2015-09-18, 23:30
Medlem
ME077s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Falsklarm är svindyrt. Det låter billigare att ställa ut den blå servicen på gatan.
Man har inget val kanske. Och vem vet hur försäkringsvillkoren ser ut. Caféet hade väl haft två inbrott redan.
2015-09-18, 23:32
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ME077
Man har inget val kanske. Och vem vet hur försäkringsvillkoren ser ut. Caféet hade väl haft två inbrott redan.
Då låter det mer sannolikt att LS kom dit 20:40 och fumlade med larmet.
2015-09-18, 23:34
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Det är problemet. Larmet kan inte skilja på älgar, hjortar och inbrottstjuvar. Skulle en älg få för sig att undersöka om trappan är en arbetsmiljörisk så går larmet.

Älgar finns överallt, inte bara ute på landsbygden. Fast sällan älgar bestämmer sig för att kika in i fönster.
2015-09-18, 23:35
Medlem
Arrogantcats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arrogantcat
Förstår verkligen inte
Vad finns det att hämta därifrån?
Kaffe , kaffe koppar , växel pengar på ca 1000 kr ?
Och vilka är som rånar typ ett café eller en kiosk ?
Små kriminella som utsätter sig för stor risk att åka fast för små pengar
Kan aldrig tänka mig att bröderna gjorde det
Glöm det!

Det var inte längesen rånades en kiosk mitt emot där jag bor
Jag hörde det mesta eftersom vi kom hem från semester resa och kl var ca 4.00 på morgonen
Senare på dagen läste om rånet där det stod att rånarna tog med sig snus och choklad i värde ca 2,5 tusen kronor
Ägaren sa att det var inte så farligt gemfört med dörr och fönster som kostade ca 7000 sek
2015-09-18, 23:36
Medlem
Skaraborg2s avatar
Återigen detta med larmet den 7 juni.

[quote=Gusselby|54750653]Väl ingen som har sagt att det är så, bara gissningar och spekulationer. Tror inte det är något särskilt vanligt i alla fall och kanske var det något annat som utlöste larmet just precis som Lisas pappa rörde mopeden. Vi vet inte, kanske får vi veta så småningom. Lät ändå på Skaraborg2 som att det var pappa Holm som utlöste det men vet inte hur säker han är på det?[/QUOTE]

Det var så jag fick det berättat av en person. Råder inga som helst tvivel vad den här personen berättade för oss. Det var klart och tydligt att när pappan flyttade på mopeden för att starta den så aktiverades larmet kl. 20.40 p. g. a. detta. Ägarinnan var inte där utan fick reda på detta där hon befann sig. Kanske var hon hemma? Om detta skedde via telefon eller på något annat sätt vet jag emellertid inte.

Jag var naturligtvis inte närvarande då detta skedde, så jag kan endast utgå från vad personen ifråga har berättat för mig. Då kan man ju ställa sig frågan: Ljög den här personen? Annat som h*n sa och som kan kontrolleras stämde i a f.

Detta har väl framkommit tidigare att den väg Lisa kom till caféet den här morgonen var att hon körde förbi där litauerna bodde. Detta visste h*n. Kan vidare berätta att personen ifråga är väl insatt fallet.
2015-09-18, 23:36
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Älgar finns överallt, inte bara ute på landsbygden. Fast sällan älgar bestämmer sig för att kika in i fönster.
Nej, men de drar sig inte för rörelselarm utomhus.
2015-09-18, 23:37
Medlem
Alltså..larm på utsidan av ett cafe i relativ glesbyggd??
Vad skulle det tjäna till gentemot ett larm som bevakar insidan?!
Vi kan ha att göra med en larmförsäljare av rang här!
2015-09-18, 23:37
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Nej det gör de säkert sällan. Väldigt off topic men såg du artikeln om en älg på ett tak på ett sjukhus (Borås?) som kikade in i en operationssal?
2015-09-18, 23:40
Medlem
Skaraborg2s avatar
Kaffe m. m.

Citat:
Ursprungligen postat av Arrogantcat
Förstår verkligen inte
Vad finns det att hämta därifrån?
Kaffe , kaffe koppar , växel pengar på ca 1000 kr ?
Och vilka är som rånar typ ett café eller en kiosk ?
Små kriminella som utsätter sig för stor risk att åka fast för små pengar
Kan aldrig tänka mig att bröderna gjorde det
Glöm det!

Ja fast växelkassan var orörd efter inbrottet i december 2014. Endast kaffet och kaffekoppar med tillhörande fat stals.
2015-09-18, 23:40
Medlem
Reviewss avatar
Citat:

Ja, det finns ett flertal typer av larm och olika möjligheter att avaktivera vid falsklarm. Med inbrott bakom sig kan installation av larm vara en trygghet.
2015-09-18, 23:41
Medlem
ME077s avatar
Är det någon som vet om det (efter 2013) har skett några stölder eller inbrott på A. Jön*sons herrgård?
2015-09-18, 23:42
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Larm kan försäkringsbolaget begära, men någon måtta får det vara. Rörelselarm utomhus?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in