Citat:
Ursprungligen postat av
PeoFallmo
Det är just det som jag anser att det sexuella övergreppet skulle göra.
Ja, jag förstår poängen, men menar att ett sexuellt övergrepp inkl. även ett impulsartat sådant inte precis är vad man förväntar sig att en sådan person som NB (som han hittills framstått) skulle vara kapabel till. Jag ser därför gärna ett annat motiv som bättre passar in på personen och situationen (trots klippdockor och annat jox) - men medger att även detta har sina svårigheter. - Framför allt undrar jag över föraren i den svarta SUV som LH setts stå och prata med på andra sidan vägen - plus de två snabbkörande bilarna på vägen mot Martorp.
Även om det saknas substans betr. SUV:en och/eller de två bilarna så tyder allt på ett panikartat skeende och att GM väl känt till området i fråga. LH bör ha varit död när hennes mobildelar mm ströddes ut bland grönskan på den grusväg GM medvetet synes ha valt (dvs ratat den första avtagsvägen som ledde upp till herrgården och sedan vidare förbi brödernas hus, sällan trafikerad och omgiven av tacksam grönska där smådelarna var tänkta att ligga kvar tills skördetröskorna tog sig an dem). - Förloppet tyder också på en tidspressad GM, och i den bemärkelsen stämmer NB bra in i bilden.
Ingenting av det som hittills offentliggjorts talar för ett sexuellt övergrepp, men det utesluter inte att GM kan ha gjort ett urspårat försök.