2015-09-19, 06:28
Medlem
Gubben_Ralfs avatar
Jag förstår inte riktigt hur folk tolkar det här programmet.
Javisst, artisteriet och nivån jämfört med American Idol, som exempel, är ju förkastlig, men när det trots allt finns personer som har "stjärnstatus" och riktigt skarp musikalitet som Frans så bajsar folk på det och röstar istället på vem som har skönast "tugg", har en bakgrund som tar lite på hjärtat och verkar mest ödmjuk som människa.
Programidén är ju faktiskt kul, om än väldigt torr och slutkörd med det svenska utbudet, men kolla för fan vem som har möjlighet att kunna bli en säljande och intressant artist. Bori, Martin -Kom igen.
Frans har någonting som med rätt management skulle kunna bli något internationellt. Det finns ju där. Inte direkt spektakulärt än så länge, men visst finns det där.
Svenskar är patetiska i detta sammanhang. Jag hoppas att de som ringer in och röstar (inte jag inkluderat) inte är generellt representativa för svenska befolkningen.
Citera
2015-09-19, 08:22
Medlem
crusades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Var det hon med en plastpåse över kläderna?

Haha ja det var det

Tycker hon och Bori är klart sämst.
Citera
2015-09-19, 08:31
Medlem
deadhead.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ace_sec
Vilket proffs Per Lerntröm är! Vansinnigt stabil, trygg och ödmjuk!
Håller helt med. Vilken människa!
Citera
2015-09-19, 08:35
Medlem
Trumpeters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daedalus
Börjar tycka att det är väldigt suspekt att juryn fortsätter att curla fram Tove i årets Idol. .

Jag håller med. Det kanske finns något som skulle indikera att hon har potential, men jag har svårt att se det. Dessutom har hon som du säger inte levererat alls så här långt i tävlingen.
Citera
2015-09-19, 11:45
Medlem
Giggsys avatar
Visste att Axel skulle gå långt pga sympati, samma som Fetto-Sandra för 2-3 år sedan.

Håller nog på Martin.
Citera
2015-09-19, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pimilo
Jävlar massa hat på Frans här. Jag kan hålla med om att han kan vara arrogant så man stör sig lite men att ödsla denna ilska på han bevisar att det finns lite avundsjuk het i dom flesta här skulle jag tro. :P
Varför tror du vi är avundsjuka på Frans och inte dom andra?
Citera
2015-09-19, 12:05
Medlem
Wertyms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giggsy
Visste att Axel skulle gå långt pga sympati, samma som Fetto-Sandra för 2-3 år sedan.

Håller nog på Martin.

Så du håller på Fetto-Martin?
Citera
2015-09-19, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gubben_Ralf
Jag förstår inte riktigt hur folk tolkar det här programmet.
Javisst, artisteriet och nivån jämfört med American Idol, som exempel, är ju förkastlig, men när det trots allt finns personer som har "stjärnstatus" och riktigt skarp musikalitet som Frans så bajsar folk på det och röstar istället på vem som har skönast "tugg", har en bakgrund som tar lite på hjärtat och verkar mest ödmjuk som människa.
Programidén är ju faktiskt kul, om än väldigt torr och slutkörd med det svenska utbudet, men kolla för fan vem som har möjlighet att kunna bli en säljande och intressant artist. Bori, Martin -Kom igen.
Frans har någonting som med rätt management skulle kunna bli något internationellt. Det finns ju där. Inte direkt spektakulärt än så länge, men visst finns det där.
Svenskar är patetiska i detta sammanhang. Jag hoppas att de som ringer in och röstar (inte jag inkluderat) inte är generellt representativa för svenska befolkningen.
Du glömde att jämföra den amerikanska juryn. Där har vi proffsen och riktigt intressanta vilka gör 90% av programmet. Här hemma har vi 3 vilsna gaphalsar som svär och går upp i falsett. Odrägliga vilka förstör 90% av programmet. Bara att höra dessa 3 personer skär i märgen och Bard borde söka en röstpedagog och någon mer som lär honom hyfs.
Citera
2015-09-19, 12:17
Medlem
Pimilos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurkelurkan
Varför tror du vi är avundsjuka på Frans och inte dom andra?

Syftade endast på honom, det menas inte att jag uteslöt dom andra helt och hållet..
Senast redigerad av Pimilo 2015-09-19 kl. 12:19.
Citera
2015-09-19, 12:36
Medlem
serdumignus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SilentLucidity
Har Simon Zion sjungit i många band? Han kan ju knappast ha stått hemma framför spegeln och utvecklat sig!?

Jodå, och han är ju hårdrockare i grunden Var rätt eftertraktad av oss jämnåriga metalheads i Umeå. Detta är från gymnasietiden, sista året. Cover på Tools "The Pot":

https://www.youtube.com/watch?v=UTeJLtqxYGo
Citera
2015-09-19, 12:53
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av serdumignu
Jodå, och han är ju hårdrockare i grunden Var rätt eftertraktad av oss jämnåriga metalheads i Umeå. Detta är från gymnasietiden, sista året. Cover på Tools "The Pot":

https://www.youtube.com/watch?v=UTeJLtqxYGo
Vad gör han i Idol? Det där var ju hur bra som helst. Faktiskt.
Citera
2015-09-19, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pimilo
Syftade endast på honom, det menas inte att jag uteslöt dom andra helt och hållet..
Eftersom du tror att folk är avundsjuka måste bero på att du lider själv av denna farsot. Kan garantera att ingen här är avundsjuk på någon av deltagarna. Bara du.
Senast redigerad av gurkelurkan 2015-09-19 kl. 13:02.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in