Citat:
Ursprungligen postat av
XeniaOnatopp
Mordet 1986 är inte uppklarat för att polisen stirrade sig blind på kurder i ett helt år. Hade polisen tittat åt ett annat håll direkt hade det sannolikt varit löst idag.
Ska polisen stirra på NB i ett helt år, innan den ser sig om? Eller räcker nuvarande bevisning till en fällande dom? I så fall, hur vet du det?
Citat:
Ursprungligen postat av
Skaraborg2
Det mesta kan ju knappast bli sekretess men en viss sådan kan det nog bli. Enligt lagen vara ju Lisa bara ett barn eftersom hon inte var myndig. Tror också att detta kan bidra till en viss sådan.
Vi kan inte annat göra än hoppas på att vi kommer att få ta del av så mycket som möjligt.
Citat:
Ursprungligen postat av
XeniaOnatopp
Jag vill veta vem som jobbade i bageriet 7 juni.
Citat:
Ursprungligen postat av
XeniaOnatopp
Du får ha din uppfattning om MOP. Jag ville visa på polisens tunnelseende när den har en misstänkt, som i älgmordet, och troligen också i lisamordet. Advokaten säger att hon har fått polisen att titta på en fjärde person, vi får se hur det blir med det.
Ja, och vi får se huruvida omhäktningen till 7/10 godkänns nu på onsdag. Har det framkommit nya bevis? Har utredningen ö.h.t. gått framåt sedan sist?
Det är ju vad som gäller för att omhäktning ska ske, har jag förstått av att följa denna tråd (med vissa juridiskt kunniga postare).
Kan utredarnas resa till Litauen (inte minst att åklagare Wennerholm följer med) ha stor betydelse för fallet? Varför då, i så fall?
Kommer dessa förhör att hållas före omhäktningsförhandlingen på onsdag? Värt att undra över

Kan de rent av ha betydelse för själva häktningsförhandlingen på onsdag? Det finns mycket som tyder på att åklagarens bevisning är oroväckande svag, att allt mest handlar om indicier och att den tekniska bevisningen ännu inte räcker till åtal.
Hur länge ska en domstol ha tålamod med att åklagaren begär nya provanalyser gång på gång?
Kan NB rent av bli frisläppt på onsdag?