2015-09-21, 22:06
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lekatt
LH försvann söndagen den 7 juni och artikeln publicerad 9 juni betyder då att inga bilar ska ha kört där under måndagen den 8 juni utan däckspåren ska härröra från söndagen?
Det är alls inte uteslutet.
2015-09-21, 22:06
Medlem
Vill inte gå in på familjens situation som jag inte känner till, men man kan ju tänka sig ett hämndmotiv.Att kartlägga Lisa skulle vara möjligt om Lisa var offentlig på Facebook. Kanske hon skrev att hon skulle ta moppen nästa helg.Man kan också tänka sig litauerna som utsedda syndabockar. Många i tråden avfärdar planterande av dna som nonsens, men det räcker att få tag på en vattenflaska. De kan ju stå lite varstans oman jobbar utomhus.Att placera kroppen på en plats som leder tankarna ttill någon annan är perfekt för en beräknande mördare.
2015-09-21, 22:07
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Är det inte bättre att exponera en falskregistrerad bil jämfört med att exponera sig själv? - Allt går också betydligt snabbare. - Den här GM:en kan ha haft utseendet emot sig, och frånsett detta så har han aldrig kunnat vara säker på att LH skulle gå med honom till ladan.GM innehade bil; varifrån han ursprungligen kom (innan han nådde kaféet) vet vi inte.
Om han väntade bakom ladan och körde fram för att locka till sig Lisa, varför körde han inte in på kaféets norra parkering?
2015-09-21, 22:08
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oernblick
Vill inte gå in på familjens situation som jag inte känner till, men man kan ju tänka sig ett hämndmotiv.Att kartlägga Lisa skulle vara möjligt om Lisa var offentlig på Facebook. Kanske hon skrev att hon skulle ta moppen nästa helg.Man kan också tänka sig litauerna som utsedda syndabockar. Många i tråden avfärdar planterande av dna som nonsens, men det räcker att få tag på en vattenflaska. De kan ju stå lite varstans oman jobbar utomhus.Att placera kroppen på en plats som leder tankarna ttill någon annan är perfekt för en beräknande mördare.
Det står inget av intresse på Lisas Facebook för den som inte är vän.
2015-09-21, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Det står inget av intresse på Lisas Facebook för den som inte är vän.

Vad är det som säger imot! Att fadern o hans arme, inte gjort dessa hjulspår på söndagskvällen?
2015-09-21, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LA-B
Vad är det som säger imot! Att fadern o hans arme, inte gjort dessa hjulspår på söndagskvällen?

Tänkte på detsamma,förmodligen inget?
2015-09-21, 22:22
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oernblick

Du är naturligtvis fri att fortsätta dina spekulationer, men det blir lite komiskt när du för fram dem som vore du den förste som kläckt dem. Allt det du skrivit hittills fanns det högvis med inlägg om redan i juni i tråden. Det vore en högoddsare om du som nykomling nu i en tråd med +70 K inlägg lyckades hitta nån ny vinkling som inte redan minst ett dussin personer tagit upp.
2015-09-21, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Du är naturligtvis fri att fortsätta dina spekulationer, men det blir lite komiskt när du för fram dem som vore du den förste som kläckt dem. Allt det du skrivit hittills fanns det högvis med inlägg om redan i juni i tråden. Det vore en högoddsare om du som nykomling nu i en tråd med +70 K inlägg lyckades hitta nån ny vinkling som inte redan minst ett dussin personer tagit upp.

Du skrämmer bort nykomlingar nu Inte lätt att veta vad som fanns i tråden redan i juni.
2015-09-21, 22:34
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Om han väntade bakom ladan och körde fram för att locka till sig Lisa, varför körde han inte in på kaféets norra parkering?
Utgående från den diskuterade SUV:en så kan GM ha gjort en avstånds- och exponeringsbedömning.
2015-09-21, 22:35
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Ok, fortfarande, enligt expressen. Ingress:

Citat:
Den 7 oktober hoppas i stället vice chefsåklagare Lars-Göran Wennerholm kunna åtala den misstänkte 35-åringen.
– Jag kommer begära åtalsförlängning i två veckor, säger han.
Innan dess ska nya förhör hållas i Litauen med hans bror och fru som misstänks för inblandning i mordet.

Här finns det fog för missförstånd. Är det tidningen eller Wennerholm som snackar?
Ska förhören hållas innan åtalsförlängningen? (Vad fan är f.ö. åtalsförlängning?)

Eller är det datumet 7/10 som är fel? Jag utgår från att blaskan i fråga är såpass reko, att den inte felciterar åklagaren (kanske väl optimistiskt). Han säger två veckor, men från när då?
Han kanske har räknat med omhäktning imorgon, tisdag...

Citat:
Innan ett åtal kommer ska den huvudmisstänkte 35-åringens fru och bror förhöras i Litauen vilket P4 Skaraborg var först att berätta. Vice chefsåklagare Lars-Göran Wennerholm är förtegen om de förhör som ska hållas i Litauen under onsdagen.
– Vi ska åka till Litauen det kan jag bekräfta. Det är jag, poliser och försvarare som åker. Mer än så säger jag inte, säger han.
Är det sista förhöret innan ett åtal?
– Jag kan inte säga det. Vi ska hålla förhör med dem och sen får vi se vad som händer.

Nå, här i brödtexten låter det annorlunda. Förhören ska hållas före åtalet helt enkelt.
Men det hintas om att nånting kan hända efter dessa förhör. Nånting helt nytt?

Edit: Kanske inte ens åtal?

http://www.expressen.se/gt/atal-i-lisa-holm-fallet-skjuts-upp-pa-nytt/
Senast redigerad av A1HORNYLAD 2015-09-21 kl. 22:42.
2015-09-21, 22:36
Medlem
Skaraborg2s avatar
Skulle uppslukas av grönskan.

Citat:
Utan att veta dödsorsak, de närmare omständigheterna betr. fyndplatsen i Martorp mm, är det mycket svårt att veta GM:s kaliber och syften. - Ja, "trädgårdsmästare" har han varit, och man kan också anta att LH redan var död när färden mot Martorp inleddes. Småsakerna verkar ha varit tänkta att uppslukas av grönskan och aldrig mer återfinnas.

Detta är jag övertygad om att så var fallet gällande hennes småsaker. Det var meningen att de skulle försvinna för alltid ute i naturen.
Senast redigerad av Skaraborg2 2015-09-21 kl. 22:43.
2015-09-21, 22:38
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Utgående från den diskuterade SUV:en så kan GM ha gjort en avstånds- och exponeringsbedömning.
Japp, och bedömde att han var mer exponerad på en parkeringsplats än utefter en väg. På västra sidan sågs han på långt håll av bilar som kom norrifrån, och har ögonen riktade mer på vägens högra sida än den vänstra. På norra parkeringen syntes han knappt alls från bilar som kom söderifrån. Och grannar såg honom inte där heller, mer insynsskyddat.

Sluta nu, mordet var inte planerat. Varför skulle han planera att flytta kroppen och dumpa den på Martorp?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in