2015-09-20, 16:16
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dripatologi
Jag tror inte Jönson/Björnligan var bänkade utanför caféetsentre'... Men hade koll ev längs vägen, när 1 moped o 1 bil lämnat, kändes det "lunga" när arean såg ren ut ifrån fordon/personal
De kunde alltså inte räkna till fyra.
2015-09-20, 16:17
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Ja du Peo, det är lite OT men något i detta fall kom mig att tänka på det där gamla one hit låten från 80-talet "Hey little girl" med gruppen Icehouse..."When everything goes wrong...sometimes it makes no sense.."
Det är sant. Finns ingen reson i detta brott. Helt meningslöst.
2015-09-20, 16:18
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arrogantcat
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
/.../Av intresse är att få veta hur AJ och NB kommit i kontakt med varandra; en kontakt som enligt AJ varit "tät och daglig".
Herregud !!! Vad tror du själv då ?
Rekommendationer från en gemensam vän/bekant (ev. till IB), alt. att NB svarat på en annons.
2015-09-20, 16:19
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeoFallmo
Om det stämmer som jag uppfattat det så åkte MS strax före 18.00?
Om det är en GM som står just där och väntar in någon innan personalen slutar bör han ju ha varit på baksidan strax före 18.00 för att inte missa personen i fråga?
Då borde ju GM ha sett 2 mopeder.

Jag tror att GM befinner sig på andra sidan vägen och ser när personalen låser och går.
Därifrån har man bra översikt och ser vem som går vart.
Ur GMs perspektiv finns det inget som säger att LH skulle ha gått ensam åt sitt håll.
En GM som själv stått och väntat vid LHs moped kan inte vara säker på att ingen av de andra inte skulle ha följt henne till mopeden. Om en GM hade haft ett planerat brott i tanke hade det varit för riskabelt
Tror att han observerat från annan plats.

Dessutom....en helt random GM, på genomresa eller dylikt, som står och lurpassar kan inte på något sätt vara säker att just en tjej kör mopeden. (om motivet är sexuellt)
Senast redigerad av katw 2015-09-20 kl. 16:22.
2015-09-20, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Troligtvis - Tvärtom.

BO är en slump.
Brottet är mindre av en slump.
Låter mest troligt
2015-09-20, 16:21
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Egentligen är NB helt omöjlig som en sexuellt orienterad GM. Strikt sett skulle hans enda motiv att döda LH vara att genom en panikåtgärd söka dölja ett annat brott; ett brott som ingenting har med ett sexuellt motiv att göra men som enligt hans synsätt skulle kunna äventyra det förtroendekapital han lyckats samla ihop samt den privilegierade ställning på säteriet som han de facto hade.

Det är just det som jag anser att det sexuella övergreppet skulle göra.
2015-09-20, 16:22
Bannlyst
PeoFallmo
Du har troligen rätt vad gäller nyckel och ladan.
Själv misstänker jag följande:
När LH slutade så låste hon cafet, sen om det var någon bil som hon samtalade med utanför cafet kan stämma.
Därefter går LH till mopeden och sätter i nycklar och hänger någon påse på styret.
Därefter gå LH till ladan mittemot cafet för stt gömms nyckeln som dom brukar göra.
Där inne är då GM som gör närmanden mot LH, som hon försöker avfärda och tumult uppstår där LH försöker ropa på hjälp.
GM sätter handen över munnen på LH för att få tyst på henne, och där spårar allt ur och hon avlider.
GM lastar in LH i bilen och kör snabbt mot Mantorp Gård, och på vägen dit slänger han ut mobilfodral och andra mobildelar ex;batteri.
GM känner väl till alla byggnader och vet att han kan gömma henne i boden där LH hittades.
Därefter uppstår aktivitet av polis och många ur missingpeople som hindrar GM att göra sig av med LH´s kropp.
Jag har läst många inlägg, men alla tycks ha missat att Nyckel till Cafet brukade gömmas i ladan mitt emot cafet.
Detta är en ren gissning hur allt har gått till.
2015-09-20, 16:24
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Dessutom....en helt random GM, på genomresa eller dylikt, som står och lurpassar kan inte på något sätt vara säker att just en tjej kör mopeden. (om motivet är sexuellt)
En kafégäst som pratat med LH kan ha fått info från henne själv.
2015-09-20, 16:24
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Hur pass skillnad i längd och så mellan tjejerna? Är de lika vatandra om man liksom kommer och inte ser ansiktet? Han kanske gick fram och skulle klappa MS i rumpan ifall de brukar skoja så eller nåt och så vänder sig en arg eller rädd Lisa om och skriker (kanske slår)? Men ändå lite långsökt att det skulle gå så illa att han har ihjäl henne. En 17 åring borde väl utifrån situationen kunna vara mottaglig för en förklaring om att han tog fel.

Vad menar du med det fetmarkerade? Vad hon eventuellt skulle sagt eller gjort motiverar inte utgången.
2015-09-20, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ingo22
PeoFallmo
När LH slutade så låste hon cafet, sen om det var någon bil som hon samtalade med utanför cafet kan stämma.
Därefter går LH till mopeden och sätter i nycklar och hänger någon påse på styret.
Därefter gå LH till ladan mittemot cafet för stt gömms nyckeln som dom brukar göra.
Där inne är då GM som gör närmanden mot LH, som hon försöker avfärda och tumult uppstår där LH försöker ropa på hjälp.
GM sätter handen över munnen på LH för att få tyst på henne, och där spårar allt ur och hon avlider.
GM lastar in LH i bilen och kör snabbt mot Mantorp Gård, och på vägen dit slänger han ut mobilfodral och andra mobildelar ex;batteri.
GM känner väl till alla byggnader och vet att han kan gömma henne i boden där LH hittades.
Därefter uppstår aktivitet av polis och många ur missingpeople som hindrar GM att göra sig av med LH´s kropp.
Jag har läst många inlägg, men alla tycks ha missat att Nyckel till Cafet brukade gömmas i ladan mitt emot cafet.

Källa på det fetstilta tack.
2015-09-20, 16:25
Medlem
katws avatar
Citat:
En kafégäst som pratat med LH kan ha fått info från henne själv.

Absolut, men då är det viss planering bakom. Jag menar slumpmässig GM.
2015-09-20, 16:26
Medlem
ME077s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingo22
PeoFallmo
Mjölkrummet då?

Är vi säkra på att hon hittades i boden? Jag tycker mer har tytt på att hon hittades i maskinhallen?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in