2015-09-20, 16:56
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Jag tror inte heller att detta var planerat från GM sida. Vid mötet mellan GM/BO kom allt gå överstyr som slutade med Lisas mycket tragiska död.

Dessutom har vi den korta tidsintervall mellan detta möte och pappans ankomst som kom att spela in i det efterföljande händelseförloppet.

Jag antar att vi alla kan vara överens om att allt går otroligt fort.

Ja fort har det gått. Brottet mot LH startar snabbt efter sms:et 18.23.
Hon kan vara död redan när mobilen försvinner från nätet strax efter 18.30.
2015-09-20, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Den som skojar är den som inte tror de hade koll på hur många tjejer som fanns kvar vid stängningsdags och räknade dem när de gav sig av.
Varför skulle de sitta vid entré o räkna personal, det var kanske kutym att 1 moped o någon bil gav sig iväg efter stängning... 20150607 kl 18.24 såg caféet med omnejd riktigt dött ut
2015-09-20, 16:58
Medlem
Qwarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeoFallmo
Jag tror så här.

BO är ingen slump, men det är en slump att brottet blir av.

Rimligt! Skulle bli lite förvånad om den MGM aldrig sett henne, som han säger. Ger mig f*n på att han sett henne, kanske även hört och märkt hennes charm och utstrålning.
2015-09-20, 17:00
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dripatologi
Varför skulle de sitta vid entré o räkna personal, det var kanske kutym att 1 moped o någon bil gav sig iväg efter stängning... 20150607 kl 18.24 såg caféet med omnejd riktigt dött ut
Det är inget att lita på. Personalen varierade sannolikt från dag till dag, och vilken tid de slutade. Det vore chansartat att vänta ut personalen på en plats bortanför kaféet. Det skulle man ha gjort från ladan eller annan gömd plats med utsikt över kaféentren, och sett tjejerna låsa och ge sig iväg, inklusive Lisa.
2015-09-20, 17:00
Medlem
Shrinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Efter vad vi vet så finns inget som vare sig bekräftar eller motsäger ett planerat brott. Det finns nog många tonårsföräldrar som höjt på ögonbrynen åt informationen om hur snabbt föräldrarna blev oroliga och fadern åkte ut. Kallade in kollegor från Försvarsmakten som genast åkte och letade. Någon anledning till dennagrad av oro för en 17 -åring som ej var hemma till kl. 20 fanns tydligen.

Här tar du ju upp något som är intressant. Fanns det någon speciell anledning till att pappan reagerade så kraftfullt och snabbt. Hade det varit någon känd allvarligare hotbild mot LH och ev pappan så hade väl LH inte fått åka moped från jobbet. Var det bara så att LH alltid var punktlig och skötsam?

Fanns det något som LH hade diskuterat med sina föräldrar beträffande MGM, hans bror eller fru?
2015-09-20, 17:04
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeoFallmo
NB har sett LH tidigare. Hon intresserar honom.

Därför är hon som BO ingen slump.

Hon blir ensam kvar, slump eller ej, men där uppstår läget, vilket för NB är slump.

Ja naturligtvis är det spekulation utefter vad som är känt.

Detta gäller även om någon annan är GM.

Men din spekulation förutsätter att NB har sett Lisa tidigare, vilket inte är så säkert. Ja, inte bara sett, utan spanat in henne t.o.m.

Det är lite för lättköpt egentligen, då det borde finnas betydligt fler i hennes normala vardagsliv som har ännu bättre möjligheter att spana in och bli fixerade vid henne.
2015-09-20, 17:07
Medlem
ME077s avatar
Hur får vi in mjölkrummet i förloppet?
Ryktena om att kroppen hittats i något slags skåp funderar jag på. Kan kroppen tagits in i mjölkrummet och där tryckts ner i ett skåp som fanns där. (Främst för att undvika bevisning i bilen, och slippa se den döda kroppen). Strax efter kroppen hittades så intensifierades undersökningen av mjölkrummet.
2015-09-20, 17:10
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shrink
Här tar du ju upp något som är intressant. Fanns det någon speciell anledning till att pappan reagerade så kraftfullt och snabbt. Hade det varit någon känd allvarligare hotbild mot LH och ev pappan så hade väl LH inte fått åka moped från jobbet. Var det bara så att LH alltid var punktlig och skötsam?

Fanns det något som LH hade diskuterat med sina föräldrar beträffande MGM, hans bror eller fru?

Det här har ju ältäts och ältats tidigare. Sök i tråden. 95 % härinne (min uppskattning) tycker inte pappans agerande var på något sätt märkligt.
2015-09-20, 17:11
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Detta gäller även om någon annan är GM.

Men din spekulation förutsätter att NB har sett Lisa tidigare, vilket inte är så säkert. Ja, inte bara sett, utan spanat in henne t.o.m.

Det är lite för lättköpt egentligen, då det borde finnas betydligt fler i hennes normala vardagsliv som har ännu bättre möjligheter att spana in och bli fixerade vid henne.
Det är därför jag vill veta vem som jobbade i bageriet 7 juni. Varför hålls det så hemligt? Finns det fler i personalen den dagen som vi inte känner till?
2015-09-20, 17:11
Medlem
Citat:
Det är inget att lita på. Personalen varierade sannolikt från dag till dag, och vilken tid de slutade. Det vore chansartat att vänta ut personalen på en plats bortanför kaféet. Det skulle man ha gjort från ladan eller annan gömd plats med utsikt över kaféentren, och sett tjejerna låsa och ge sig iväg, inklusive Lisa.
Delar inte din uppfattning, säkrare att inte bli sedd o tro sig ha full koll på distans... Ingen brukade väl promenera hem av personalen o MGM hade kanske sett max 1 färdas på moped genom tiderna
2015-09-20, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ingo22
Helsan

Ang den bod som LH hittades i skall vara en liten bod på baksidan av byggnader. Foton har visats i media. Svar på det fetstilta. (FB) 17-åriga Lisa Holm försvann i Blomberg på Kinnekulle 2015-06-07 och hittades mördad
Ska söka vidare med foto på boden.

Citat:
Ursprungligen postat av ingo22
Helsan

Svar ang: Boden där LH hittades.

Tamborino

Medlem

Reg: Jun 2015

Sista om boden !
Det som starkast pekar på boden som fyndplats , är det som Poliskvinnan skrev på deras hemsida , och som senare togs bort .
Hon beskriver en gråtande Polis och en tagen Tekniker utanför BODEN där Lisa hittades .
Att kroppen hittats i Ladan är en trådsanning tror jag .

2015-08-01, 15:18 #57230
Noningra

Medlem
Reg: Aug 2012

Citat:
Ursprungligen postat av Tamborino

Sista om boden !
Det som starkast pekar på boden som fyndplats , är det som Poliskvinnan skrev på deras hemsida , och som senare togs bort .
Hon beskriver en gråtande Polis och en tagen Tekniker utanför BODEN där Lisa hittades .
Att kroppen hittats i Ladan är en trådsanning tror jag .

Japp.Tror stenhårt på boden.
Det var där gasmaskerna togs på....hua

Detta var dock inte källa till det fetstilta om att nyckeln brukade hängas i ladan vad är din källa till just det?
Boden..vet inte vad jag själv tror faktiskt, tycker inte det talat för någon specifik plats på Martorp faktiskt. Ja i boden var mask/munskydd på åtminstone, som man kan se att tekniker använde på flera andra plaster i Blomberg också, om det är det du menar med gasmask...?
2015-09-20, 17:16
Medlem
katws avatar
Citat:
Det är därför jag vill veta vem som jobbade i bageriet 7 juni. Varför hålls det så hemligt? Finns det fler i personalen den dagen som vi inte känner till?

Vadå hålls hemligt? Vilket intresse har det för allmänheten för fallet som sådant? LS har nämnt att hon är där tidigt och bakar, Rebecka kanske bakade den dagen plus någon mer.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in