Citat:
Stackare.
Är du säker på att det är ett skov och inte någon släng av magsjuka, med tanke på att du får springa på natten med?
Hur brukar din kost se ut nu?
Med IBS är det jättesvårt att veta vad som gör magen arg och irriterad. Skonkost på min mage kan få den att braka en bra dag medans en flottig pizza kan göra magen bra en dålig dag.
Om du testar att äta som man gör under de första dagarna under återhämtning efter magsjuka så får magen vila lite.
Soppa
Yogurt och fil.
Rostat bröd
Vatten
Någon mildare fruktkräm
Ät lite och ofta.
Tänk på att allt som innehåller bitar kan vara jobbigt för magen att bearbeta.
Ta Loperamid/ Imodium.
I morgon inför du maten sakta och tänker på att äta lite och tugga riktigt noga.
Är du säker på att det är ett skov och inte någon släng av magsjuka, med tanke på att du får springa på natten med?
Hur brukar din kost se ut nu?
Med IBS är det jättesvårt att veta vad som gör magen arg och irriterad. Skonkost på min mage kan få den att braka en bra dag medans en flottig pizza kan göra magen bra en dålig dag.
Om du testar att äta som man gör under de första dagarna under återhämtning efter magsjuka så får magen vila lite.
Soppa
Yogurt och fil.
Rostat bröd
Vatten
Någon mildare fruktkräm
Ät lite och ofta.
Tänk på att allt som innehåller bitar kan vara jobbigt för magen att bearbeta.
Ta Loperamid/ Imodium.
I morgon inför du maten sakta och tänker på att äta lite och tugga riktigt noga.
Har också funderat på om det kan vara magsjuka, men det tror jag inte. Min mage reagerar olika snabbt på mat jag ätit - ibland kan jag behöva gå på toa efter 30 min. Ibland på natten. Ibland dagen efter. Så det är mest troligen IBS:en som spökar. Har haft rätt mycket stress/ångestpåslag de senaste veckorna, vilket jag tror påverkar min mage också. I dåliga perioder blir denna vidriga åkomma väldigt psykisk för mig: jag vill inte gå på toaletten om folk är i närheten och drar mig för detta - vilket blir en ond spiral. Idiotiskt med tanke på att jag haft IBS så länge jag kan minnas och detta har aldrig varit ett problem förut.
Idag har jag tagit två Dimor och ska nog ta ditt råd om att äta som man gör vid magsjuka.
Min spontana tanke vid dessa skov är alltid "ät ingenting", men det löser ju inget. Har någon förslag på snäll kost som man kan köra med för att lugna magen igen?