2015-09-22, 16:37
Medlem
FritzDaCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arrogantcat
Ja, det är faktiskt bra tänkt av dig OM det handlar om ladan mitt emot kaféet
Det kan jag inte tänka mig att det gör. Där var de ju väntade. "Dök upp", låter som att det var en överraskning. Det kan ha handlat om närvaron i "verkstaden" (inne i ladan på Martorp, i såna fall) som mamman nämnde och kan även ha varit mötet med MP på fredagseftermiddagen om polisen formulerat sig illa.
2015-09-22, 17:01
Medlem
katws avatar
Dags för förhör i Litauen

Citat:
– Förhören är planerade att genomföras under onsdagen. Eftersom det har gått lång tid sedan de förhördes senast finns det en del att följa upp med dem, vissa kompletterande frågor. Men det har under utredningens gång inte kommit fram så mycket mer mot dem. Men vi vet ju inte vad som framkommer under förhören, säger Lars Johansson, chef vid enheten.

http://www.sla.se/skovde/2015/09/22/dags-for-forhor-i-litauen
2015-09-22, 17:03
Medlem
Det har talats om att många inbrott och saker som försvunnit i Blomberg med omnejd och misstankarna har gått till dessa Litauer.
Så nu en fråga till er som bor i området, Har inbrotten minskat nu sen juni månad eller är omfattningen lika hög?
2015-09-22, 17:05
Medlem
Arrogantcats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FritzDaCat
Det kan jag inte tänka mig att det gör. Där var de ju väntade. "Dök upp", låter som att det var en överraskning. Det kan ha handlat om närvaron i "verkstaden" (inne i ladan på Martorp, i såna fall) som mamman nämnde och kan även ha varit mötet med MP på fredagseftermiddagen om polisen formulerat sig illa.

Så kan det vara ! Jag trodde mig också att det handlade om ladan på Martorp och inte ladan mitt emot kafé Bra tack!
2015-09-22, 17:07
Medlem
krackelerars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gormer
Det har talats om att många inbrott och saker som försvunnit i Blomberg med omnejd och misstankarna har gått till dessa Litauer.
Så nu en fråga till er som bor i området, Har inbrotten minskat nu sen juni månad eller är omfattningen lika hög?
Man kan väl med en gnutta sunt förnuft anta att inbrott och övrig brottslighet minskat i närområdet med all uppmärksamhet och polisens närvaro.
Man väljer knappast Blomberg som brottsplats då.
Det är vad jag tror. Det är svårt att tro något annat, inte sant?
2015-09-22, 17:09
Medlem
Arrogantcats avatar
Citat:

Vilka är som har talat om det? Läste om i tidningen att polisen hade svårt att följa detta men också om 2 personer , ungdomar från Mariestad som blev dömda
2015-09-22, 17:10
Moderator
OYs avatar
Hur sjuttsingen fick NB över Lisa ifrån caféet till ladan och mjölkrummet utan att bli sedd, stor risk att gå över vägen.

Jag lutar åt att han har slängt in Lisa i sin bil och därefter kört över vägen till baksidan av ladan, därefter tvingat(dragit i armarna) offret till mjölkrummet. Vittnesmål om fordon vid caféet samt en tappad handske lägger jag till grund för den hypotesen.
2015-09-22, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krackelerar
Man kan väl med en gnutta sunt förnuft anta att inbrott och övrig brottslighet minskat i närområdet med all uppmärksamhet och polisens närvaro.
Man väljer knappast Blomberg som brottsplats då.
Det är vad jag tror. Det är svårt att tro något annat, inte sant?

Jodå, något skärpta svensktalande individer bör nog ligga lågt,
Men sen har vi icke svensktalande gästarbetare som kanske jobbar på som vanligt
2015-09-22, 17:15
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Hur sjuttsingen fick NB över Lisa ifrån caféet till ladan och mjölkrummet utan att bli sedd, stor risk att gå över vägen.

Jag lutar åt att han har slängt in Lisa i sin bil och därefter kört över vägen till baksidan av ladan, därefter tvingat(dragit i armarna) offret till mjölkrummet. Vittnesmål om fordon vid caféet samt en tappad handske lägger jag till grund för den hypotesen.
Då kom följdfrågan, varför mjölkrummet? Och enligt vittnesmålet stod Lisa och pratade med någon i en svart SUV på västra sidan av vägen. Vittnet sa inget om att hon blev inslängd.
2015-09-22, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arrogantcat
Vilka är som har talat om det? Läste om i tidningen att polisen hade svårt att följa detta men också om 2 personer , ungdomar från Mariestad som blev dömda
Läs 70851 bl.a
Och många äldre inlägg som du får leta upp själv i tråden
2015-09-22, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Då kom följdfrågan, varför mjölkrummet? Och enligt vittnesmålet stod Lisa och pratade med någon i en svart SUV på västra sidan av vägen. Vittnet sa inget om att hon blev inslängd.

Hur är det, var nyckeln till fiket gömd i ladan eller är det en skröna?
2015-09-22, 17:20
Medlem
krackelerars avatar
Citat:
Jodå, något skärpta svensktalande individer bör nog ligga lågt,
Men sen har vi icke svensktalande gästarbetare som kanske jobbar på som vanligt
Du menar att de skulle vara ovetandes om vad som skett och att det rör sig poliser mfl i området, då den lilla orten och vad som skett stått i centrum för hela Sveriges uppmärksamhet i sommar?
Du behagar skämta.
Då nyfikna utsocknes vallfärdar för att bara titta på kafét, husen, området etc.
Knappast att man väljer Blomberg för sina stötar då. Sunt förnuft var det.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in