Blev det inte 10 mål till och med 5 mot Brugge och 5 mot Lazio?
Det känns som att det behövdes för att få alla anfallspelare glada. Alla gjorde väl mål senaste veckan? Callejon 2, mertens 2, higuain 2, hamsik 1, gabbiadini 1, insigne 1.
Jaha då protesterade Laziofansen inatt också. Vad jag vet har Juves,Lazios, Napolis, Milans, Romas fans protesterat på ett eller annat sätt den här säsongen. Är det bara jag som tycker att den här negativa inställningen börjar bli löjlig? Det verkar vara ett krav för 5-6 lag att nå cl varje år trots att det bara är 2-3 platser. Varje sommar ska det handlas både profilvärvningar och stjärnorna ska behållas, trots att många av lagen är på 10-20 plats i den europeiska näringskedjan. Borde inte Napolis fans vara glada att spelare som Mertens och Higuain är kvar? Borde inte Laziofansen tacka Lotitio för att Felipe Anderson är kvar? Borde inte Milanfansen tacka ledningen för Bacca och Romagnoli?
Saknar den italienska publiken helt inställningen att om de fyller arenan och ger laget energi så blir resultaten bättre, istället för att vakna till när laget vunnit 5 matcher på raken.
Jaha då protesterade Laziofansen inatt också. Vad jag vet har Juves,Lazios, Napolis, Milans, Romas fans protesterat på ett eller annat sätt den här säsongen. Är det bara jag som tycker att den här negativa inställningen börjar bli löjlig? Det verkar vara ett krav för 5-6 lag att nå cl varje år trots att det bara är 2-3 platser. Varje sommar ska det handlas både profilvärvningar och stjärnorna ska behållas, trots att många av lagen är på 10-20 plats i den europeiska näringskedjan. Borde inte Napolis fans vara glada att spelare som Mertens och Higuain är kvar? Borde inte Laziofansen tacka Lotitio för att Felipe Anderson är kvar? Borde inte Milanfansen tacka ledningen för Bacca och Romagnoli?
Saknar den italienska publiken helt inställningen att om de fyller arenan och ger laget energi så blir resultaten bättre, istället för att vakna till när laget vunnit 5 matcher på raken.
Hur har Juventus fans protesterat? Snälla. Lite busvisslingar p.g.a att spelet såg bedrövligt ut mot Chievo är inga protester. Det är mer känslor.
Hur har Juventus fans protesterat? Snälla. Lite busvisslingar p.g.a att spelet såg bedrövligt ut mot Chievo är inga protester. Det är mer känslor.
Det var väl buffon som tog det som kritik och tyckte att supportrarna borde minnas alla titlar senaste åren? Så han reagerade på det starkare än en vanlig känsloyttring.
Blir en tämligen avslagen mitt-i-veckan omgång. Men till helgen så jävlar. Napoli mot Juventus. Napoli som nog har högsta nivån i Serie A mot Serie As bästa lag. Och båda lagen är i poängbehov. Endast tre poäng gäller. Spektakulärt!
Och sedan Inter mot Fiorentina. Två lag som absolut vill ta plats bland de tre bästa lagen och kvalificera sig till CL. Jag är imponerad av Inter, lag- och poäng-mässigt. Men jag gillar Fiorentina och hoppas att det går väl för dem även om jag är tveksam i längden.
Dessutom så tror jag att Milan fortsätter att klättra. Och Roma har haft guldläge, men inget är enkelt eller självklart.
Romas fans protesterar inte mot spelet utan mot uppdelningen av curvan och ännu mer restriktioner för fansen.
Jag vet. Och jag håller med om att den nya gången i curvan är fruktansvärd. Men satan vad läktarenergin saknades mot sassoulo. Tror det hade blivit tre poäng annars.
[quote=Brille68|54317446]Säsongen har börjat, Coppa Italia har kört igång.
Cagliari körde över Virtus Entella. 5-0 på Sant’Elia, fint spel och såklart fullständigt överlägsna. Dominans på ett sätt som nog kan bli vanligt i Serie B, och jag gillade vad jag såg. Inte minst Melchiorri som visade kvalitet. Hans blygsamma karriär förvånar mig.
Rastelli valde att vila bl a Melchiorri, Di Gennaro, Farias och Sau. Uppenbar risk för underskattning.
Entella tog ledningen inom en minut! Och Cagliari fortsatte att spela svagt och utan organisation. Hafsigt och meningslöst. Efter 30 minuter gjorde man dock mål på straff...
(Valde att koncentrera mig på Udinese mot Milan, där Milan äntligen spelade vacker och effektiv Calcio)
Sedan tog Cagliari över. Borde kanske haft ledningen i halvtid.
(eftersom matchen i Udine var avgjord så kunde jag återvända till kvällens huvudmatch)
Farias kom in i 54:e minuten, men matchen stod och vägde med möjligheter åt båda hållen. I 66:e minuten får Cagliari ytterligare en straff. Och Volpe får rött. 1-2!
Två straffmål...
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Tack. Inför säsongen så sa man allmänt att Cagliari är Serie Bs motsvarighet till Juventus i Serie A.
...
Men jag tycker nog att straffarna var riktigt dömda.
(Vafan! Fokus åter tillbaka till Udine efter att Udinese inlett andra halvleken med att göra två mål.)
Farias avgjorde med en kontring på övertid. 1-3! Därmed gjorde inbytte Farias två mål och var en stor del i vändningen.
Livorno har 12 poäng efter fyra omgångar, och Cagliari har 10 poäng.
Igår låg Livorno under med 2-0 borta mot Ternana, men man vände och vann med 2-3. Idag låg Cagliari under och vände. Det kan verka som att de seglar igenom matcherna, men de kämpar med blodsmak. Finns fan inga enkla matcher i Serie B.
Märklig match i Udine. Lagen hade var sin halvlek. Men trots den svaga andra halvleken tror jag att Milan kan vara med och kämpa om europaspel, kanske rent av CL-spel. Balotelli visade briljans vid sitt frisparksmål, och intelligens i sitt spel framförallt mot slutet. Mi piace.
Här är det dock så nära "ställa ut skorna räcker" som det överhuvudtaget går att komma. Man ska bara ta Virtus Entella. Det är det absoluta blåbäret i ligan. Trots Virtus Lanciano, Latina & Trapani så är man blåbäret. Man kan inte tacka nej till något med släkt eller vänner med motiveringen "-Nej, jag tänkte kolla på Cagliari mot Virtus Entella ikväll". Latina & Trapani är ändå rätt etablerade så det kan man utan tvekan komma undan med, kanske inte att skippa bröllop eller begravning, men definitivt andra grejer. "-Nej kan inte, Cagliari har ju Latina ikväll" känns väl ändå som en fras som går att yttra. Trapani också. Virtus Lanciano är verkligen ytterst tveksamt. Men Virtus Entella...aldrig. De är ett gärdsgårdsgäng. Matchen ska bara stökas över.
Senast Cagliari var i Serie B så var AlbinoLeffe det enda blåbäret. De gjorde sin första säsong i Serie B. Man var nog fan som Entella är nu, ungefär. Idag är ju AlbinoLeffe ganska välkänt, trots allt. Men tills vidare får Entella ses som ett lag man bara ska behöva ställa ut skorna mot.
Senast redigerad av Stivali 2015-09-22 kl. 23:49.
Det var alltså 2003/04 som Cagliari senast låg i Serie B & småklubben AlbinoLeffe samtidigt gjorde sin första säsong i Serie B. Efter att ha studerat hur skytteligan slutade känner jag att jag bara måste posta den. En sprängfylld gott&blandat-påse med namn på måljägare är det.
Den där vitryssen bytte tydligen karriär till hockeymålvakt efter att ha blivit avstängd för uppgjorda matcher i samband med sin tid i Bari. Men det var senare.
Åtta matcher. Ingen som direkt pockar på uppmärksamhet. Utan de stora matcherna kommer till helgen. Napoli mot Juventus och Inter mot Fiorentina!
Men kvällens åtta matcher var inte lika spektakulära. Jag har inte sett någon, men försöker följa med lite från sidan. Kollar in matchtråden för att se uppställningarna...
Ingen riktig boss som ställde upp. Totti, Buffon, Luca Toni osv var inte med i startelvorna om jag ska tro matchtråden, som jag som hastigast tittade in i...
Den närmaste man kan komma är väl Hamsik! Klass och lojalitet.