2015-09-22, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av helsan
Det fanns väl en hel del för honom att kolla upp på egen hand då på hans ägor? Han sa att han tipsade om ödehus, även om stenbrott om jag minns rätt? Kanske var det fler ställen han tipsade om för att hjälpa polisen? Han hade ju uppenbart tankar på några platser hon kunde tänkas vara och bra att han delgav det och försökte hjälpa polisen, Martorp föll sig inte in av alla platser på hans ägor.

Frågan är varför Martorp inte föll honom in.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snowsmile
Är det verkligen vederlagt att båda åkte och att det var kort därefter och samma dag?

Känns som Ingo22 är rätt ute, kanske har lite inside info?

Tror dock inte på nyckelteorin, snarare att hon gått dit av annan anledning, kattunge tex.
En annan anledning till besöket i ladan kan vara att hämta en beställd vodka.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Svaret på den flesta av dina frågor finns i tråden. Dock ej om varför polisen fallerade grovt med att spärra av på ett adekvat sätt.
Om tekniker ska kunna arbeta rätt ska allt spärras av. Sedan får AJ bli hur förbannad som helst.

Då har jag missat svaret på "vet man exakt när caféet spärrades av"?
Övriga frågor ställde jag till dig, inte för att jag själv behöver svaren, utan vad dina svar är på dom frågorna. Men finns dom svaren i tråden? Du har alltså svarat på detta tidigare?
Medlem
FritzDaCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noningra
Jag har absolut för mig att det funnits en bild med bättre upplösning där man ser en tekniker iförd halvmask/gasmask inne i boden?
När de är utanför har de endast "dammskydd"
OK.

Jag tror att de andra bilderna var tagna när tekniker befann sig i det gula huset (personalrum?) utanför ladan.

Något av stor vikt bör ha funnits i boden i alla fall, eftersom det såg ut som att poliserna i bildserien inte fick gå in där.

Rättelse:
Citat:
Ursprungligen postat av FritzDaCat
Kanske bröderna hade boden som tillfälligt krypin. AJ?
Jag menade AB.
Senast redigerad av FritzDaCat 2015-09-22 kl. 23:08.
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Kan nyckeln ha med bagaren att göra?
2015-09-22, 23:07
Medlem
lirareflashbacks avatar
Tror inte det finns mkt till bevisning i detta malet.
Dna sparet ar knappast starkt.
Tingsratten domer honom sakert anda och sedan frias han av juristerna i hovratten.
Tror mordaren fortfarande gar fri dar ute.
2015-09-22, 23:09
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Svaret på den flesta av dina frågor finns i tråden. Dock ej om varför polisen fallerade grovt med att spärra av på ett adekvat sätt.
Om tekniker ska kunna arbeta rätt ska allt spärras av. Sedan får AJ bli hur förbannad som helst.
Men då trodde man ju att Lisa levde och bedömde att det var viktigast att söka fort och "överallt". Man skulle inte släppt in MP om man i första hand avsåg att säkra tekniska bevis.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ME077
Visst var det så att Lisas kropp hittades på ett "redan avsökt område"? Vill minnas att en polis sa något sånt i en intervju då kroppen just hittats. Vill även minnas att tillhörigheterna (troligen klädesplaggen?) som hittades vid Martorp sades hittats på ett redan avsökt område.

Var kan då "mellanlagringen" varit?

Och varför spärrades det röda (tomma) huset 300 m från caféet av?

Varför missade både poliser och hundar (och tekniker?) mjölkrummet så länge?

Mycket intressant frågeställning.
Var hamnar då det sk vittnesmålet om hur mgm:s vittnesmål rört sig? Det kanske är villospår.
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
OK. Har de egen bagare som bakar på plats, före öppningstiden? Eller gör de i ordning smörgåsar o annat av färdiginköpta grejer?
De har bagare.
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Kan nyckeln ha med bagaren att göra?
Ja.
2015-09-22, 23:10
Medlem
Citat:

Och varför tittade han inte själv i Boden som låg avsides
2015-09-22, 23:10
Medlem
Skaraborg2s avatar
Innan yppandeförbudet.

Citat:
Ursprungligen postat av Noningra

Dessutom borde väl de andra tjejerna berättat att Lisa gick till ladan med en nyckel,det var ju innan det stora locket lades på.

Ja detta borde ha kommit fram för då fanns ännu inte yppandeförbudet tycker man, men det gjorde det aldrig.

Nej jag har mycket svårt ett se att LH hade någon egen nyckel till caféet. Dessa sparades säkert till dem som arbetade oftare.
2015-09-22, 23:12
Medlem
Citat:

Hur du än vrider och vänder på det så hade du undrat samma sak om hon hade hittats någon annanstans på hans ägor där han inte tipsat. Det finns många platser på hans ägor.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in