2015-09-18, 23:44
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Väl ingen som har sagt att det är så, bara gissningar och spekulationer. Tror inte det är något särskilt vanligt i alla fall och kanske var det något annat som utlöste larmet just precis som Lisas pappa rörde mopeden. Vi vet inte, kanske får vi veta så småningom. Lät ändå på Skaraborg2 som att det var pappa Holm som utlöste det men vet inte hur säker han är på det?

Det var så jag fick det berättat av en person. Råder inga som helst tvivel vad den här personen berättade för oss. Det var klart och tydligt att när pappan flyttade på mopeden för att starta den så aktiverades larmet kl. 20.40 p. g. a. detta. Ägarinnan var inte där utan fick reda på detta där hon befann sig. Kanske var hon hemma? Om detta skedde via telefon eller på något annat sätt vet jag emellertid inte.

Jag var naturligtvis inte närvarande då detta skedde, så jag kan endast utgå från vad personen ifråga har berättat för mig. Då kan man ju ställa sig frågan: Ljög den här personen? Annat som h*n sa och som kan kontrolleras stämde i a f.

Detta har väl framkommit tidigare att den väg Lisa kom till caféet den här morgonen var att hon körde förbi där litauerna bodde. Detta visste h*n. Kan vidare berätta att personen ifråga är väl insatt fallet.
Ja, jag tror dig. Tack för svar.
2015-09-18, 23:44
Medlem
Citat:
Ja fast växelkassan var orörd efter inbrottet i december 2014. Endast kaffet och kaffekoppar med tillhörande fat stals.

Och efter det beslutade man sig för att bygga ut larmet till att även gå utanför byggnaden?
Låter något märkligt kan jag tycka.
2015-09-18, 23:47
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Larm kan försäkringsbolaget begära, men någon måtta får det vara. Rörelselarm utomhus?
Jamen, vi vet inget om det här. Och det du tycker är orimligt kanske är rimligt för någon annan?
2015-09-18, 23:49
Medlem
Skaraborg2s avatar
Kaffeservisen som försvann.

Citat:
Ursprungligen postat av Noningra
Och efter det beslutade man sig för att bygga ut larmet till att även gå utanför byggnaden?
Låter något märkligt kan jag tycka.

Det kan man ju tycka men fråga istället vem katten ger sig till för att stjäla en kaffeservis i Sverige 2014?
Senast redigerad av Skaraborg2 2015-09-18 kl. 23:51.
2015-09-18, 23:49
Medlem
Arrogantcats avatar
[quote=Skaraborg2|54750856]
Citat:
Väl ingen som har sagt att det är så, bara gissningar och spekulationer. Tror inte det är något särskilt vanligt i alla fall och kanske var det något annat som utlöste larmet just precis som Lisas pappa rörde mopeden. Vi vet inte, kanske får vi veta så småningom. Lät ändå på Skaraborg2 som att det var pappa Holm som utlöste det men vet inte hur säker han är på det?[/QUOTE]

Det var så jag fick det berättat av en person. Råder inga som helst tvivel vad den här personen berättade för oss. Det var klart och tydligt att när pappan flyttade på mopeden för att starta den så aktiverades larmet kl. 20.40 p. g. a. detta. Ägarinnan var inte där utan fick reda på detta där hon befann sig. Kanske var hon hemma? Om detta skedde via telefon eller på något annat sätt vet jag emellertid inte.

Jag var naturligtvis inte närvarande då detta skedde, så jag kan endast utgå från vad personen ifråga har berättat för mig. Då kan man ju ställa sig frågan: Ljög den här personen? Annat som h*n sa och som kan kontrolleras stämde i a f.

Detta har väl framkommit tidigare att den väg Lisa kom till caféet den här morgonen var att hon körde förbi där litauerna bodde. Detta visste h*n. Kan vidare berätta att personen ifråga är väl insatt fallet.

Jag tror dig ! Vet inte om jag har missat ngt om det här larmstory , men jag är lite nyfiken på hur och varför personen berättar om det?
I vilken sammanhang ? Hade det stor och avgörande betydelse , dvs larmet , för ngt vi inte vet....hände det ngt då och vad?
2015-09-18, 23:54
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
/.../Detta har väl framkommit tidigare att den väg Lisa kom till caféet den här morgonen var att hon körde förbi där litauerna bodde. Detta visste h*n. Kan vidare berätta att personen ifråga är väl insatt fallet.
Det var en mycket intressant uppgift - som tidigare bara har befunnit sig på gissningsstadiet.
Medlem
Citat:
Det kan man ju tycka men fråga istället vem katten ger sig till för att stjäla en kaffeservis i Sverige 2014?

Någon som tänkt öppna cafeverksamhet på annan ort?
Annars är jag mer intresserad av varför Lisa blev dödad.
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Nej det gör de säkert sällan. Väldigt off topic men såg du artikeln om en älg på ett tak på ett sjukhus (Borås?) som kikade in i en operationssal?

Ja, såg den. Vilket visar att nyfikna älgar förekommer om än det hör till ovanligheterna.
2015-09-18, 23:55
Medlem
Arrogantcats avatar
Citat:
Ja fast växelkassan var orörd efter inbrottet i december 2014. Endast kaffet och kaffekoppar med tillhörande fat stals.

Då så!
Ännu mindre anledning att tro att det är bröderna B
2015-09-18, 23:56
Medlem
ME077s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arrogantcat
Då så!
Ännu mindre anledning att tro att det är bröderna B
Hur menar du? (Jag ser inte din logik)
2015-09-18, 23:58
Medlem
Skaraborg2s avatar
Ett av samtalen på Blomberg.

Citat:
Ursprungligen postat av Arrogantcat

Jag tror dig ! Vet inte om jag har missat ngt om det här larmstory , men jag är lite nyfiken på hur och varför personen berättar om det?
I vilken sammanhang ? Hade det stor och avgörande betydelse , dvs larmet , för ngt vi inte vet....hände det ngt då och vad?

Det var genom en viss omständighet som gjorde att det blev på detta sätt att vi kom att prata med den här personen. Min kamrat kände igen honom/henne. Han bor nämligen själv i dessa trakter.

Nu skall ingen tro att samtalet skedde under "anonyma förhållanden". Jag presenterade mig naturligtvis och berättade att jag bodde i Stockholm. Min kamrat presenterade sig inte men berättade från vilken ort han kom ifrån och var han nu bodde.
Senast redigerad av Skaraborg2 2015-09-19 kl. 00:11.
2015-09-19, 00:06
Medlem
Skaraborg2s avatar
Lisas färdväg på morgonen den 7 juni.

Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Det var en mycket intressant uppgift - som tidigare bara har befunnit sig på gissningsstadiet.

Ja det rådde inga som helst oklarheter gällande Lisas färdväg denna morgon. Enligt min sagesman.

Tydligen har diskussionerna i dessa trakter varit att litauerna kan ha sett Lisa på mopeden då de kanske satt och åt frukost och visste då att hon inte skulle bli hämtad med bil.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in