2015-09-20, 07:24
Medlem
WSEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lobengula
Det har du rätt i, jag ber om ursäkt.

Jag menar dock att han beter sig underligt. Jag har för lite kunskap för att veta vilken diagnos det kan vara, psykopat? Men visst, fel av mig att gissa och med det orsaka att andra kan ta illa upp.

Ingen fara. Jag har visserligen träffat en del weirdos med asperger,
Citera
2015-09-20, 09:52
Medlem
RVRSs avatar
Håller med om att man inte ska reducera ner Arnstads besynnerliga beteende ner till Aspbergers eller autism om möjligheten finns att det är något annat han "lider" av.

Jag vet inte mycket om Aspbergers, men när jag tittar på videos på Youtube så tycker jag en del personer där verkar mer normala än vad Arnstad är: https://www.youtube.com/watch?v=MDwXqGjohGg&ab_channel=TheAspieWorld

Arnstad är väldigt neurotisk och att han har mentala problem av något slag är ju inte en högoddsare. Just att han är så fascinerad av just ett ämne ("rasism") och ser det som en förklaringsmodell för allting omkring honom är indikativt för just autism. Men jag undrar om det inte hör ihop mer med en paranoid verklighetsbild.
Citera
2015-09-20, 11:24
Medlem
Lost-Souls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RVRS
Håller med om att man inte ska reducera ner Arnstads besynnerliga beteende ner till Aspbergers eller autism om möjligheten finns att det är något annat han "lider" av.

Jag vet inte mycket om Aspbergers, men när jag tittar på videos på Youtube så tycker jag en del personer där verkar mer normala än vad Arnstad är: https://www.youtube.com/watch?v=MDwXqGjohGg&ab_channel=TheAspieWorld

Arnstad är väldigt neurotisk och att han har mentala problem av något slag är ju inte en högoddsare. Just att han är så fascinerad av just ett ämne ("rasism") och ser det som en förklaringsmodell för allting omkring honom är indikativt för just autism. Men jag undrar om det inte hör ihop mer med en paranoid verklighetsbild.

Paranoid personlighetsstörning stämmer in ganska bra på Arnstad.

Människor med paranoid personlighet har en tvångsmässig benägenhet att tolka andra människors och organisationers handlande som illvilligt och avsiktligt kränkande.

De kan utan rimlig anledning misstänka att andra vill utnyttja eller skada dem, ifrågasätta pålitligheten och lojaliteten hos vänner och bekanta, anklaga sin partner för otrohet eller läsa in kränkande eller hotfulla innebörder i alldagliga kommentarer och händelser. De är lättkränkta och är snabba med att reagera med ilska eller motangrepp. De är långsinta efter att ha blivit förolämpade eller, som de uppfattar det, nonchalerade.

Vanligt är också att dessa personer är ovilliga att anförtro sig åt andra, möjligen på grund av obefogad rädsla för att informationen kommer att vändas mot dem själva.

Störningen kan vara övervägande expansiv (självförhärligande), fanatisk, kverulantisk eller sensitiv (överdrivet känslig för andras minspel, hållningar och sätt att uttrycka sig).

Det blir lite lättare att förstå att han anser att SD är en terrororganisation och en ständigt pågående mordhotsindustri om man förstår hans sjukdomsbild bättre.

Alla som inte håller med honom uppfattas av den smorde som någon som vill skada honom och personen fascist-stämplas genast och blockas.
Citera
2015-09-20, 12:13
Medlem
arbetets avatar
Ni har väl inte missat den här?:

http://ingangsvarden.blogspot.se/2015/09/vem-styr-vem.html

Citera
2015-09-20, 13:34
Medlem
S-hund temporärs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JBernard
Min fråga är hur kommer det sig att Arnstad blev utvald att delta i debatten? Var alla andra upptagna eller sjukskrivna? Det var som att skicka en glad amatör till en titelmatch i proffsboxning.

Jag tror det gjordes med vilje av någon sadistisk person som hyste agg till Arnstad. I likhet med ett förståndshandikappat barn utan förmåga att inse konsekvenserna antog naturligtvis Arnstad utmaningen. Danskarna funderar nog över vad det är för jeppar som bor på andra sidan sundet.

Utgår du från att kommunisterna på SVT vet vad de gör? När man
är God och alla omkring en tycker likadant behöver man inte veta vad man gör. Är man kommunist på SVT tycker man att Arnstad är en auktoritet. Han är ju God, och så har han ju en så vetenskaplig framtoning (bär slips och kavaj och rabblar årtal...).

Sedan har väl åtminstone svenska debattörer lärt sig hur värdelöst SVT Debatt är som programformat, så vettigt folk (oavsett politisk ståndpunkt) tackar nej till att delta. Då blir det Arnstad, debila framtidsministrar och rabiata kommunistledare kvar.
Citera
2015-09-20, 14:37
Medlem
orrtupps avatar
[quote=S-hund temporär|54766224)
Sedan har väl åtminstone svenska debattörer lärt sig hur värdelöst SVT Debatt är som programformat, så vettigt folk (oavsett politisk ståndpunkt) tackar nej till att delta. Då blir det Arnstad, debila framtidsministrar och rabiata kommunistledare kvar.[/QUOTE]

Det är också så att SVT inte vill ha sakkunnigt folk, istället vill dom ha folk med starka åsikter.

Exempel har jag faktiskt, en gång var det lodjursjakt med fälla som skulle diskuteras och Jägareförbundets dåvarande ordförande var inbjuden, men sen råkade dom få veta att han dels var veterinär och dessutom hade forskat på fällfångst. Då var han inte längre välkommen.

Ett annat exempel är en vargdebatt där en av deltagarna från jägarsidan inför SVT hade utmålat sig som rabiat varghatare, väl med i programmet så debatterade han nyanserat och sakligt för sin sak. Programledaren tappade fattningen och sa "men du sa ju innan si och så" varpå han svarade, "jo, det var ju enda sättet att få vara med"
Citera
2015-09-20, 14:44
Medlem
orrtupps avatar
Hur det än står till med Pansargeneralens hälsa så hoppas jag nästan att han aldrig besinnar sig.
Tänk ångesten om han skulle vakna till och se hur han har betett sig inför inte bara Svenska folket utan dessutom det Danska!

Då tror jag att det skulle krävas stora resurser ifrån vården och en jätteinsats från nära och kära. Dessutom, med tanke på att hans anhöriga inte har försökt att hindra honom så kan man nog inte räkna med dom.
Citera
2015-09-20, 20:27
Medlem
burberrys avatar
Pansargeneralen Arnstads testresultat beträffande rorschachtestet http://sv.tinypic.com/view.php?pic=2uqeyox&s=8#.Vf752PSjKSo
Senast redigerad av burberry 2015-09-20 kl. 20:30.
Citera
2015-09-20, 21:08
Medlem
Grisbrottarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av burberry
Pansargeneralen Arnstads testresultat beträffande rorschachtestet http://sv.tinypic.com/view.php?pic=2uqeyox&s=8#.Vf752PSjKSo
Det där testet är något år gammalt. Nu har han tagits in akut, efter nytt märkligt twittrande, och gjort ett nytt test med liknande resultat:
https://twitter.com/Grisbrottaren/status/644467590493024256
Citera
2015-09-20, 22:36
Moderator
Lobengulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av burberry

Arnstad är ju komplett bindgalen. Trist att psykvården är så pass nedmonterad i Sverige. Jag har aldrig bett om ursäkt för någon svensk förut men har nu tvingats till det inför mina danska vänner. Arnstads uppträdande i debatten var direkt pinsamt. Hur tänkte man att denna psykopat skulle bidra med något annat än skam och förlöjligande av Sverige?
Citera
2015-09-20, 22:49
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JBernard
Min fråga är hur kommer det sig att Arnstad blev utvald att delta i debatten? Var alla andra upptagna eller sjukskrivna? Det var som att skicka en glad amatör till en titelmatch i proffsboxning.

Jag tror det gjordes med vilje av någon sadistisk person som hyste agg till Arnstad. I likhet med ett förståndshandikappat barn utan förmåga att inse konsekvenserna antog naturligtvis Arnstad utmaningen. Danskarna funderar nog över vad det är för jeppar som bor på andra sidan sundet.

Jag fattar inte heller hur det gått till. Det har förekommit en hel del spekulationer, vissa påstår sig veta att det blev ett sorts b-lag från Sverige eftersom de tilltänkta svenska förstavalen, bl.a Löfven tackat nej. Vissa tror att någon på SVT hyser SD-sympatier i smyg, och lyckades med denna kupp.

Men det är ändå så fullständigt absurt att jag knappt trodde att det stämde när jag först fick reda på att karln skulle delta. Jag dubbelkollade både att det stämde mot flera källor, samt om jag missförstått något och det skulle vara något humorjippo.
Men nejdå, SVT har skickat fram pansargeneralen som kvällen till ära plockat fram det sedvanliga warface vi lärt oss att älska.
Men om man tänker efter är det ju lika sinnessjukt att killen är inbjuden att hålla föredrag och få betalt för det. Detta alltså utan att det är ämnat som komedi.
Bara i Sverige....
Citera
2015-09-20, 23:14
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hatt-Kaninen
Typ så här?

https://www.youtube.com/watch?v=zXIbmmd2LdU

Först tänkte jag att det var en ostadig kamera, men det är bara Arnstad som guppar omkring som en boj i kuling. Undrar vad han är påverkad av.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in