2015-09-22, 00:33
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frijidpink
Que?

Hjälmen har inte hittats i delar, det var en tidningsanka.
2015-09-22, 00:34
Medlem
Om jag har uppfattat saken rätt så fann man handsken innanför öppningen på ladan mittemot, alltså fullt möjligt att den kan ha blåst in där.
2015-09-22, 00:35
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shrink

Vet du var du läst om att LH inte blev dödad där dom hittade henne?

GP erfar detta.

http://www.gp.se/nyheter/vastsverige/1.2780969-lisa-holm-dodades-inte-dar-hon-hittades
2015-09-22, 00:37
Medlem
Någonstans har det talats om att polisen var mycket intresserade av en hammare!
Man sökte bla i gödselbrunnar efter den.
Vad kan ha vari orsak till det?
(Jag trodde det var för att man hittat delar av hjälmen och att man använt hammare för att slå sönder den)
2015-09-22, 00:38
Medlem
Shrinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katw
GP erfar detta.

http://www.gp.se/nyheter/vastsverige/1.2780969-lisa-holm-dodades-inte-dar-hon-hittades

Tack!!
"Men enligt vad GP erfar har 17-åringen bragts om livet på annan plats än där polisen hittade hennes kropp på kvällen den 12 juni.
- Det har jag inga kommentarer till, säger chefåklagare Anette Olsson".

Alltså var inte den informationen så välunderbyggd. Inget att lita på med andra ord.
2015-09-22, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hemlunda2000
Samma dag som hon hittades ( tror jag det var) så gör polisen en omvändning, de går igenom gödseltanken ( på baksidan av ladan tror jag det var) och hittar en hammare och ngt mer verktyg.
Detta står i försvunna tråden..men hittar inte exakt. Jag vet att någon kommenterade att det kunde vara en bondes verktyg.

Min tanke är: kan brödernas initialer stå på hammaren? Det är inte ovanligt att redskap märks med ägarens initialer ( speciellt förr i tiden). Detta påvisar dock inte att det är dem, men som sagt de hittade en hammare

Här var inlägget om hammaren.
2015-09-22, 00:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Shrink
Nä, blanda inte in polisen i avgörandet om en rättpsykiatrisk undersökning.
"För att en rättspsykiatrisk undersökning skall vara aktuell krävs enligt §2 i Lag (1991:1137) om rättspsykiatrisk undersökning, att [...] den misstänkte har erkänt gärningen eller övertygande bevisning har förebragts om att han har begått den"
Domstolen avgör.

Ja, kommer ihåg att jag läste något om att hon inte dödats där hon hittades. Kan inte minnas var och hur säker den informationen var. Några tips?

De har bara gått ut med att hon inte dödades på den plats där hon hittades, inte var hon skulle ha dödats. http://www.gp.se/nyheter/vastsverige/1.2780969-lisa-holm-dodades-inte-dar-hon-hittades
2015-09-22, 00:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madmor
Fyndet vid Medelplana kyrka, som missing people gjorde, var en del av hjälmen. Det sa p4 skaraborg i sin sändning. Något de raderade efter stund, men många hann höra det.

På fredagen hade ovan nämnda radiostation extrasändningar. Då sa de att MPS hittat en hammare vid någon form av vattensamling/dyhål el liknande. Det togs också bort senare.

Tystade av "locket på av polisen"?

Detta fanns att läsa tidigare i tråden.
2015-09-22, 00:52
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Det var en plats han väl kände till, och varifrån han visste hur han skulle få undan kroppen för gott - men han gavs aldrig en chans eftersom helikoptrar i det närmaste omedelbart började surra över området, följde varenda liten bilväg, MPS:are vällde in för finkamning av minsta grässtrå, polismän vaktade avspärrningar, tusen ögon iakttog honom... Han blev till slut mer eller mindre desperat - och i detta tillstånd stötte han ihop med MPS varefter han och brodern greps och fördes bort för förhör.
2015-09-22, 01:03
Medlem
Shrinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blackmolly123
De har bara gått ut med att hon inte dödades på den plats där hon hittades, inte var hon skulle ha dödats. http://www.gp.se/nyheter/vastsverige/1.2780969-lisa-holm-dodades-inte-dar-hon-hittades

Jo, det var vad GP erfarit.. Alltså ingen info som är säker på något vis.
Om nu NB placerade ut handsken i ladan så blir det lite mer logiskt för mig i vart fall om han/dom åkte direkt till Martorp med LH för att sedan försöka vilseleda med att placera ut handsken i ladan vid cafét.
2015-09-22, 01:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
.

Vi har nu ett flertal uppgifter om att BO skulle hittats intryckt i ett skåp med ben brutna p.g.a. av platsbrist. Med andra ord p.g.a. yttre våld. Om vi för en stund skulle ponera att uppgiften är korrekt.

Det skulle hypotetiskt kunna öppna för att dessa skador uppkommit av annat skäl och på annan plats. Har BO trotts allt initialt blivit påkörd?

Här är bl.a ett inlägg om brutna ben.
2015-09-22, 01:14
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Jaha, och syftet var att mörda Lisa? Han kan inte ha följt Lisa på Facebook. Hennes sida är ointressant för icke-vänner. Det finns inte ett spår av psykisk störning hos NB, inte ens en §7 är begärd. Du fantiserar och hittar på.

kan du länka.... att NB inte har någon psykisk störning?
Att en undersökning inte är begärd säger ingenting om huruvida det föreligger en störning.
Men så glad att du vet så länka så jag får chans och läsa det du läst

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in