2015-09-20, 22:37
Medlem
Erk Swedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av in84ever
Vilka tunga namn skulle du vilja se som hoppar över till SD?

Min uppfattning är att de riksdagsledamöter från 7K som vill byta till SD får ställa sig sist i kön. Det finns många i SD som riskerat mycket som snuvas på belöningen i sista stund bara för att några PK-människor kör 1X2. Låt dem bli rådgivare eller assistenter till SDs ledamöter om de nu gjort sig förtjänt av det.
Jag gissar på att man kan få en hel del tjänstemän framför allt,har ju redan kommit en del moderater.
2015-09-20, 22:47
Medlem
Pungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Propagandan har nått Sovjetnivåer, 35 st i Malmö en stad med 300.000 st innevånare kallas " rekordmånga" för att ge slösurfaren intrycket att stödet för folkutbytet är starkt.
Egentligen är det en knappt mätbar del av befolkningen en tiondels promille som ställer upp.

Men så har vi pålitliga SIFO som kan leverera lite propaganda i statistikform, ingen fara gott folk i 7 klövern! Det var bara en liten skälvning i nedre däck, ingen anledning till oro, ta det lugnt.

Det är ändå en sund utveckling att de som välkomnar de muslimska männen också är de som får inhysa dem.

Situationen har blivit så desperat att staten nu faktiskt tvingas fråga medborgarna om husrum. Det är de mest extrema och naiva självhatarna som kommer inställa sig som lydiga tjänare åt staten. Och det är de som mest behöver ett bryskt uppvaknande, och troligen aldrig skulle vakna av något annat.

35 personer i Malmö är inte många. Men man kan anta att det är 35 personer som gärna hörs, tar ordet på föräldramötena, räcker upp handen i klassrummen, tycker på företagsmötena. Statistiskt troligt är de lärare, frilandsskribenter eller inom social förvaltning. Där har deras självhat gjort stor skada.

Men nu är det sig själva de skadar. Det ensamkommande flyktingbarnen kommer inte vara en femårig liten flicka, utan en hårig man. Och horden har heller inte framstått som särskilt ödmjuk och tacksam på sin marsch genom Europa. Det är högar med skräp, plundrade tåg, överfallna bussar, misshandlade tanter och rånade hjälparbetare.

Ett sådant möte kommer säkert inte få de 35 krakarna att byta åsikt. Men de kommer dämpas i sin entusiasm. Precis som "Allt åt alla"-medlemmarna tröttnade efter blott en vecka.

Normalt brukar det vara de fattiga svenskarna som får bära kostnaden av godhetsrunkandet. De som inte hyllas i media för sin godhet, men ändå tagit smällen. Den här gången är det godhetsrunkarna själva som får offra sig. På så sätt är det sunt, och med all säkerhet kommer det vara en upplevelse som gör dem aningen mindre dogmatiska, lite mer problematiserande.

Man kan säga att det är regimens allra lojalaste och mest naiva och självförhärligande mäniskor som nu tagit på sig att gå från ord till handling. Jag gissar att det kommer betyda att regimen förlorar ett antal av dessa och att samtliga i vart fall blir mer dämpade.

Det är värt mycket.

Bara att dessa 35 dämpas i sin entusiasm över självutplåningen kommer reducera tjattret avsevärt i samtalen.
2015-09-20, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erk Swede
Ta med dig egna valsedlar då om du saknar kurage att ta en SDsedel ur stället.

Tagga ner lite.

Jag berättade precis att jag inte fick SD valsedlar i posten och att jag kontaktade SD lokalt och att de var måttligt intresserade. Jag tog enbart SD till riksdag, landsting och kommun och stället med alla valsedlar var placerat mitt i en korridor. Kön med folk som skulle rösta gick förbi stället och ut på gatan så varenda kotte som stod i kön vet att jag röstar SD. Svårare än så var det inte för mig.
2015-09-20, 22:53
Medlem
Erk Swedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ilikepancakes
Ok, jag håller inte på SD så jag förstår att du vill att jag ska komma in i matchen...
hur länge gäller denna karantän som så många verkar lägga vikt vid? Är det under ett år borde den ju börja lätta allt eftersom och därför är jag inte förvånad om SD ökar ännu mer i Yougovs mätningar. Tror som sagt absolut att de ökat i OU, men inte riktigt till 27%
Har inte tänkt på det som karantän faktiskt,har varit i panelen kring fem år ,och antagligen svarat om politisk tillhörighet max en handfull gånger ,och då är det alltid bara som en liten parantes. en gång har jag svarat på en djupare politisk analys hos yougov.
Men dom är lite jobbiga att svara på många undersökningar ,så ofta ligger man efter och får flera påminnelse mail.
2015-09-20, 22:56
Medlem
Pungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oriamendi
Tack så mycket för detta! Jag har också tänkt samma sak; och särskilt det här med belöningar. Sifo skickar alltid åtminstone ett par skraplotter till de som genomför undersökningarna, och en gång när jag var med i en sådan undersökning - och var seg med att skicka in den - fick jag ett brev från Sifo där de lovade mig ännu mer saker om jag skickade in allt. Det är alltså knappast unikt för YouGov och jag begriper ej heller på vilket sätt det här egentligen skulle påverka slutresultatet. I vems riktning?

Det här med "självrekryterande" är ett jävla tramsord som media introducerat om mätningar de inte gillar.

Tro fan att de är självrekryterande. Hur är Sifo:s panel sammansatt? Medelst tvång? Förtäckta hot? Bedrägeri?

Den som vill delta i en web-mätning tackar ja till ett utskick eller en annons. Den som vill delta i en telefonbaserad mätning svarar i telefonen och tackar ja när de frågar.

I båda fallen är det människor som aktivt och av egen vilja inställer sig i panelen. INGET institut lyckas med bedriften att sammanställa en panel som inte på egen hand valt att bli en del av den.
2015-09-20, 23:01
Medlem
Erk Swedes avatar
Citat:
Tagga ner lite.

Jag berättade precis att jag inte fick SD valsedlar i posten och att jag kontaktade SD lokalt och att de var måttligt intresserade. Jag tog enbart SD till riksdag, landsting och kommun och stället med alla valsedlar var placerat mitt i en korridor. Kön med folk som skulle rösta gick förbi stället och ut på gatan så varenda kotte som stod i kön vet att jag röstar SD. Svårare än så var det inte för mig.

Du kan skriva på en blank,fick jag göra de tre första valen jag röstade på SD.
2015-09-20, 23:09
Medlem
DN Ipsos kommer när som helst. Ska vi tro att DN och Svd (Sifo) samordnar valresultaten för Sd.
2015-09-20, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pung
Det är ändå en sund utveckling att de som välkomnar de muslimska männen också är de som får inhysa dem.

Situationen har blivit så desperat att staten nu faktiskt tvingas fråga medborgarna om husrum. Det är de mest extrema och naiva självhatarna som kommer inställa sig som lydiga tjänare åt staten. Och det är de som mest behöver ett bryskt uppvaknande, och troligen aldrig skulle vakna av något annat.

35 personer i Malmö är inte många. Men man kan anta att det är 35 personer som gärna hörs, tar ordet på föräldramötena, räcker upp handen i klassrummen, tycker på företagsmötena. Statistiskt troligt är de lärare, frilandsskribenter eller inom social förvaltning. Där har deras självhat gjort stor skada.

Men nu är det sig själva de skadar. Det ensamkommande flyktingbarnen kommer inte vara en femårig liten flicka, utan en hårig man. Och horden har heller inte framstått som särskilt ödmjuk och tacksam på sin marsch genom Europa. Det är högar med skräp, plundrade tåg, överfallna bussar, misshandlade tanter och rånade hjälparbetare.

Ett sådant möte kommer säkert inte få de 35 krakarna att byta åsikt. Men de kommer dämpas i sin entusiasm. Precis som "Allt åt alla"-medlemmarna tröttnade efter blott en vecka.

Normalt brukar det vara de fattiga svenskarna som får bära kostnaden av godhetsrunkandet. De som inte hyllas i media för sin godhet, men ändå tagit smällen. Den här gången är det godhetsrunkarna själva som får offra sig. På så sätt är det sunt, och med all säkerhet kommer det vara en upplevelse som gör dem aningen mindre dogmatiska, lite mer problematiserande.

Man kan säga att det är regimens allra lojalaste och mest naiva och självförhärligande mäniskor som nu tagit på sig att gå från ord till handling. Jag gissar att det kommer betyda att regimen förlorar ett antal av dessa och att samtliga i vart fall blir mer dämpade.

Det är värt mycket.

Bara att dessa 35 dämpas i sin entusiasm över självutplåningen kommer reducera tjattret avsevärt i samtalen.

Det är ju inte säkert att det är Fredrik och Anna med sina barn Olle och Stina som vill vara familjehem. Det kan ju vara Mahmoud också.

Jag läste nyligen att gruppen "Allt åt Alla" bytt namn till "Inget Kvar".
2015-09-20, 23:25
Medlem
Citat:
Tagga ner lite.

Jag tror ärligt talat att detta med valsedlarna inte kommer vara något större problem för folk vid nästa val. Människor kommer att vara så kräktrötta och förbannade på nuvarande regim att man kommer att grabba åt sig SD-valsedlarna närmast i triumf, även proteströstarna.
Senast redigerad av Aristides 2015-09-20 kl. 23:37.
2015-09-20, 23:32
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pung
Det här med "självrekryterande" är ett jävla tramsord som media introducerat om mätningar de inte gillar.

Tro fan att de är självrekryterande. Hur är Sifo:s panel sammansatt? Medelst tvång? Förtäckta hot? Bedrägeri?

Den som vill delta i en web-mätning tackar ja till ett utskick eller en annons. Den som vill delta i en telefonbaserad mätning svarar i telefonen och tackar ja när de frågar.

I båda fallen är det människor som aktivt och av egen vilja inställer sig i panelen. INGET institut lyckas med bedriften att sammanställa en panel som inte på egen hand valt att bli en del av den.

Det där resonemanget håller inte. Självfallet är det skillnad på folk som plockats ut på måfå och folk som själva aktivt valt att anmäla sig på t.ex. Yougovs hemsida.

Därmed inte sagt att självrekryterade paneler är sämre än slumpvisa urval, som media försöker hävda. Allt beror på hur de data man får in behandlas. Det finns bra och dåliga undersökningar av bägge slag.
2015-09-20, 23:43
Medlem
Dr_Kronas avatar
"Stefan Löfven är rejält ifrånsprungen av Sverigedemokraternas partiledare Jimmie Åkesson. Nästan var femte företagsledare uppger att man har stort eller mycket stort förtroende för SD-ledaren."

Endast 6% av företagsledarna hade något förtroende för Löven.

Så får näringslivet lobba på ett tag så kommer förtroendet och röstantalet för SD att öka betydligt.

http://www.di.se/finansiell-information/telegram/?NewsId=d0a66564-9ab5-499a-ac0f-1c3e0cc74b00
Senast redigerad av Dr_Krona 2015-09-20 kl. 23:47.
2015-09-20, 23:45
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Krona
"Stefan Löfven är rejält ifrånsprungen av Sverigedemokraternas partiledare Jimmie Åkesson. Nästan var femte företagsledare uppger att man har stort eller mycket stort förtroende för SD-ledaren."

Endast 6% av företagsledarna hade något förtroende för Löven.

Så får näringslivet lobba på ett tag så kommer förtroendet och röstantalet för SD att öka betydligt.

Länk?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in