Citat:
Ursprungligen postat av
Gubben_Ralf
Jag förstår inte riktigt hur folk tolkar det här programmet.
Javisst, artisteriet och nivån jämfört med American Idol, som exempel, är ju förkastlig, men när det trots allt finns personer som har "stjärnstatus" och riktigt skarp musikalitet som Frans så bajsar folk på det och röstar istället på vem som har skönast "tugg", har en bakgrund som tar lite på hjärtat och verkar mest ödmjuk som människa.
Programidén är ju faktiskt kul, om än väldigt torr och slutkörd med det svenska utbudet, men kolla för fan vem som har möjlighet att kunna bli en säljande och intressant artist. Bori, Martin -Kom igen.
Frans har någonting som med rätt management skulle kunna bli något internationellt. Det finns ju där. Inte direkt spektakulärt än så länge, men visst finns det där.
Svenskar är patetiska i detta sammanhang. Jag hoppas att de som ringer in och röstar (inte jag inkluderat) inte är generellt representativa för svenska befolkningen.
Du glömde att jämföra den amerikanska juryn. Där har vi proffsen och riktigt intressanta vilka gör 90% av programmet. Här hemma har vi 3 vilsna gaphalsar som svär och går upp i falsett. Odrägliga vilka förstör 90% av programmet. Bara att höra dessa 3 personer skär i märgen och Bard borde söka en röstpedagog och någon mer som lär honom hyfs.