Citat:
Ursprungligen postat av
glimmande
Ser bra ut. Grejen med USA är att inga vettiga politiker strukturellt kan komma upp till valbar plats. Trump ses som en clown och får vara med som underhållning. Men då han har sådana kvalitéer så kanske han bara tar över showen hela vägen till vinst! Min förhoppning i alla fall.
Inga vettiga amerikanska politiker kommer till valbar plats eftersom t.ex. AIPAC och Koch industries och liknande lobbyistgrupper inte sponsrar intelligenta, fritänkande, hederliga och vettiga amerikanska politiker (som t.ex. Jesse Ventura). Judelobbyn och andra amerikanska lobbyistgrupper vill inte ha oberäkneliga typer som kanske råkar göra rätt för sig, utan istället vill de ha en korkad iGnorant amerikansk iDiot som de kan köpa hur lätt som helst. Bush-klanen är den perfekta iDiotfamiljen för presidentjobbet: korkad, fattar ingenting, tvåsiffrig IQ, snackar om Gud och fosterland som en tvättäkta patriotard (vilket går hem bland den genomsnittliga amerikanen, kolla bara Boratfilmen

), och är typ, trogen till sin fru eller har ställt upp i något amerikanskt bullshit war à la Vietnam (McCain). Om typ 40 år kanske vi kommer få se Irak-veteraner ställa upp i presidentvalen och snacka om vilka krigshjältar de var på 2000-talet...
Hur som helst, min poäng är, att vettiga amerikaner är det inte direkt någon bristvara på, det är ändå ett land på 300+ miljoner människor, givetvis går det att hitta kloka typer i USA. Men detta är inte vad AIPAC och andra lobbyistgrupper vill ha. Istället vill de ha deras korkade Bush och korrumperade Clinton. Och Trump går inte med på det spelet: han finansierar hela hans presidentval själv, och ger lobbyistgrupperna fingret. Därför kommer Trump bli en bra president, om än inte perfekt eller felfri så sett, men bra.
Citat:
Ursprungligen postat av
glimmande
Han kommer nog klara sig bättre än Ron Paul.
Ja, eftersom Ron inte ställer upp
Citat:
Ursprungligen postat av
glimmande
Tycker också om Paul.
Ja, Rand Paul är överlag väldigt bra i en hel del viktiga frågor, men även han har sina brister.
Citat:
Ursprungligen postat av
glimmande
Men samtidigt så är det så att libertarianska kandidater pga vissa autistiska drag i den libertarianska filosofin ofta attraherar typ lätt autistiska ingenjörer som supportrar. Dom skrämmer i sin tur iväg t ex kvinnor och pseudovänsterfolk av sociala skäl då autistlibertarianerna inte är lika känslobaserade i sin analys som dom.
Libertarianism har helt klart sina pluspoäng men samtidigt är det en ekonomisk ideologi för snåljåpar som räknar varenda öre.
Citat:
Ursprungligen postat av
glimmande
Trump har inte dom här problemen överhuvudtaget. När Fox News-bimbon Kelly försökte trycka till Trump med det där sexisttjafset så kontrade Trump framgångsrikt genom att bekräfta. Resulterar i att hela publiken oavsett om det är kvinnor eller män jublar! Sådant drar betydligt mer kvinnliga röster än vad tråklibertarianism någonsin kommer lyckas med. Män röstar på honom då han på många sätt är sund och kvinnor röstar på honom pga att han är en uppenbar ledare som inte viker sig för shit tests.
Ja, fast jag tycker att han inte skötte det så bra efter att han nämnde Rosie O'Donnell (vilket var kul!

). Det var ärligt talat en befogad och seriös fråga, han borde ha sagt typ så här:
Only Rosie O'Donnell... I poke fun at Rosie because she's a terrible woman, but when push comes to shove, I'll run my presidency with competence, and I'll save the lives of American women by preventing illegal immigrants from murdering our women, like that animal did with Kate Steinle. And frankly that's far more important, critical even, than me having some fun by blasting Rosie.
^^ Nu är det ju mina ord, men hade han sagt så, då hade det varit perfekt. Istället började han bli obehaglig genom att attackera Megyn genom att säga att blod kommer ut från hennes ögon osv, det där var bara dålig stil. Megyn Kelly är en bra kvinna och bra kvinnor som henne bör uppmuntras, inte attackeras.
Jag tror dock fortfarande att Trump kommer vinna, det är ju mer än ett år eller något kvar till valet, och hans popularitet kommer att öka till kultnivåer om hans popularitet fortsätter att öka som den har gjort den senaste tiden
En sak dock, som fick mig att tänka lite när jag kollade på
första GOP debatten från gårdagen, är att Republikanerna är ett jävligt efterblivet parti som har fastnat i 1980-talet med deras Cold War bullshit: alla tror att Iran är USA:s värsta fiende (vilket ju är resultatet av islamiska revolutionen i Iran, 1979, och dess efterspel), alla snackar om Gud och är emot aborter (vissa kandidater är även emot abort i våldtäktsfall, kommer inte ihåg vad kandidaten ifråga hette, men någon efterbliven jävel var det i alla fall), alla är emot skattefinansierad sjukvård, alla är typ religiösa, och så vidare, och kanske mest irriterande av allt: ALLA Republikaner dyrkar Ronald Reagan!
Republikanerna är en degenererad Reagansekt vid det här laget. Och då är ändå det här, de goda grabbarna; demokraterna/vänstern är ju den riktiga ondskan, som visserligen är intelligentare och mer uppdaterad, men ack så mycket ondare.
Det ser inte bra ut hur som helst.