Citat:
Ursprungligen postat av
Arthas
Som jag skrivit innan så finns det vissa roliga sidoeffekter av institut som Sifo, men tyvärr visar det sig endast var fjärde år. Vilket såklart är att man totalt, totalt missar SD:s enorma uppgång.
Förmodar Sifo visar 18.7 eller dylikt i morgon och därmed är hopplöst efter t.ex. Sentio och YG. Inte verkar de vilja vikta om heller? Den negativa sidoeffekten är såklart att sjuklövern tror sig vara på säkrare mark än vad de är och därmed fortsätter sin polariserande politik. Jag förmodar att M inte vågat vara så kaxiga om Sifo visat 27 SD och M 20, som för YG.
Öppna era hjärtan-kampanjen hade sin roliga vecka för några dagar sedan och nu är vi tillbaka i verkligheten igen med 1000 asylsökande/dag som kräver bidrag och bostad. 30 % för SD i November när budgeten av de rödgröna kommit är mer troligt än tvärtom. Till det så tillkommer M:s partidagar där visserligen Muf blir lätt överkörda men DÖ är kvar och besvikelsen total.
Sentio kommer visa 28 % och Sifo 19.6 och förvirringen kommer vara total.

1000 stycken per dag... Ett tusen! Sju tusen i veckan!! Var bor de sju tusen som kom förra veckan? Var ska de sju tusen bo som kommer denna? Var sover de? Vem fixar mat, sängar, sängkläder, tvättmaskin etc? Det är ofattbara mängder. Hade det varit skötsamma fogliga svenska värnpliktiga så hade det varit svårt nog, men det här är ju vuxna män med låg toleransnivå som kräver och tar för sig. Enda glädjen är att det aldrig kommer hålla.
Citat:
Ursprungligen postat av
LBeria
Arbetskraftsinvandringen behövs säkert för att vi nu har så många arbetslösa, som måste försörjas. Och då måste vi hämta den arbetskraften som ska försörja dessa någonstans ifrån

Du glömde att "de" också kommer en kultur som berikar det andefattiga svenska folkets trista och träliga liv.
Citat:
Ursprungligen postat av
SingMeToSleep
Håller med i sak. Men för egen del är ditt inlägg ett typexempel på hur extrem förskjutningen i opinionen har blivit. Ett SD på 20% hade i sig varit helt orimligt att tänka sig för bara 1-2 år sedan. Hade någon yttrat såna tankar hade den personen blivit avfärdad som konspirationsteoretiker, fanatiker eller önsketänkare. I dag blir vi i denna tråden förvånade om ett OI visar under 20%. Det är politisk historia i Sverige, varken mer eller mindre.
Det är sannerligen en spännande tid man lever i. Med ett stöd på
minst 25-27% och snabbt växande så känns det faktiskt lite lättare att andas. Visst det obehagliga ligger framför oss, men folk reagerar nu i alla fall.
Tidigt i våras tror jag, spånade jag att SD skulle få 27 %, M 18 % och KD 9 % i valet 2018 och det kändes som jag ändå tog i lite grann. Sedan dess har det varit proppen ur! SD kommer få långt över 27 %, M kommer få väsentligt under 18 % och KD kanske inte ens kommer över 4 %. Låt oss hålla tummarna för att de som hoppar till SD även i fortsättningen inte hoppar därifrån.