Citat:
Ursprungligen postat av
in84ever
Crispys hypotes om förnekelse skulle kunna förklara den för oss utomstående ofattbara låsningen i frågan. Folk med lungcancer öppnar faktiskt dagligen paket med texten Rökning dödar. Folk med mängder av oöppnade brev från kronofogden tar fortfarande nya SMS-lån. Smärtan att erkänna att man haft fel kanske är större än smärtan att gå under...
Utgången av Ms partistämma tror jag kommer ge oss besked vad vi har att vänta till 2018. Sitter AKB kvar trots höjd marginalskatt, sänkt ROT, fortsatt massinvandring, asyltvång i alla kommuner, ökad statsskuld etc så kan vi definitivt glömma extra val. Det är min gissning.
En liten intressant joker i hela M-frågan är näringslivets samtal med SD. Hur stressade är M över det?
Jo, men man har att välja mellan spriten och familjen eller jobbet. Hälsan är en annan viktig aspekt om det pågått en tid. Alla super inte bort familj, jobb och dör. De flesta tar tag i problemet innan allt det här sker. Visst, frun kanske lämnar dig, men du har kontakt med barnen och får behålla jobbet. Sviterna märks men du ändrar dina vanor och får en tankeställare. Moderaterna kommer snart nog till insikt. Bara för att man inte längre har orgier med rödgröna utan istället nyktrar till och samarbetar med sd behöver man inte ligga med sd och flytta ihop: man kan rent av öppet säga att man ogillar sd, men samarbetar för Sveriges väl. Det kommer före. Sånt skulle inge respekt och höja väljarstödet.
Jag kan bara se ovanstående scenario. Moderaterna har godkänt deras historiskt sett värsta motståndares budgetförklaring förra hösten och man kommer att göra det igen. Kanske en gång till och då är det med hela partiets existensberättigande som insats. Fp och Kd är obotliga parksittare och skulle i värsta fall supa bort hem och allt bara för lyckan att känna sig goda. Centern kan sägas vara den som suput som ärvt en förmögenhet av en bonde och alltid hamnar på fötter. Utgången är dock given i alla fall då man saknar vett och etikett. Moderaterna är den belevade som är uppfostrad i fin familj. Tyvärr hamnade man i dåligt sällskap och utvecklade ett beroende. Viljan till nyktring tror jag i förlängningen är starkare. Familjen, det vill säga väljarna, kräver det.
Så det blir flera AA-möten och sedan erkänna att samarbete med sd är nödvändigt.