2015-09-18, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kungzholmen
Innan räntan når 5% och hela ränteavdraget forslats bort så har troligtvis personen lyckats komma ner en del i belåningsgrad så amortering blir absolut inte 3500kr. Sedan äter inflationen och löneökningar upp lånet på sikt. Har personen sedan en medelinkomst för innerstadsbo 30-40 tusen så kan jag inte se varför personen måste livnära sig på blodpudding. Hört uttrycket " location location" förut? 19 kvm är dock i minsta laget om man ska kunna trivas i långa loppet. Säkert en ung kille/tjej som vill hänga på Stureplan som köpt den. Lika troligt är det att hela lägenheten betalades kontant av mamma/pappa från Lidingö så vi behöver nog inte oroa oss för personen som köpte just den lägenheten.

Värre för lyxfällanparet som köpte villa i Örkelljunga för 2 miljoner. Eller Säffle kanske var ett bättre exempel.

Att en generation som varit med om något helt unikt tror att det nu måste gälla i all evighet är helt fantastiskt.
2015-09-18, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gromph
Det för snarare tankarna till någon med svåra mindervärdeskomplex och stora behov av att sitta och förhäva sig.
Du borde ta itu med det. Det är inte hälsosamt.

Jo så kan säkert de tro som själva inte lyckats med något

Den ene menar man har mindervärdeskomplex, den andre att man har storhetsvansinne.. va vet jag, är kanske nästan samma sak.

Men om man med mindervärdeskomplex kan bygga upp ett bra kapital, bo flott, ha chefsjobb, bra betalt.. ja då undrar jag varför inte alla skaffar sig ett mindervärdeskomplex.

Jag har ju berättat en del om mig själv, va jag jobbar med, va jag äger , hur mycket jag har i skuld osv..
Vad jobbar du med, hur bor du, hur mycket har du i skuld, äger du fler fastigheter, äger du aktier osv..? Sitta och klanka ner på andra är ju ingen konst så länge man kan vara anonym.
2015-09-18, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BajsBoo
Jo så kan säkert de tro som själva inte lyckats med något

Den ene menar man har mindervärdeskomplex, den andre att man har storhetsvansinne.. va vet jag, är kanske nästan samma sak.

Men om man med mindervärdeskomplex kan bygga upp ett bra kapital, bo flott, ha chefsjobb, bra betalt.. ja då undrar jag varför inte alla skaffar sig ett mindervärdeskomplex.

Jag har ju berättat en del om mig själv, va jag jobbar med, va jag äger , hur mycket jag har i skuld osv..
Vad jobbar du med, hur bor du, hur mycket har du i skuld, äger du fler fastigheter, äger du aktier osv..? Sitta och klanka ner på andra är ju ingen konst så länge man kan vara anonym.

Stick från tråden Bajsmannen, har jag sagt åt dej, du förstör bara för alla och gör bort dej.

ontopic: bokat tre till nyproduktion i norr närförort Sthlm nu, priserna på nyprod lär sticka som en raket iomed att de undantas från nya amorteringskraven, hehehehe!!!

.
2015-09-18, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strasburg
ontopic: bokat tre till nyproduktion i norr närförort Sthlm nu, priserna på nyprod lär sticka som en raket iomed att de undantas från nya amorteringskraven, hehehehe!!!

Ser att xanox/öl mixen kickat in igen.

Vad får du ut av att sitta och ljuga ihop en massa fantasistories på ett internetforum där alla är anonyma?

Alltså på fullt allvar, sök hjälp.
2015-09-18, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av highbanker
Att en generation som varit med om något helt unikt tror att det nu måste gälla i all evighet är helt fantastiskt.

Så du tror att det inte blir några fler löneökningar i framtiden. Tråkiga löneförhandlingar det blir
2015-09-18, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slemhog
Hur gamla är alla stamkunderna här egentligen? Jag får intrycket av att det är bara massa gubbar på 45-95 bast, typ kurt-sune, bajsboo m m

Du kan ju vara ganska säker på att de som är positiva till bostädernas värderingar är allihop födda på 70-talet eller senare och de var för unga för att fatta någonting under krisen i början av 90-talet.
2015-09-18, 11:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Strasburg
Stick från tråden Bajsmannen, har jag sagt åt dej, du förstör bara för alla och gör bort dej.

.
Man vet ju dock inte hur reglerna kommer se ut, men du tänker att den som första gången tar ett lån m bostaden som säkerhet slipper amorteringskravet?
2015-09-18, 11:54
Medlem
Trillskes avatar
Citat:
Har personen sedan en medelinkomst för innerstadsbo 30-40 tusen så kan jag inte se varför personen måste livnära sig på blodpudding. Hört uttrycket " location location" förut? Säkert en ung kille/tjej som vill hänga på Stureplan som köpt den.
Här var det inte många rätt.

Hoppas åtminstone att du egentligen vet att odenplan ligger i vasastan, dvs väst inte öst.
2015-09-18, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trillske
Här var det inte många rätt.

Hoppas åtminstone att du egentligen vet att odenplan ligger i vasastan, dvs väst inte öst.

Vasastan/Östermalm har väl samma priser. Vill du upplysa mig om vad mer som är felaktigt?
Senast redigerad av Kungzholmen 2015-09-18 kl. 12:11.
2015-09-18, 12:18
Medlem
Trillskes avatar
Citat:
Vasastan/Östermalm har väl samma priser. Vill du upplysa mig om vad mer som är felaktigt?
Det är ganska stor skillnad på 30 och 40 tusen.

Förövrigt var poängen att den bortskämda lidingötösen skulle hänga på skräpiga Stureplan. Tror knappt hon vågar berätta för sina vänner att hon bor på odenplan, då kan de få för sig att hon duschar varje morgon, saknar könssjukdomar, etc.
Senast redigerad av Trillske 2015-09-18 kl. 12:21.
2015-09-18, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trillske
Det är ganska stor skillnad på 30 och 40 tusen.

Skillnaden är väl 10000 kr om jag räknat rätt?
2015-09-18, 12:51
Medlem
Citat:
Så du tror att det inte blir några fler löneökningar i framtiden. Tråkiga löneförhandlingar det blir

kul att du tror på det där med att få sina lån uppätna, speciellt om vi enligt er själva står inför en väldigt lång lågränteperiod ( zero , noll , 0 , inflation )

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in