2015-09-19, 22:12
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FritzDaCat
Om Qwarts uppgifter stämmer, har någon brutit mot förbudet genom att tala med honom.

Och jag misstänker att S2 fått sina uppgifter av en bekant till en bekant och inte för att han frågat som "turist".

Varför har vi såna här nonsensdiskussioner egentligen?
Tro på vad du vill.
Det är skillnad på att prata med en vän som man litar på och en nyfiken turist. S2 säger att han har fått uppgifterna från "en insatt", inte en bekant till en bekant. Om det är det senare finns det all anledning att ifrågasätta.
2015-09-19, 22:14
Medlem
djembelelles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Nog fan är det skumt alltid.
Ett rörelselarm går inte igång för att han flyttar mopeden,
det går igång för att han rör sig i täckningsområdet.
Jag tror inte heller på det.
Det sades inte att larmet gick pga att mopeden flyttades. Samtidigt som pappan flyttade på mopeden för att prova att starta gick larmet på. Inget har sagts om att det var ett rörelselarm. Ledtråd: kan det ha varit någon annan som befann sig på platsen...
2015-09-19, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Nej, jag är misstänksam när det kommer turister till Blomberg och folk med yppandeförbud yppar allt de vet.

Inte fel att använda sej av ev bekanta. Sen får du kalla det för vad du vill.
om du får ngt berättat för dej så ska vi ta det med en nypa salt, du är ju inte ens turist.

Jag litar hellre på någon som varit på plats än litar på ngt jag fått via PM eller mail.
Så det så.
Vad litar du på ?
Senast redigerad av zebop 2015-09-19 kl. 22:36.
2015-09-19, 22:21
Medlem
FritzDaCats avatar
Citat:
Det är skillnad på att prata med en vän som man litar på och en nyfiken turist. S2 säger att han har fått uppgifterna från "en insatt", inte en bekant till en bekant.
Ja, men det visste vi inte när jag skrev mitt inlägg. Men det var ju ändå lyckat att han fick personen att nappa.
(För oss i tråden, i alla fall. Åklagaren kan ha en annan uppfattning.)
Senast redigerad av FritzDaCat 2015-09-19 kl. 22:26.
2015-09-19, 22:22
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Folk kan vara trevliga och sociala även om man inte förstår språket. Det finns andra sätt att kommunicera på. Att vissa anser att de höll sig undan är inte konstigt om de inte blir förstådda.

Vad gjorde han på 3:e våningen 7 juni kl 18:30?

Det är lustigt. Dom lyckas alltid hitta åtminstone en granne, som kan bekräfta hur trevliga och sociala alla brottslingar är. Oftast så överdrivs det i stil med det som AJ framförde. Framförallt om det handlar om någon som kommer från ett annat land. Vinklade frågor och vissa svar från grannar, ska man vara skeptisk mot.
2015-09-19, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av djembelelle
Det sades inte att larmet gick pga att mopeden flyttades. Samtidigt som pappan flyttade på mopeden för att prova att starta gick larmet på. Inget har sagts om att det var ett rörelselarm. Ledtråd: kan det ha varit någon annan som befann sig på platsen...

Om du nu väljer att tro på det, vad anser du att det va för typ av larm?
2015-09-19, 22:25
Medlem
Arrogantcats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
I flera månader har jag tänkt att skriva i denna tråd, då jag faktiskt har både förstahands och andrahandsinformation, som kunde vara mycket intressant att diskutera.

Men varje dag har jag drabbats av olust på grund av ditt och andras spammande av meningslösa konspirationsteorier (Vilka ska tas i en för dem avsedd tråd!) och låtit bli att kommentera. Inte minst på grund av vidringa kränkningar mot andra meddebbatörer, där du går i fronten för det mesta.

Ska bli kul att se vissa av er rinna bort i skam då FUP släpps.

Misstänker att fler känner som jag.

Skaraborg2 är en av de få som verkar ha någon konkret och relevant information, info som stämmer överens med det jag vet om deta vidriga mord.

/FS
Trevligt😀
Vad har du för förstahands info
Vi kan börja där
Vi är alla jättenyfikna och vill veta vad hände med Lisa
2015-09-19, 22:28
Medlem
Skaraborg2s avatar
Litauerna.

Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Är det inte konstigt att säga "
Hur vet man att någon är social om man inte förstår varandra? Menar de att tonläget är snällt eller vad? Och hur ofta pratar man med varandra om man vet att man inte förstår varandra?

Känns bara så jäkla konstlat, när det ändå bara handlar om att grannar är chockade att folk i närheten blir häktade.
Jag hade varit lika chockad om mina grannar blivit häktade.......
eller kanske inte han på 3dje våningen, för han är riktigt osocial och skum

Litauerna var ytligt sett trevliga genom att de hejade på folk och hade snällt tonläge men någon närmare kontakt skall inte ha funnits.

Naturligtvis bidrog deras språkkunskaper en del till att det blev på detta sätt men inte enbart.

Det är mycket möjligt att de var mer sociala tillsammans med landsmän?
2015-09-19, 22:29
Medlem
FritzDaCats avatar
Skara, fick du veta något om litauernas förhållande till alkohol?
2015-09-19, 22:30
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Det är lustigt. Dom lyckas alltid hitta åtminstone en granne, som kan bekräfta hur trevliga och sociala alla brottslingar är. Oftast så överdrivs det i stil med det som AJ framförde. Framförallt om det handlar om någon som kommer från ett annat land. Vinklade frågor och vissa svar från grannar, ska man vara skeptisk mot.

Det behöver väl inte vara överdrifter. Det finns en hel del kriminella som de facto är sociala och trevliga i många sammanhang. De kanske är hjälpsamma och stannar och småskojar lite grann med de som bor i närheten, eller som de träffar via arbetet. Lika finns det riktiga surkartar som inte är kriminella. Huruvida en människa är "trevlig" säger inte mycket om ev. kriminalitet.

Eller vad säger du Sb2, det är ett citat från betjänten på Wuthering Heights du har i taggen?
Senast redigerad av bradgardsindianen 2015-09-19 kl. 22:37.
2015-09-19, 22:32
Medlem
S2 pratade med EN person och påstod sig ha koll på hur "byskvallret" går.
Först skrev han en novell sedan klargjorde han att "försvarare" inte är omtyckta i området.
Med smileys. Inte särskilt förtroendeingivande.

Vi vet ju inte vem S2 skakade hand med. Det kan ju varit AJ tex. En jägare bland andra. Eller en till AJ närstående person.
2015-09-19, 22:34
Medlem
Citat:
Det är skillnad på att prata med en vän som man litar på och en nyfiken turist. S2 säger att han har fått uppgifterna från "en insatt", inte en bekant till en bekant. Om det är det senare finns det all anledning att ifrågasätta.

Kan en insatt vara bekant till en bekant ?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in