Citat:
Ursprungligen postat av
Hyltran
Jag tor inte att det går att minnas alla gånger som man har skadat sig , på en viss arbetsplats, om man jobbar som hantverkare, där i sex år.
Om det bevisföremål som DNA hittats på har legat utomhus så undrar jag om, inte regnet kan ställa till problem? Man kan hävda att regn fick DNA:n att bli flytande igen och att den sögs upp av, eventuella fiber, i bevis materialet på så sätt?
NB har (tillsammans med IB) bott i Sverige sedan 2010, och han arbetade fram till 2013 i Göteborg. Hans vistelse på säteriet inleddes 2013 och har enligt AJ varat i två och ett halvt år. Om han är en sådan fantastiskt duktig hantverkare som hans arbetsgivare vill göra gällande så antar jag att han inte har tummen mitt i handen. De tillfällen han skadat sig på något verktyg eller på annat sätt bör vara räknade, och har han samma goda minne som under personutredningen finns skäl anta att han mer eller mindre i detalj kommer att kunna redogöra för allt blod som droppat, stänkt eller runnit från hans olika kroppsdelar.
Är det fråga om blodfläckar synliga för ögat brukar man kunna se om dessa är utspädda. – Tror inte det regnade alls under den tid LH var försvunnen (och således inte heller på hennes tillhörigheter).