2015-09-21, 20:04
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Citat:
Ursprungligen postat av helsan
Vart tänker du att denna SUV stod?
Vid ladan, på vägens västra sida.
Här ser man hur lugnt och fridfullt det verkar vara framför den aktuella ladan på morgonen den 9 juni:
http://nlt.se/nyheter/lidkoping/1.4053744-tv-kommer-halla-mer-utkik-nu-

Inte en enda tekniker så långt ögat kan se, inga pågående undersökningar synes ännu ha satt i gång, varken utanför eller inne i ladan. - Ett antal polisfordon står dock uppställda utanför mjölkrummet.

Här finns en del intressanta däck- och släpspår, fria för tolkning:
https://minfil.org/A6I6j3b6b1/D_ck-_och_sl_psp_r_9_juni_-_morgon.jpg
2015-09-21, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Här ser man hur lugnt och fridfullt det verkar vara framför den aktuella ladan på morgonen den 9 juni:
http://nlt.se/nyheter/lidkoping/1.4053744-tv-kommer-halla-mer-utkik-nu-

Inte en enda tekniker så långt ögat kan se, inga pågående undersökningar synes ännu ha satt i gång, varken utanför eller inne i ladan. - Ett antal polisfordon står dock uppställda utanför mjölkrummet.

Här finns en del intressanta däck- och släpspår, fria för tolkning:
https://minfil.org/A6I6j3b6b1/D_ck-_och_sl_psp_r_9_juni_-_morgon.jpg

Hur menar du med ser fridfullt ut plus det du citerade?
Hur tolkar du om däck-och släpspåren? Däck, men släp?
2015-09-21, 20:13
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bergakungen
(...)
Ljuger frun ihop ett alibi (det har hon nog redan försökt) åker hon på den saken.

Men, Bergakungen, jag trodde du var seriös. Var har du fått detta ifrån?

Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Men andra ord: Har fru B - om direkt eller först efter att ha överbevisats - erkänt att hon inte kan lämna alibi för sin man och sen ändå vill vittna om att han visst har det så tar hon en klar risk för åtal?

Har ni tänkt på, grabbar, att det kan vara IB som är den egentliga mördaren. Det är kanske därför NB håller knäpp tyst. Han har givetvis hjälpt till att städa och lillebror kan då vara helt oskyldig.

Idag kunde vi än en gång läsa att IB var på sannolika skäl misstänkt för skyddande av brottsling. Som jag fattar har misstanken mot henne stärkts och det måste i så fall bero på någonting. Borde hon inte sitta bakom lås och bom rent av?
Eller har åklagaren hela tiden haft en högre misstankegrad än domstolen medger?
Poängen är att om det framkommit minsta teknisk bevisning mot henne, kan hon likaväl vara GM.
2015-09-21, 20:18
Medlem
Skaraborg2s avatar
Innan kl. 18.23 söndagen den 7 juni.

Citat:
Ursprungligen postat av Lekatt
Läser man mitt markerade så tycker jag man kan utläsa att fram till 18.23 så kände hon sig inte hotad.
Kan man då utläsa att om LH stod vid en bil så var det ett "vanligt möte" som hon antingen bestämt
innan eller såg bilen när hon kom till sin moped. Men då bör mopeden varit parkerad så SUV:en syntes på vägen och att det mötet vid bilen skett före 18.23.
I så fall är SUV:en inte inblandad i själva gärningen av LH.

Nej 18.23 kan hon knappast ha känt sig hotad. Detta ev. möte med SUV:en måste helt riktigt ha skett innan detta klockslag. Den behöver inte ha haft något att göra med vad som sedan kom att ske.

Alldeles efter kl. 18.23 så kommer allt att gå mycket fort.
2015-09-21, 20:28
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Nej 18.23 kan hon knappast ha känt sig hotad. Detta ev. möte med SUV:en måste helt riktigt ha skett innan detta klockslag. Den behöver inte ha haft något att göra med vad som sedan kom att ske.

Alldeles efter kl. 18.23 så kommer allt att gå mycket fort.
Visst kan hon väl ha känt sig hotad innan 18.23? Ponera att GM kom fram till henne och gjorde obehagliga närmanden. Att hon då demonstrativt tog fram mobilen och SMS:ade hem, och sade till GM att "nu måste jag åka, de väntar på mig hemma", och att hon då kände sig lugnad av att på detta sätt ha gett signalen till GM att det nog var lika bra att sluta med det han höll på med.

För övrigt gör jag tolkningen att din PM.are inte bekräftar något alls. Alltså att din PM.are inte vet mer än vad som har stått att läsa i tråden. Att din PM.are helt enkelt har velat delge sina egna slutsatser.
2015-09-21, 20:33
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Hur menar du med ser fridfullt ut plus det du citerade?
Du tycker det ser ut att vara full rulle, eller..? - Vilket "citerade?
Citat:
Hur tolkar du om däck-och släpspåren? Däck, men släp?
Det är två enkelspår utgående från ladans öppning och korsande däckspåret; dock inga parallella spår. - LH kan ha släpats.
2015-09-21, 20:40
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Men, Bergakungen, jag trodde du var seriös. Var har du fått detta ifrån?

Varför tror du att hustrun är misstänkt för skyddande av brottsling?

Den rimligaste förklaringen är att hon gjort vad hon kunnat för att försvåra utredningen, och ljuger naturligtvis som en häst travar. Samma sak gäller förstås för brodern som ju dessutom är misstänkt för medhjälp (delaktighet).

Här finns ingen anledning att vara snäll eller sakligt neutral - det här handlar om folk som begriper situationens allvar och gör vad de kan för att skydda sin familj. Att saklöst ljuga eller ta hand om bevismaterial (tvätta blodiga kläder, till exempel) är ju lappri gentemot själva mordet.
2015-09-21, 20:42
Medlem
Skaraborg2s avatar
Delge egna slutsatser.

Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Visst kan hon väl ha känt sig hotad innan 18.23? Ponera att GM kom fram till henne och gjorde obehagliga närmanden. Att hon då demonstrativt tog fram mobilen och SMS:ade hem, och sade till GM att "nu måste jag åka, de väntar på mig hemma", och att hon då kände sig lugnad av att på detta sätt ha gett signalen till GM att det nog var lika bra att sluta med det han höll på med.

För övrigt gör jag tolkningen att din PM.are inte bekräftar något alls. Alltså att din PM.are inte vet mer än vad som har stått att läsa i tråden. Att din PM.are helt enkelt har velat delge sina egna slutsatser.

Visst i o f s kan detta scenario också ha varit möjligt.

Ang. "min" PM:are så har denne inte kommit med några egna spekulationer eller bekräftat något, utan helt riktigt enbart velat delge oss sina egna slutsatser.
2015-09-21, 20:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av aLphaCurL
Dubbla lojaliteter

Det är intressant hur LS har blivit familjen Holms förkläde och ombud genom hela den här extremt uppmärksammade historien. Hon är en nära väninna till LH:s mamma. Hon hyr lokalen för sin skapligt lukrativa caféverksamhet av AJ, som hon uppenbarligen också har en nära och god relation till.
Om de uppgifter som "tessylin" anger i nedanstående inlägg är riktiga och har sitt ursprung i vad LS sagt, måste LS haft en hel del att fundera på.

Till detta kommer att LS ju är den som presenterat AJ för LH samma dag som hon försvinner, och LS är också den som på nära håll bevittnat hur "förtjusad" AJ blev vid introduktionen. Man kan inte undgå att fundera över hur LS tankar gått kring sina lojaliteter, och i vilken mån hon frågat AJ om han stannat vid caféet med sin SUV den där kvällen och talat med LH. Om inte annat är han ju i så fall ett av de sista vittnena som sett LH i livet. Och har LS berättat detta för polisen? Samma polis som velat övertyga och lugna LS att de minsann har rätt man i häktet.
LS lär ju också veta ganska väl vem eller vilka AJ lånar ut sin SUV till. LS är också den som vet om AJ hade någon i sällskap vid tillfället då han stiftade bekantskap med LH i caféet. Detta sällskap kanske också är en person som kört AJ:s SUV...

Utöver detta tycker jag mig ana att LS, som verkar trivas med all uppmärksamhet hennes intervjuer ger åt hennes kommersiella verksamhet, gör sitt yttersta för att hålla sin egen dotter MS helt utanför alla rekapitulationer av den sista tiden med LH på caféet. Det förefaller nästan som om hon anar en fara för sin dotter de där första dagarna.

Den balkong som "tessylin" nämner kan ju givetvis vara en veranda eller förstukvist, så dra inte igång den imbecilla debatten igen.

Jag har en minnesbild av att någon omtalade att det hade förekommit någon slags fest i f d spritfabriken denna helg då LH försvann. Minns någon detta från tidigt i tråden?

Intressant att beskrivningen "med hjälmen under armen" i inlägget skiljer sig en aning från den andra iakttagelsen från en passerande bil där man uttrycker att armen är trädd igenom hjälmen. Detta kan ju se exakt likadant ut i vissa vinklar, men skillnaden kan tyda på (bekräfta) olika/oberoende källor till dessa uppgifter.

Jag har rippat och renderat ut ett par bilder ur en video, med så hög kvalitet det varit möjligt att åstadkomma. Här håller LS och AJ bokstavligen varandra om ryggen. Det vore intressant om någon av er med lokal anknytning kunde kommentera vilka ni känner igen på dessa bilder.

http://www.mediafire.com/download/o6yss6836x3erqu/AJ%26LS+1.jpg

http://www.mediafire.com/download/j8c52kxa08acz9m/AJ%26LS+2.jpg

@
De som stått verklighetens grunder i underlaget håller varandra om ryggen, såsom markägare och arbetsgivare, javisst och deras vandringsväg går i riktningen mot ladan och det olagda taket, liksom den beteendemässiga dropout vilken fick blodet att isa sig i bygden.

Resterande syns inte, kanske är det då projektion
Igenom eller om en integral kanske inte alltid säger så mycket om vad som renderade RIP. Gissningsvis en slående och genomgående känsla av eskapism Hellmeting dissintegral. Det olagda taket i bilderna kan stå för drop-outen från stuprör till hängränna.

Resten är nog evaporation och de blå dunster såsom så lätt uppstå, i fata morgana som stabbat matter. Lite logisk hackebiff från den egna köttfärssalladen eller McFeast för sandlimmininsteknologens einstein. Så visst blir det lite slipsten att dra lien och slipa slutsatserna på-

Tror nog mer på det urbota i grunden som funtet, det spinala slappsticket brukar ofta sägas vara joysticksstort men i det sociala verket ofta ganska microsoft. Vadan hava ni förtro om det, säg mig glorvördiga ättefader. Sjunker det er frätande i sinnet såsom sådden av språkets fröväsen? Bubblans hemligheter som splättande upphörande?
2015-09-21, 20:44
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bergakungen
Varför tror du att hustrun är misstänkt för skyddande av brottsling?

Den rimligaste förklaringen är att hon gjort vad hon kunnat för att försvåra utredningen, och ljuger naturligtvis som en häst travar. Samma sak gäller förstås för brodern som ju dessutom är misstänkt för medhjälp (delaktighet).

Här finns ingen anledning att vara snäll eller sakligt neutral - det här handlar om folk som begriper situationens allvar och gör vad de kan för att skydda sin familj. Att saklöst ljuga eller ta hand om bevismaterial (tvätta blodiga kläder, till exempel) är ju lappri gentemot själva mordet.
Det rimligaste är inte alls att hon har gjort vad hon kunnat för att försvåra utredningen, för i så fall skulle hon inte ha häktats som skäligen misstänkt och släppts efter en vecka.

Får man fyra års fängelse för lappri? Grovt skyddande av brottsling är grövre än griftefridsbrott i straffskalan.
2015-09-21, 20:45
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Om vittnesiakttagelsen betr. SUV:en stämmer (och inte någon förare hört av sig till polisen) kan LH ha sms:at precis innan hon gått fram till bilen (som dessförinnan kan ha signalerat till henne). Det är härefter mycket lätt för SUV-föraren att övermanna henne och släpa in henne i ladan (han steg förstås inte ur sin bil förrän vittnet passerat). - Två GM kan också tänkas: SUV:en för att få bort henne från mopedplatsen, X för att övermanna henne när hon är på väg tillbaka till sin moped - varefter SUV:en åker till norra parkeringen och plockar upp henne.
2015-09-21, 20:49
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Visst i o f s kan detta scenario också ha varit möjligt.

Ang. "min" PM:are så har denne inte kommit med några egna spekulationer eller bekräftat något, utan helt riktigt enbart velat delge oss sina egna slutsatser.
Vi ska nog hålla öppet för att tidsangivelserna med SMS.et kan komma att visa sig inte stämma när FUP väl kommer ut. Mer noga utförda undersökningar kan ha gjorts efter att massmedia fick dessa uppgifter, och sedan blev det ju locket på.

Jag vill tillägga att din PM.are formulerade sig som att det var de egna slutsatserna. Måhända kommer din PM.are att posta här så småningom och då förklara om så är fallet eller om det rör sig om insides info.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in