckel ligger troligen väl gömd, inte på en spik innanför dörren.
2015-09-22, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Men det gjorde de inte. Vad säger det om professionaliteten hos polisen? Densamma som går på "polisiär intuition" och som tidigt bestämmer sig för vilken mgm är? Vad säger det om risken för tunnelseende och ett fastlåst tidigt "kurdspår"?

Kan bara hålla med dig där!
2015-09-22, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
NB ska ha jobbat för en litauisk firma utanför Gbg; möjligen gick det den vägen.

Vilken "väg" då? Specificera.
2015-09-22, 22:31
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FritzDaCat

Troligast är väl boden?

Expressen, har jag för mig, pekade å andra sidan ut byggnaden på Martorp som ligger närmast vägen som fyndplatsen.

Är det så har ändå boden använts i något syfte. Usch jag kan fan knappt tänka på det.😢

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in