2015-09-19, 00:29
Medlem
Kadodis avatar
Det här landet är för korkat för sitt eget bästa. Och när det är så, brukar nationer gå under.
Citera
2015-09-19, 00:37
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaIngaOrder
Det finns plats i Sverige. Allt annat är skitsnack.

Då kan ju du pröjsa för kalaset!??? Betänk dock att ditt soc bidrag inte bara är "tryckta pengar" utan bekostas av mig m fl.

"Finns plats"... RuinSväldts slutsats efter en flygresa över de värmländska skogarna.... finns ÄNNU mer plats i Sudan! För att inte tala om Saudi....

Dessutom, geografisk - eller för den delen finansiell "plats" - skiter fler och fler av oss fullständigt i! Vi vill inte ha fler åldringsrån, våldtäkter, mer bidragsberoende, etc, etc - sedan kan det få finnas hur mycket jävla "plats" som helst.
Citera
2015-09-19, 00:37
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av petzor
Blir inte invandrare gamla också? Är planen att öka invandringen ännu mer när de också blir gamla en dag? Låter som en medveten förintelse av svenskarna, faktiskt.

Lösningen är självklart att stimulera barnafödandet bland svenskarna genom t ex ökat barnbidrag, samtidigt som man låter robotarna ta över jobben i den mån det går.

Jo och som jag sagt rätt mycket det är inte spädbarn som invandrar. Så alla utan just detta förskjuter vår åldersbalans och ger bensin till tanken till de dom yrkar på att det behövs fler. Vilket det enbart behövs för att det var massinvandring från första djävla början! Utifrån detta faktum är inte svenskarna dummare än andra folk är det bra ställt med jobb osv knullar folk mer så befolkningen ökar. Det är ju massinvandring som leder till obalans som måste korrigeras med mer massinvandring tills total samhällskollaps.
Citera
2015-09-19, 00:39
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aeventyr
SD bör sluta med sitt "minskning med 90%“ och säga totalstopp i minst 5 år.

Förhoppningsvis radikaliseras Sd, eller folkopinionen, så tillströmning sker till partier för repatriering etc. Det är absolut nödvändigt nu. Folkmajoriteten är fullständigt mot blattefieringen av Sverige.
Citera
2015-09-19, 00:40
Medlem
Borgarbohemens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tiranusis
Du har ett PM att svara på. Är det medmänsklighet att hjälpa en flykting istället för tjugo? Så är kostnadspariteten i Norge, där man vågar göra den typen av uträkningar.

Är det medmänsklighet att ta 8 miljarder från biståndet som bland annat skulle gå till vaccinationer i urfattiga länder och lägga dessa på misslyckad asylinvandring och integration? Det gör Sverige. Är det medmänsklighet att låta svenska hemlösa sova på gatan samtidigt som man när det kommer folk från helt säkra länder som Turkiet och Marocko ordnar boende väldigt snabbt?
Det är nog ett av de mest intressanta PM jag mottagit. Jag kommer att ge mig lite tid för att besvara det ingående.

Medmänsklighet handlar om att ställa upp för människor. Jag ställer upp på att man höjer skatten för mig om det går till att vårda pensionärer i Sverige och äldre människor som har det svårt. Det ser jag som en självklarhet att man ställer upp för varandra.

När man börjar om omfördela resurser mellan utsatta grupper befinner man sig i en mycket svår situation.
Citera
2015-09-19, 00:41
Medlem
Om de säger 2000 så är det mer än så.
Man ska alltid ta propagandan med en nypa salt. Just i dessa och sådana siffror öka på det. Gissar på 3500 minst.

Regeringen och myndigheterna är inget att lita på längre. De ljuger om nästan allt samt utelämnar fakta.
Horungar.
Citera
2015-09-19, 00:47
Medlem
Uran233s avatar
Har det japanska samhället imploderat än via sitt 65+ köttberg? De har ju sjunkande befolkningsmängd redan idag. Japan påstås ju ha den högsta medel-IQn i världen, konstigt att inte de kommit på samma eminenta immigrationsidé som Sverige excellerar i.
Citera
2015-09-19, 00:48
Medlem
tryggtochbras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Borgarbohemen
Man kan inte räkna medmänsklighet. Det handlar om empati, förståelse och solidaritet. Man räknar inte på vad vården kostar för en äldre människa som är döende, de förtjänar att behandlas bra. Det handlar om värdighet.

Faktum är att man räknar kostnader även inom vården. Vilka sjukdomar man aktivt letar efter och i vilka grupper. Vilka läkemedel man köper in och använder. På vilka indikationer man aktivt behandlar en cancer och vilka som bara får palliativ behandling. Så fortsätter det genom alla verksamheter utom invandringen.

Oavsett om du vill räkna eller inte så finns effekterna där ändå. Varken signalpolitiken eller den relativa ineffektiviteten ser annorlunda ut för att du vägrar ta ställning. Att vägra ta ett beslut och att vägra ta ställning är också ett beslut och ett ställningstagande.

Empati, förståelse och solidaritet känner i princip alla av oss, inklusive de mest inbitna invandringskritikerna. Oförmågan att förstå det och att förstå att det finns flera sätt att visa samma sak är den enda betydelsefulla empatibristen i den här debatten.

Edit: Vad gäller analogin med vård i livets slutskede så är det vård som kostar väldigt lite men ger mycket, till skillnad från livstids försörjning och välfärd av en asylsökande i Sverige. En bättre analogi hade varit att jämföra med hjälp på plats, som också kostar lite men gör mycket. Alternativt med tillfälliga uppehållstillstånd och begränsad men basal välfärd inom Sverige under en tid, om du nödvändigtvis vill locka ut barn på Medelhavet.
Senast redigerad av tryggtochbra 2015-09-19 kl. 01:03.
Citera
2015-09-19, 01:03
Medlem
godhetsapostelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaIngaOrder
Det är klart att det kostar att ta hit folk som är i behov av pengar och tak över huvudet. Däremot kommer Sverige tjäna på hög invandring i längden. Sedan ska vi inte glömma bort att en hel del säkert har utbildning och kan börja jobba snabbt, folk kommer inte till Sverige bara för att de ska leva på bidrag utan dessa människor som kommer hit bidrar också till våran välfärd. Glöm aldrig det.
När kommer vinsterna för Malmö? Om 50 år? Du upprepar ju bara vad du hört andra säga. Varför ens skriva i tråden?
Citera
2015-09-19, 01:03
Medlem
Borgarbohemens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tryggtochbra
Empati, förståelse och solidaritet känner i princip alla av oss, inklusive de mest inbitna invandringskritikerna. Oförmågan att förstå det och att förstå att det finns flera sätt att visa samma sak är den enda betydelsefulla empatibristen i den här debatten.
Jag reagerar ganska starkt på vad du skriver och jag känner att jag måste få kommentera det. Såklart finns det flera olika perspektiv. Det finns i alla fall 7 miljarder perspektiv på saker och ting här på vår jord. Ingen människa är en kopia av en annan. Och absolut att många "invandringskritiker" kan hysa empati. Men diskussionen är vidare än så och omfattar även mer radikala element. Dessa extrema grupper måste bemötas. Intolerans skall icke tolereras.
Citera
2015-09-19, 01:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av petzor
Blir inte invandrare också gamla? Är planen att skruva upp invandringen till ännu mer extrema nivåer när de också blir gamla och behöver omsorg en dag? Låter som en medveten förintelse av svenskarna, faktiskt.

Lösningen är självklart att ta kontroll över sina gränser och stimulera barnafödandet bland svenskarna genom att sänka skatten och laga hålen i välfärden, samtidigt som man låter robotarna ta över jobben i den mån det går.

De håller på med ett pyramidspel, det funkar bra i början men i längden så kommer detta att haverera välfärdssystemet. Man får en tillfällig boost i ekonomin, men pengarna hade kunnat gå till något konstruktivt. I längden blir dessa även äldre, och på kort sikt bidrag och andra insatser.

Detta är ett heroinmissbruk med heroin utbankat med råttgift. I början ser det väl bra ut men i längden kommer det att döda Sveriges ekonomi. Sedan kan man inte bygga en ekonomi på broken window fallacy.

Du kunde ha förhindrat detta, men valde att inget göra, sona för dina synder.
Citera
2015-09-19, 01:16
Medlem
ImMcGyverLOLs avatar
Yeah, yeah, yeah, vi har hört allt det här innan i annan tappning, det var en förestående katastrof när "köttberget" skulle pensioneras och hundratusentals jobb skulle behöva tillsättas men det bidde såklart ingenting. Företag har istället skurit ned eller lämnar landet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in