Citat:
Ursprungligen postat av
CatTheHunter

instämmer!
Men hörrni, förlåt en dum fråga kanske men kan nån ge mig ett svar på nåt jag är undrande till. Det sägs att grannar sett dem sitta och fika kl 18.15. Varför tänker de på tiden när de gjorde det? Menar att visst kan jag se en granne sitta och fika men inte sitter jag och "klockar" denne för det. Man skulle väl logiskt sett svara, jo det har jag men det var nån gång på eftermiddagen och tiden var omkring 18.00 eller så. Lustigt!

Mycket riktigt. Men litauerna kanske fikade vid just den tiden jämt. Nu hände något exceptionellt och ovanligt varvid den tidsaxel man ska backtracka vad man sett, när och var är rätt snäv ändå. Jag antar att när de första kedjorna som sökte bestående av fadern med kollegor så knackar de väl på hos boende ikring och kanske frågar om någon sett till Lisa?
Däremot har jag ingen uppfattning om riktigheten i att de drack kaffe då. Var det inte lite busväder den dagen, men är man rökare och inte röker inomhus så sitter man väl ute med en kopp kaffe och cigg oavsett väder och kan bli sedd. Annars är det väl svårt att bli sedd av förbipasserande .