2015-09-18, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Okej, när senkomna kunder kände på låset, eller någon fick för sig att kolla om det fanns något matnyttigt i containern på baksidan så gick larmet. Väktarna måste ha blivit trötta...

Har själv undrat över just detta med containern. Där av frågan:
vilka områden kände avkännarna till larmen av ?
2015-09-18, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Om det var skrämsellarm på utsidan måste grannarna ha blivit trötta.

Japp kan så vara, eller så såg dom detta som en säkerhet även för dom själva.
Om larmet ens fanns ?
2015-09-18, 00:21
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zebop
Jag tvivlar på att det fanns larm på utsidan av huset. Det hade skapat för stora problem med falsklarm. Någon kanske trodde #Skaraborg2 var för nyfiken, eller så blev det något missförstånd.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Någon skottlossning har vi väl inte hört talas om? Knappast sekundärt vem som "skar halsen" av henne och hur hamnade den nu häktades DNA på henne? tydligen har man funnit hans blod på hennes tillhörigheter, var han slarvig med sina egna fingrar när han skarv halsen av henne?
Med att avlossa skottet syftade jag generellt på att båda kan dömas för mord, om det skett i samförstånd, vem bödeln är saknar betydelse
Medlem
Citat:
Men, förlåt okunnighet, vet vi att det gick något larm alls? Hur vet vi det?

Det står var och en fritt att tro på det som skaraborg2 skrev.
Just nu befinner jag mej mittemellan troligt och mindre troligt
2015-09-18, 00:22
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
OM det finns larm är det troligen "bara" rörelse-detektorer inne i caféets lokaler som känner av rörelser efter det att man lämnat - larmat- och låst. troligen går larmet till ägarinnans telefon.
2015-09-18, 00:22
Medlem
katws avatar
Litauernas berömda katt?

http://gfx.dagbladet.no/labrador/396/396609/39660976/jpg/active/616x410.jpg
2015-09-18, 00:25
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Litauernas berömda katt?

http://gfx.dagbladet.no/labrador/396/396609/39660976/jpg/active/616x410.jpg
haha, ser mer ut som den som är skyldig till att ha skrämt iväg Litauernas kattunge!
2015-09-18, 00:27
Medlem
Citat:
OM det finns larm är det troligen "bara" rörelse-detektorer inne i caféets lokaler som känner av rörelser efter det att man lämnat - larmat- och låst. troligen går larmet till ägarinnans telefon.

Sant. Det är det mest troliga.
Sätts det upp något på utsidan så brukar det mest handla om nån strålkastare med något relä.

omlarmet i cafet gick, vad startade då upp detta ???
Senast redigerad av zebop 2015-09-18 kl. 00:37.
2015-09-18, 01:28
Medlem
CatTheHunters avatar
Citat:
haha, ser mer ut som den som är skyldig till att ha skrämt iväg Litauernas kattunge!

instämmer!

Men hörrni, förlåt en dum fråga kanske men kan nån ge mig ett svar på nåt jag är undrande till. Det sägs att grannar sett dem sitta och fika kl 18.15. Varför tänker de på tiden när de gjorde det? Menar att visst kan jag se en granne sitta och fika men inte sitter jag och "klockar" denne för det. Man skulle väl logiskt sett svara, jo det har jag men det var nån gång på eftermiddagen och tiden var omkring 18.00 eller så. Lustigt!
2015-09-18, 01:35
Medlem
Ydriks avatar
Citat:
Sant. Det är det mest troliga.
Sätts det upp något på utsidan så brukar det mest handla om nån strålkastare med något relä.

omlarmet i cafet gick, vad startade då upp detta ???

(FB) 17-åriga Lisa Holm försvann i Blomberg på Kinnekulle 2015-06-07 och hittades mördad
Citat:
"Kl. 20.40 den här ödesdigra söndagen så går caféets larm. Detta beroende på att det var detta klockslag som pappan flyttar på Lisas moped för att starta den."
2015-09-18, 02:10
Medlem
Vet inte om det tagits upp tidigare i tråden. Men vissa skriver att mopeden var flyttad.
Tänkte att Lisa kanske körde iväg, men kom på att hon glömt något på jobbet, så hon vände om o då överraskade dessa långfingriga typer. Dessa typer som då får panik och ger henne en smäll. Hon faller olyckligt... Ja eller inte vet jag. Men tragiskt är det.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in