2015-09-22, 17:48
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av djembelelle
Som det framställts hittills var det de två andra tjejerna som låste och eventuellt ställde in larm medan LH gick iväg till mopeden. Då borde det varit nån av de andra som hängde in nyckeln.

Lisa hade kanske en nyckel som tvunget måste lämnas då hon inte skulle jobba på några dagar, hon hade kanske en egen nyckel lördag-söndag?
2015-09-22, 17:52
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smegma
Jag på snudd garanterar att det blir så.

Tyvärr.

Bevisen verkar vara bleka (dassigt arbete från de ansvariga från början) och med tanke på tiden som har gått så finner jag det ytterst tveksamt att Skitkuken får det straff han förtjänar.

Hur jävla svårt ska det vara att banka sanningen ur ett misstänkt gästarbetardrägg som man vet är skyldig!?

I hela världen använder man den metoden.

Men inte i Stjärtgosse-Sverige...

Och världen ser också ut som den gör.

Det är inte särskilt begåvat att banka fram ett erkännande, den metoden är förlegad om man vill nå fram till sanningen.
2015-09-22, 17:53
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smegma
Jag på snudd garanterar att det blir så.

Tyvärr.

Bevisen verkar vara bleka (dassigt arbete från de ansvariga från början) och med tanke på tiden som har gått så finner jag det ytterst tveksamt att Skitkuken får det straff han förtjänar.

Hur jävla svårt ska det vara att banka sanningen ur ett misstänkt gästarbetardrägg som man vet är skyldig!?

I hela världen använder man den metoden.

Men inte i Stjärtgosse-Sverige...
Det låter som en utmärkt lösning, som användes på medeltiden. https://sv.wikipedia.org/wiki/Tortyr
Citat:
Även den kristna medeltiden, som såvitt möjligt upptog den romerska rätten, betjänade sig (sedan 1200-talet) av tortyren, framför allt mot kätteriet, som förklarades vara ett "majestätsbrott mot Gud". Då ordalierna, en form av gudsdomar, avskaffades, fick man en ersättning i tortyren, och man tyckes ha vid bäggedera förfaringssätten knutit den förhoppningen, att Gud skulle styrka oskulden till att uthärda smärtor, för vilka en skyldig måste duka under.
Gud kommer att hjälpa den oskyldige, så han inte erkänner under smärtan. Såvida man inte slår för hårt, förstås.
2015-09-22, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Lisa hade kanske en nyckel som tvunget måste lämnas då hon inte skulle jobba på några dagar, hon hade kanske en egen nyckel lördag-söndag?

Låter mer troligt att ordinarie personal sköter lås/larm
2015-09-22, 17:56
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Dags för förhör i Litauen

http://www.sla.se/skovde/2015/09/22/dags-for-forhor-i-litauen

Det verkar ju vara en formalitet bara. Eller hoppas man att de ska erkänna nånting hux flux?

Citat:
Men det har under utredningens gång inte kommit fram så mycket mer mot dem.

Man kan verkligen undra hur starka bevis utredarna egentligen har. Att det skulle röra sig om ett lustmord eller ens något sexuellt motiv alls, som vissa här i tråden tycks tro, förefaller långsökt med tanke på SL:s utsaga om motivbilden i expressens artikel.
Citat:
En av gåtorna som kan förbli olöst är motivet. Så länge som en misstänkt förnekar all form av inblandning i dådet, som den huvudmisstänkte 35-åringen från Litauen gör, så kan motivbilden bli ett svårlöst pussel.

http://www.expressen.se/gt/gw-perssons-teori-har-dog-lisa-holm/

Nä, jag håller med GW i hans kommentar i samma artikel
Citat:
Leif GW Persson...ställer sig undrande till vad Litauenförhören syftar till.

– Jag har ingen aning om vad som är tanken. Vet inte om de ska höras som misstänkta eller upplysningsvis, i relation till brorsan och maken. Jag har inte en susning om vad de sysslar med i utredningen och jag blir mer undrande för varje dag, säger han, säger GW Persson.
2015-09-22, 17:57
Medlem
Smegmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Fast det är ju ganska tyst om vilka bevis som finns så det där med bleka bevis är ju egentligen bara gissningar. Och våld som förhörsmetod är väl lite sisådär va? Om en misstänkt är oskyldig och erkänner under tortyraktiga förhör så kan det ju innebära att en riktig mördare går fri och en oskyldig sätts bakom galler. Det är ju ingen direkt upprättelse för offret.
OM bevisen hade funnits så hade Typen varit fängslad för länge sedan. Det som är irriterande är att VI alla vet att gästarbetaren inte kunnat hålla kuk och nävar i styr - men vårt bleka rättsväsende har fällt sig själva - och det är förkastligt jävla pinsamt.

Rättegången kommer ikket att fälla svarande för mord med tanke på tiden som gått. Men tiden som han har haft på häktet kommer han nog att komma ihåg för alltid för så bra och så jävla uppassad han har varit han nog aldrig varit. Lägg därtill ett skadestånd på stackaren för kränkning och utebliven (svart) arbetspenning...

Bara i Sverige.
2015-09-22, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Det verkar ju vara en formalitet bara. Eller hoppas man att de ska erkänna nånting hux flux?

Man kan verkligen undra hur starka bevis utredarna egentligen har. Att det skulle röra sig om ett lustmord eller ens något sexuellt motiv alls, som vissa här i tråden tycks tro, förefaller långsökt med tanke på SL:s utsaga om motivbilden i expressens artikel.

http://www.expressen.se/gt/gw-perssons-teori-har-dog-lisa-holm/

Nä, jag håller med GW i hans kommentar i samma artikel

Hade bevisen varit övertygande så hade väl inte kompletterande frågor och förhör behövts in i det sista
2015-09-22, 18:14
Medlem
djembelelles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Ja, vad vet man...kanske var det si, kanske var det så...eller på nåt annat sätt.
2015-09-22, 18:26
Medlem
PeoFallmos avatar
Exakt var i ladan skulle,om det ens är så, nyckeln ha hängt?
Ladan är stor?
2015-09-22, 18:34
Medlem
gaylordfuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeoFallmo
Exakt var i ladan skulle,om det ens är så, nyckeln ha hängt?
Ladan är stor?
Förslagsvis där handsken hittades
2015-09-22, 18:36
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gaylordfucker
Förslagsvis där handsken hittades

Och var i ladan var det?

Det är så många som säger sig tro att den hängdes i ladan, men var?
2015-09-22, 18:38
Medlem
Jag har sagt det innan och jag säger det igen:

De har inga tunga bevis mot honom!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in