2015-11-05, 17:56
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harakash
Du hade FEL!

På alla tre punkter.

Nej bara på en punkt din amatör....

Hur länge har du varit på börsen egentligen?
2015-11-05, 18:08
Medlem
JoeL431s avatar
2.41% upp känns betydligt stabilare och tryggare en rapportdag där det mesta redan varit inräknat än att den skulle sticka 10-20%. Blir för mycket fiffel då och bakslag runt hörnet. 2-3% om dagen kommande vecka tror och hoppas jag på!
2015-11-05, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune

"Imorgon blir det ner och det rejält! "

Nej. Kallar du +2,41 % att det går ner rejält?

"Snarare 300 kr.... "

Lägst 445,00 kr. Senast 466,50kr i stängning. Inte ens i närheten av din våta dröm.

"Idag stänger vi rött skulle jag tro till slut."

Vi stängde på blått +2,41 %.

Strike three, you're out.

Jag tror att du har lite problem att förstå mig för du måste ha det rejält tufft. Vem är amatören egentligen? Den som kommer med rakt verklighetsfrånvända påståenden och skämmer ut sig gång på gång? Klart man hade kunnat respektera dig lite mer ifall du hade varit någorlunda ödmjuk och erkänt att du hade fel flera gånger, men oftast så klarar inte vissa personer med en personlighetsstörning av att hantera den biten i tankeprocessen... men så klart är du inte en av dem

Om man klickar och kollar på dina föregående inlägg i tråden så kan man genast se att du har bara suttit på arslet i två års tid och skrivit en massa negativ skit om FPC.

Du har ingen trovärdighet och kommer aldrig att få det i heller. Jag tycker synd om både dig och alla som tar något ord av dig seriöst.

Bye felicia.
2015-11-05, 18:26
Medlem
Citat:

Alltså jag blir nyfiken på dig. Tröttnar du aldrig på att ha konstant fel? Du måste något suveränt rationaliseringssystem som gör att du kan hantera alla dina fel utan att bli självkritisk eller rent av ge upp?

Du har nu sedan 2013 tipsat om säljläge. Menar du att någon som lydde ditt råd om sälj vid 30kr gjort en bra affär? Eller för den delen följde dina råd kring, 50kr, 100kr, 150kr,200kr,300kr osv osv

Du har tjatat om kraschar och säljläge nu i dryga 2 år. Om du gapar att kursen kommer gå ner 700 dagar i sträck, blir du stolt om den på den 701a dagen tillslut går ner?

Det verkar onekligen så som du raljerade efter förra veckans ras. Jobbigt för dig att priset återhämtat sig på endast en vecka. Inte till toppnivån dagen innan raset men till nivån innan rushcen den dagen.

Du har haft konstant fel i 2 år och dina tips har varit helt jävla värdelösa. Idag är bara ännu en dag där du går in och drar en fatalt felaktig analys. Varför skulle någon följa dig?
2015-11-05, 18:26
Medlem
Citat:

Herregud människa. Du har inte haft ett rätt här hittills. Alla som köper den här aktien vet att den är volatil. Skäller du ut folk på affären som köper en trisslott med?
OM den rekylerar ned till 300kr nivån igen så sitt inte här då och ropa att du hade rätt.
Kommer du sitta här och skriva att du är så rutinerad och duktig när aktien är över 800kr också?
Vid vilken nivå ger du upp?
300kr efter rapport sa du. Övervärderad har du ropat hela vägen. Och JO du har haft fel hela vägen, i allt.
Vilka "småsparare" har bränt sig idag menar du? Jag är extremt tveksam till att de med stop loss gjorde annat än kammade hem rejäl vinst från inköp på mycket mycket lägre nivåer.
Du verkar inte må bra ärligt talat, det är kanske dags att du talar med någon istället för att skämma ut dig här?
Ja det är galet att gå all-in i en så här volatil aktie för de som gjort det. Det vet de nog själva också och tycker risk/reward är värt det. Kan du inte bara acceptera det och gå vidare för allas skull?
2015-11-05, 18:49
Medlem
Harry_s avatar
Citat:
Det kommer bli riktigt trångt ifall det kommer ut rek inom kort tid!

Carnegie - riktkurs 600-650kr?

Mycket möjligt med dagens rapport.

Dessutom så ser det ut som att insiders har köpt idag!

2015-11-05 FINGERPRINT CARDS AB (PUBL) Von Plomgren, Carl-Johan Maka/Make Köp Aktie B 600 (totalt 1430 st)

2015-11-05 FINGERPRINT CARDS AB (PUBL) Von Plomgren, Carl-Johan Närstående Köp Aktie B 94 (totalt 166 st)

jvla massa han har köpt
nästa vecka 550:-
2015-11-05, 18:52
Medlem
framtands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psyktyler
OM den rekylerar ned till 300kr nivån igen så sitt inte här då och ropa att du hade rätt.

Jodå, Kurt-Sune är inte sen med att slå sig för bröstet. Trots att han rekade sälj på både 30:- och på 50:- så hördes
Citat:
Vad var det jag sa? -10% just nu
när den dippade över dagen på en bit över 200:- - nivån. Dagen efter hade den tagit igen fallet och mer därtill. Men Kurtan är så duktig att han kan gissa att aktiekursen kommer sjunka ibland. Detta ägnar han 30% av sin vakna tid åt att konstatera. Att en volatil aktie är volatil...

Det kommer bli jävligt underhållande om Fing tar sig in på Large Cap och OMXS-30 för det är där Kurtan handlar. Avanza Zero kommer köpa Fingret, då kanske han slutar gnälla? Vem vet.

Hoppade själv in, ut och in igen i Fing under förra och denna vecka så nu är jag en del av sekten. Med mycket gott resultat än så länge. Mitt största innehav är annars Starbreeze, en annan av Kurtans sälj-rekar...
2015-11-05, 19:50
Medlem
krigsoffrets avatar
Tror folk det ær vært att køpa in sig nu?

Dessa skulle bli liggandes i 1 års tid!
2015-11-05, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krigsoffret

Om avsikten är låta aktierna "ligga i garderoben", köp imorgon och oroa dig inte.

Vi lär nå 600kr ganska snart med tanke hur snabbt vi har gått från 300 till 400 kr.

Om du är långsiktigt, köp.
2015-11-05, 20:18
Medlem
NickeNicknames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krigsoffret

Nej låt det vara ,, hitta nått annat,är mitt råd
kan vara fel dock
2015-11-05, 21:04
Medlem
BlondinBalles avatar
Angående kurt-sune så är det fel att lyssna även på honom, se hans eget inlägg.

(FB) Precise Biometrics - PREC

Jag håller inte med om att det funnits noll substans i det som skrivits i den här tråden, framförallt zorb89 har kommit med siffror som talar för det han säger och bevisligen haft rätt. Däremot när du (kurt-sune) bemöter zorb89 blir du en upphakad skiva med dina "Köp bara bolag som går med vinst, satsa på kvalitetsbolag, köp Google, det här är en bubbla" (sas väl redan i våras av dig men är inte säker). Här kan vi prata om "absolut noll substans" när vi hört dig sjuttioelva gånger.

Många av dina inlägg passar bättre hemma i aktietipstråden där du även kan dela med dig av din strategi att bara köpa kvalitetsbolag. All respekt för den strategin men den passar inte alla vilket du inte respekterar när du i mitt tycke förstör tråden med ditt eviga tjat utan fakta.
Senast redigerad av BlondinBalle 2015-11-05 kl. 21:09.
2015-11-05, 22:29
Medlem
NickeNicknames avatar
Citat:
Jag börjar nästan att tro att Kurt-Sune är ett alias för Claes Hemberg...

Kan förstå att han måste ventilera ut en massa energi... Inte lätt att alltid ha fel!

Känns mer som FP är riktigt desperata att hitta något eget,,,,
kan dt va så att PB avslutat sitt sammarbete enligt idiotuttalandet från VD:n på FP

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in