2015-09-18, 21:30
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Nä, jag tror inte på munkavle på journalister. Det finns inget i mitt inlägg som ens drar åt det hållet.
Nej, men jag undrade eftersom det var på tapeten av annan. 🌹
2015-09-18, 21:41
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Angående tiden som polisen ska larmats så har olika uppgifter förekommit sedan start, 21.30 och 22.00. Ca. Anser inte att det är klarlagt när det skedde.

Om polis var på plats 21.30 bör polis larmats något tidigare. Kanske bara någon minut om polis var i närheten.
2015-09-18, 21:44
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Ja folk får tro precis vad de vill gällande denna tidsangivelse. Inget som stör mig det minsta. Jag vet bäst själv vad som har berättats för mig.

Pappan lär ha anlänt till caféet ca tre fyra minuter innan 20.40. Kanske anlände han ca 20.35.

Att han anlände till kaféet nån gång efter 20.30 tror jag är helt riktigt utifrån vad vi hört. Men att något larm skulle ha gått 20.40 tror jag mindre på. Det hade vi nog fått veta bums i tidiga rapporter i så fall. Då fanns ju inget yppandeförbud.
2015-09-18, 21:45
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Om polis var på plats 21.30 bör polis larmats något tidigare. Kanske bara någon minut om polis var i närheten.
Blåljus för en försvunnen 17-årig tjej, menar du? Knappast. 15 minuter är mer realistiskt. Om larmet utlöstes kl 20:40 och larmet gick till LS, så hade hon 30 minuters resa, enligt Mr Google. Framme 21:10. Fem minuter för att kolla att Lisa inte fanns kvar i kaféet, sedan ringa polisen, är ett möjligt scenario.
Senast redigerad av XeniaOnatopp 2015-09-18 kl. 21:53.
2015-09-18, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Blåljus för en försvunnen 17-årig tjej, menar du? Knappast.

Nä det menar jag inte. Uppgiften som länkades till står att polis var på plats 21.30, inte att de larmades då. Larmet bör kommit innan, men det kanske finns poliser med telepatisk förmåga. (Jag har i början av tråden påpekat att det var snabbt agerat av polis att åka ut när de väl fick larmet, för vanligtvis vidtar de inte någon åtgärd så snart vid försvinnanden. Det var när det diskuterades om det kunde ha med hans tjänst att göra).
2015-09-18, 21:55
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Nä det menar jag inte. Uppgiften som länkades till står att polis var på plats 21.30, inte att de larmades då. Larmet bör kommit innan, men det kanske finns poliser med telepatisk förmåga. (Jag har i början av tråden påpekat att det var snabbt agerat av polis att åka ut när de väl fick larmet, för vanligtvis vidtar de inte någon åtgärd så snart vid försvinnanden. Det var när det diskuterades om det kunde ha med hans tjänst att göra).
Du skrev att larmet till polisen gick kanske någon minut innan. Kolla mitt tillägg.
2015-09-18, 22:03
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Blåljus för en försvunnen 17-årig tjej, menar du? Knappast. 15 minuter är mer realistiskt. Om larmet utlöstes kl 20:40 och larmet gick till LS, så hade hon 30 minuters resa, enligt Mr Google. Framme 21:10. Fem minuter för att kolla att Lisa inte fanns kvar i kaféet, sedan ringa polisen, är ett möjligt scenario.
Men vart gick larmet? Om det gick till LS och hon har 30 minuters resa, så är allt utom matsalsbordet rensat när hon kommer fram.
2015-09-18, 22:03
Medlem
Citat:
Du skrev att larmet till polisen gick kanske någon minut innan. Kolla mitt tillägg.

Ja det är alltså oklart när larmet gick till polis (eller när de tog emot larmet) men larmet bör ju gått INNAN de var på plats. Om de var på plats 21.30 bör ju larmet som senast gått ett par minuter innan om (ledig) patrull var i närheten.
2015-09-18, 22:07
Medlem
Citat:
Men vart gick larmet? Om det gick till LS och hon har 30 minuters resa, så är allt utom matsalsbordet rensat när hon kommer fram.

Hon kanske kan avaktivera, via telefon, och gör hon inte det så är det ett kort tidsintervall till det går till bevakningsföretag (inte några 30 minuter). Men LS åkte väl inte ut pga larmet gick?
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ja det är alltså oklart när larmet gick till polis (eller när de tog emot larmet) men larmet bör ju gått INNAN de var på plats. Om de var på plats 21.30 bör ju larmet som senast gått ett par minuter innan om (ledig) patrull var i närheten.
Ja, 15 min innan polisen var på plats föreslog jag som realistiskt.
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hyltran
Jag tor inte att det går att minnas alla gånger som man har skadat sig , på en viss arbetsplats, om man jobbar som hantverkare, där i sex år.

Om det bevisföremål som DNA hittats på har legat utomhus så undrar jag om, inte regnet kan ställa till problem? Man kan hävda att regn fick DNA:n att bli flytande igen och att den sögs upp av, eventuella fiber, i bevis materialet på så sätt?
NB har (tillsammans med IB) bott i Sverige sedan 2010, och han arbetade fram till 2013 i Göteborg. Hans vistelse på säteriet inleddes 2013 och har enligt AJ varat i två och ett halvt år. Om han är en sådan fantastiskt duktig hantverkare som hans arbetsgivare vill göra gällande så antar jag att han inte har tummen mitt i handen. De tillfällen han skadat sig på något verktyg eller på annat sätt bör vara räknade, och har han samma goda minne som under personutredningen finns skäl anta att han mer eller mindre i detalj kommer att kunna redogöra för allt blod som droppat, stänkt eller runnit från hans olika kroppsdelar.

Är det fråga om blodfläckar synliga för ögat brukar man kunna se om dessa är utspädda. – Tror inte det regnade alls under den tid LH var försvunnen (och således inte heller på hennes tillhörigheter).
Senast redigerad av letsdoit 2015-09-18 kl. 22:10.
2015-09-18, 22:08
Medlem
Citat:

Tillägget kollat.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in