Citat:
Ursprungligen postat av
TheLucky
Det är alltid folket som har fel och som måste informeras. Jag har examen från universitet och har genom jobbet direkt insyn hur massinvandringen påverkar samhället. Ingen jävla sosse ska upplysa mig om det fantastiska med massinvandring då det bevisligen är en lögn.
Den största myten hos politikeretablissemanget, själva kärnan i gruppsykosen, är
antagandet om de asylinvandringsrelaterade
Goda Nyheterna (tm).
Man har i samtal sinsemellan odlat denna myt som växt sig starkare och starkare tills den upplevs som sanning.
"Visst är islam fredens religion?"
"Javisst, det vet ju alla."
"Visst är asylinvandring lönsam på sikt?"
"Javisst, det vet ju alla."
Lever man i gruppsykosens bubbla kommer också problem och lösningar beskrivas med bubblans logik.
Jan Helin:"Fan nu brände asen i SD ner en moské i Eskilstuna. Ni måste göra något!
Alice Bah:"Jag fixar detta, Janne! Vi behöver bara berätta för folket vilken himla fin religion islam är, så kommer folk tagga ner. Jag sätter mig ner med några imamer och tar fram ett informationshäfte så det blir tydligt för alla att islam är kärlekens religion."
Så långt all väl, men nu ska plötsligt bubblans myt konfronteras med verkligheten. Bah sätter sig ner med imamerna för att brainstorma, och märker till sin stora besvikelse att allt hon trodde om islam var rena myter.
"Jaså kvinnan måste lyda mannen, jaha bögar och konvertiter ska straffas med döden, jahapp er förebild Muhammed knullade en nioåring och halshögg krigsfångar, å fan... Sexslavar säger du?..."
De Goda Nyheterna uteblir när mötet med verkligheten sker. Informationshäftet läggs på is. Av det stora folkbildningsprojektet blir just ingenting.
På samma sätt ligger det till med Socialdemokraternas förslag för folkbildning om asylinvandringens fantastiska uppsida.
Uppsidan existerar endast i gruppsykosens mytologiska värld. Och därför kommer den aldrig kunna konkretiseras utanför bubblan, eftersom den inte överlever mötet med verkligheten.
Det finns helt enkelt inga Goda Nyheter att rapportera.
Och således kan heller aldrig Goda Nyheter användas för att ropa hem Socialdemokratiska väljare som flytt hals över huvud till SD.