Citat:
Ursprungligen postat av
letsdoit
Det finns ingenting som talar för något annat än att hon, efter att ha skilts från sina kollegor, gått till sin moped för att åka hem. Innan den rel. långa mopedfärden hem (det blåste och var småkallt) tror jag hon kan ha tittat igenom sin mobil för att se om några intressanta sms kommit in; kanske hon själv också skrev något/några (telefonutredning/vittnesförhör kommer att ge besked på den punkten). - Sedan är vi väl i princip framme vid 18.23 då hon avslutar med ett sms hem. Hon kan iofs ha förberett sin moped med startnyckel mm innan hon ägnat sig ett tag åt sina sms, eller också gör hon det nu. - Hon kan ha satt sig på en av stolarna bredvid mopeden, och stolen kan ha stått placerad så nära hörnet att hon inte behöver ha varit helt osynlig för varken norrifrån kommande bilar eller från vägen/ladan rakt mitt emot. - Om en bil saktat in och signalerat tror jag hon hade gått fram till denna bil, helt oavsett om hon känt igen den, eller ej. Det kunde t.ex. ha varit en presumtiv kafékund som trott att kaféet varit öppet, eller det kan ha varit en skitsnygg kille...
Även detta tycker jag kan låta som ett fullt möjligt scenario. Skulle det ev. vara det rätta så lär detta ha varit planerat - men var det verkligen ett planerat mord? Kanske var det något annat som hade planerats?
Allt beror på i s f, som jag ser det, om det var ett planerat mord eller inte. Var ett mord planerat så måste man säga att GM efteråt betett sig som en riktig "trädgårdsmästare" gällande hennes personliga tillhörigheter. Otroligt korkat gjort.
Jag tror dock inte att planerna var, från början, att vilja mörda LH.