Ok, fortfarande, enligt expressen. Ingress:
Citat:
Den 7 oktober hoppas i stället vice chefsåklagare Lars-Göran Wennerholm kunna åtala den misstänkte 35-åringen.
– Jag kommer begära åtalsförlängning i två veckor, säger han.
Innan dess ska nya förhör hållas i Litauen med hans bror och fru som misstänks för inblandning i mordet.
Här finns det fog för missförstånd. Är det tidningen eller Wennerholm som snackar?
Ska förhören hållas innan åtalsförlängningen? (Vad fan är f.ö. åtalsförlängning?)
Eller är det datumet 7/10 som är fel? Jag utgår från att blaskan i fråga är såpass reko, att den inte felciterar åklagaren (kanske väl optimistiskt). Han säger två veckor, men från när då?
Han kanske har räknat med omhäktning imorgon, tisdag...
Citat:
Innan ett åtal kommer ska den huvudmisstänkte 35-åringens fru och bror förhöras i Litauen vilket P4 Skaraborg var först att berätta. Vice chefsåklagare Lars-Göran Wennerholm är förtegen om de förhör som ska hållas i Litauen under onsdagen.
– Vi ska åka till Litauen det kan jag bekräfta. Det är jag, poliser och försvarare som åker. Mer än så säger jag inte, säger han.
Är det sista förhöret innan ett åtal?
– Jag kan inte säga det. Vi ska hålla förhör med dem och sen får vi se vad som händer.
Nå, här i brödtexten låter det annorlunda. Förhören ska hållas före åtalet helt enkelt.
Men det hintas om att nånting kan hända efter dessa förhör. Nånting helt nytt?
Edit: Kanske inte ens åtal?
http://www.expressen.se/gt/atal-i-lisa-holm-fallet-skjuts-upp-pa-nytt/