Citat:
Ursprungligen postat av
A1HORNYLAD
Men, Bergakungen, jag trodde du var seriös. Var har du fått detta ifrån?
Har ni tänkt på, grabbar, att det kan vara IB som är den egentliga mördaren. Det är kanske därför NB håller knäpp tyst. Han har givetvis hjälpt till att städa och lillebror kan då vara helt oskyldig.
Idag kunde vi än en gång läsa att IB var på sannolika skäl misstänkt för skyddande av brottsling. Som jag fattar har misstanken mot henne stärkts och det måste i så fall bero på någonting. Borde hon inte sitta bakom lås och bom rent av?
Eller har åklagaren hela tiden haft en högre misstankegrad än domstolen medger?
Poängen är att om det framkommit minsta teknisk bevisning mot henne, kan hon likaväl vara GM.
Nej, jag tror inte att det är fru B som är den egentliga mördaren. Jag har inte sett andra argument för att det skulle kunna vara så än klassiska Flashbackhypoteser a'la att hon var svartsjuk på mordoffret som var ung och snygg och hade visat intresse för herr B:s uppvaktning.
Det är svårt att sia om misstankegraden. Eftersom NB nekar lär han ju inte ha släppt några fakta till polisen som sätter hans fru i mer klister. Jag vet inte vad man i så fall kan ha fått fram genom tekniska undersökningar som stärkt misstankarna mot henne. DNA? Men i så fall: Varför har man inte begärt häktning och utlämning? Är ju iofs möjligt att man bedömt det onödigt och det är ju inte säkert att det man tror hon har gjort på långa vägar når upp i närheten av det maximala straffvärdet för brottet.
Jag skulle nog ändå gissa att man inte har så värst mycket mer än när hon släpptes och att det helt enkelt är åklagarens egen misstankegrad han låter stå kvar, vilket såvitt jag förstår står honom helt fritt att göra. Jag tror fortfarande inte på några åtal mot vare sig fru eller bror, men det är en ganska okvalificerad gissning som mycket väl skulle kunna vara fel.