2015-09-20, 16:27
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingo22
Jag har läst många inlägg, men alla tycks ha missat att Nyckel till Cafet brukade gömmas i ladan mitt emot cafet.

En trådsanning sedan veckan Lisa fortfarande var försvunnen.
2015-09-20, 16:31
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Jag tror inte Lisa Holm var målet med NB som MGM.
Återigen, när skulle han ha sett henne dessa tre helger hon arbetat där och då sannolikt enbart söndagar då han varit ledig? Var det något jobb där vid ladan under dessa tre helger överhuvudtaget?

På lördagar när de arbetade med Det Berömda Taket, som nästan var färdiglagt. På söndagen var de lediga och Lisa passerade deras bostad då.
2015-09-20, 16:34
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Jag tror inte heller på inbrott som gått överstyr. Som mest med inbrottsteorin kan jag möjligen tänka att någon trott Lisa var där i något fuffens ifall de inte sett att hon hör hemma där.

Göra inbrott iklädd rosavit jacka?
2015-09-20, 16:39
Medlem
MissJaneMarples avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arrogantcat
Ja, ser det själv som en hastig och kaotisk händelse , men inte sen då MGM gömmer BO där allt lutar på en lite mer organiserad MGM

Det kan vara, men som MrFold har citerat 2015-09-14, 17:03 (Talar väl ytterligare för att GM har god lokalkännedom och vet att där inte fanns något hot om att bli iakttagen.)

Och det jag tror att GM väntat på hjälp med att transportera kroppen från ladan och den som hjälpte till har i förväg tänkt på den bästa möjliga platsen.
2015-09-20, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
De kunde alltså inte räkna till fyra.
Du måste skämta? De satt inte dagen lång utanför entre'n o räknade får(djur som bär ull o bräker)/pers...När 1 moped o 1 bil lämnat, verkade det fritt fram när caféet såg helt övergivet ut
2015-09-20, 16:44
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingo22
PeoFallmo
Du har troligen rätt vad gäller nyckel och ladan.
Själv misstänker jag följande:
När LH slutade så låste hon cafet, sen om det var någon bil som hon samtalade med utanför cafet kan stämma.
Därefter går LH till mopeden och sätter i nycklar och hänger någon påse på styret.
Därefter gå LH till ladan mittemot cafet för stt gömms nyckeln som dom brukar göra.
Där inne är då GM som gör närmanden mot LH, som hon försöker avfärda och tumult uppstår där LH försöker ropa på hjälp.
GM sätter handen över munnen på LH för att få tyst på henne, och där spårar allt ur och hon avlider.
GM lastar in LH i bilen och kör snabbt mot Mantorp Gård, och på vägen dit slänger han ut mobilfodral och andra mobildelar ex;batteri.
GM känner väl till alla byggnader och vet att han kan gömma henne i boden där LH hittades.
Därefter uppstår aktivitet av polis och många ur missingpeople som hindrar GM att göra sig av med LH´s kropp.
Jag har läst många inlägg, men alla tycks ha missat att Nyckel till Cafet brukade gömmas i ladan mitt emot cafet.
Detta är en ren gissning hur allt har gått till.

Är det en bekräftad och officiell uppgift att en nyckel rutinmässigt hängdes in där?
Är det bekräftat att det var LH som gjorde det denna dag?

Då får man ju in LH i ladan. Men jag har aldrig sett den uppgiften.
2015-09-20, 16:46
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dripatologi
Du måste skämta? De satt inte dagen lång utanför entre'n o räknade får(djur som bär ull o bräker)/pers...När 1 moped o 1 bil lämnat, verkade det fritt fram när caféet såg helt övergivet ut
Den som skojar är den som inte tror de hade koll på hur många tjejer som fanns kvar vid stängningsdags och räknade dem när de gav sig av.
2015-09-20, 16:47
Bannlyst
Helsan

Ang den bod som LH hittades i skall vara en liten bod på baksidan av byggnader. Foton har visats i media. Svar på det fetstilta. (FB) 17-åriga Lisa Holm försvann i Blomberg på Kinnekulle 2015-06-07 och hittades mördad
Ska söka vidare med foto på boden.
2015-09-20, 16:54
Medlem
Skaraborg2s avatar
Hjälp med transport från ladan?

[quote=MissJaneMarple|54768079]Det kan vara, men som MrFold har citerat 2015-09-14, 17:03 (Talar väl ytterligare för att GM har god lokalkännedom och vet att där inte fanns något hot om att bli iakttagen.)

Och det jag tror att GM väntat på hjälp med att transportera kroppen från ladan och den som hjälpte till har i förväg tänkt på den bästa möjliga platsen.[/QUOTE]

Delar din uppfattning i ditt inlägg. Själv är jag övertygad att GM är väl bevandrad på Blomberg. Han kan detta område ute och innan. Därför kan han också röra sig förhållandevis fritt i området denna kväll. Har mycket svårt att se att GM skulle ha varit en "utsocknes".

Kan mycket väl ha varit på det sättet.
2015-09-20, 16:55
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeoFallmo
Är det en bekräftad och officiell uppgift att en nyckel rutinmässigt hängdes in där?
Är det bekräftat att det var LH som gjorde det denna dag?

Då får man ju in LH i ladan. Men jag har aldrig sett den uppgiften.

Det är för att den inte är korrekt. En postare skrev i ett tidigt skede om att man gjorde så på sitt jobb en gång i tiden eller liknande.

"Ni behöver inte mig mer så då går jag" rimmar illa med att detta också.
2015-09-20, 16:55
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeoFallmo
Det är just det som jag anser att det sexuella övergreppet skulle göra.
Ja, jag förstår poängen, men menar att ett sexuellt övergrepp inkl. även ett impulsartat sådant inte precis är vad man förväntar sig att en sådan person som NB (som han hittills framstått) skulle vara kapabel till. Jag ser därför gärna ett annat motiv som bättre passar in på personen och situationen (trots klippdockor och annat jox) - men medger att även detta har sina svårigheter. - Framför allt undrar jag över föraren i den svarta SUV som LH setts stå och prata med på andra sidan vägen - plus de två snabbkörande bilarna på vägen mot Martorp.

Även om det saknas substans betr. SUV:en och/eller de två bilarna så tyder allt på ett panikartat skeende och att GM väl känt till området i fråga. LH bör ha varit död när hennes mobildelar mm ströddes ut bland grönskan på den grusväg GM medvetet synes ha valt (dvs ratat den första avtagsvägen som ledde upp till herrgården och sedan vidare förbi brödernas hus, sällan trafikerad och omgiven av tacksam grönska där smådelarna var tänkta att ligga kvar tills skördetröskorna tog sig an dem). - Förloppet tyder också på en tidspressad GM, och i den bemärkelsen stämmer NB bra in i bilden.

Ingenting av det som hittills offentliggjorts talar för ett sexuellt övergrepp, men det utesluter inte att GM kan ha gjort ett urspårat försök.
2015-09-20, 16:56
Bannlyst
Helsan

Svar ang: Boden där LH hittades.

Tamborino

Medlem

Reg: Jun 2015

Sista om boden !
Det som starkast pekar på boden som fyndplats , är det som Poliskvinnan skrev på deras hemsida , och som senare togs bort .
Hon beskriver en gråtande Polis och en tagen Tekniker utanför BODEN där Lisa hittades .
Att kroppen hittats i Ladan är en trådsanning tror jag .

2015-08-01, 15:18 #57230
Noningra

Medlem
Reg: Aug 2012

Citat:
Ursprungligen postat av Tamborino

Sista om boden !
Det som starkast pekar på boden som fyndplats , är det som Poliskvinnan skrev på deras hemsida , och som senare togs bort .
Hon beskriver en gråtande Polis och en tagen Tekniker utanför BODEN där Lisa hittades .
Att kroppen hittats i Ladan är en trådsanning tror jag .

Japp.Tror stenhårt på boden.
Det var där gasmaskerna togs på....hua

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in