2015-09-18, 14:07
Medlem
Någon som har twitter och kan kolla om Johan Carlström kommenterat åtalet? Han har ju en tendens att gå bananas där efter några whiskeys..

Hur tror ni detta påverkar kursen under dagen/helg.
2015-09-18, 14:10
Medlem
Citat:
STOCKHOLM (Direkt) Ekobrottsmyndigheten, EBM, har på fredagen väckt åtal gällande grovt insiderbrott mot den före detta vd:n i Fingerprint Cards, Johan Carlström, samt mot två tidigare styrelseledamöter.

Det framgår av ett pressmeddelande från EBM.

En fjärde person, närstående till en av de tidigare styrelseledamöterna, har också åtalats.

Enligt åtalet ska handeln ha omsatt cirka 70 miljoner kronor och genererat en vinst på drygt 10 miljoner kronor. Åklagaren yrkar vinsten förverkad, vilket innebär att den återbetalas till staten."

Med andra ord... Deras namn kommer eventuellt också komma ut. Nästa vecka blir en kanon vecka att köpa FPC på rea.

Nästa vecka kommer säkert jävla SvD och DI att dra ut på nyheten med annat negativ uppföljning.

Jag älskar denna aktie mer än prison break.
2015-09-18, 14:39
Medlem
padrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maconero
Med andra ord... Deras namn kommer eventuellt också komma ut. Nästa vecka blir en kanon vecka att köpa FPC på rea.

Nästa vecka kommer säkert jävla SvD och DI att dra ut på nyheten med annat negativ uppföljning.

Jag älskar denna aktie mer än prison break.

Namnen är redan ute. Den fjärde heter också Wingren i efternamn btw.

http://www.di.se/artiklar/2015/9/18/ebm-vacker-atal-mot-carlstrom/

Citat:
EBM väcker även åtal för grovt insiderbrott mot de tidigare styrelseledamöterna Anders Hultqvist och Tord Wingren, och väcker åtal mot en fjärde person, en närstående till en av de tidigare styrelseledamöterna, för insiderbrott.

Lite märklig kursreaktion kan tyckas, detta var ju helt väntat. Å andra sidan verkar det mest vara IQ = fiskmås som är inne och trejdar i aktien.
2015-09-18, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av padron

Lite märklig kursreaktion kan tyckas, detta var ju helt väntat. Å andra sidan verkar det mest vara IQ = fiskmås som är inne och trejdar i aktien.

Tackar!

Vi för se hur det påverkar kursen. Jag är säker på att flera journalister kommer elda saken. Vi vet redan på de beräkningarna som gjorts att en motiverad kur är klart högre än dagens kurs.
2015-09-18, 15:18
Medlem
padrons avatar
SIX har gjort en bra sammanfattning av Turbo-Johans Twittervecka.

http://blogg.six.se/2015/09/18/fingerprint-carlstroms-vilda-vecka-pa-twitter/
2015-09-18, 15:20
Medlem
Valfrids avatar
Fing är extremt stark just nu, återhämtningen vi just såg är ovanlig att skåda spec när ovriga börser är kraftigt ner på bred front.

Jag tror att Omx vänder upp härifrån (-2,40%) och tar fing med sig. Vi kan komma att ta ut dagshögsta om det vill sig väl.
Senast redigerad av Valfrid 2015-09-18 kl. 15:32.
2015-09-18, 15:43
Medlem
alienfins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av padron

Så länge jag tjänar pengar kan du kalla mig vad du vill haha!!
2015-09-18, 15:47
Medlem
alienfins avatar
Tänkte för en kvart sen när kommer nästa smäll. Det har fan slagit troll i den här aktien..
Men FPC kommer att vinna till slut för marknaden talar sitt.
2015-09-18, 16:02
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valfrid
Fing är extremt stark just nu, återhämtningen vi just såg är ovanlig att skåda spec när ovriga börser är kraftigt ner på bred front.

Jag tror att Omx vänder upp härifrån (-2,40%) och tar fing med sig. Vi kan komma att ta ut dagshögsta om det vill sig väl.
Ja uppgång två dagar i rad har inte skett sedan på över en månad. Blankningspositionerna är väl över?
2015-09-18, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Ja uppgång två dagar i rad har inte skett sedan på över en månad. Blankningspositionerna är väl över?
Tvärtom... Cadian har ökat något sin blankningsposition.

Läs denna :

Citat:
FINGERPRINT

CADIAN CAPITAL ÖKAR BLANKNING YTTERLIGARE NÅGOT (Direkt)
2015-09-18 15:45
STOCKHOLM (Direkt) Cadian Capital Management har ökat sin blankningsposition ytterligare i Fingerprint Cards, enligt Finansinspektionens senaste blankningslista på fredagen.

Cadian Capital har nu en blankningsposition netto i Fingerprint motsvarande 1,78 procent av bolagets aktier. Nettopositionen tidigare, som inte ändrats de senaste veckorna, var 1,72 procent.

Börsredaktionen +46 8 5191 7910, http://twitter.com/direktse
Nyhetsbyrån Direkt
2015-09-18, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maconero
Tvärtom... Cadian har ökat något sin blankningsposition.

Läs denna :
Klart, nu när det väcks åtal och allt ser de sin möjlighet.
2015-09-18, 16:40
Medlem
Lillbubbens avatar
EBM är helt korrupt! Det är något som luktar blöt hund åtalet mot Johan? Överklagan är väl på sin plats?.!.?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in