2015-09-18, 08:24
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Nån med mer info, vad var det för flickor? De ska väl vara i skolan och lära sig Hallands floder och alla huvudstäder och räkna bråktal? Var det EU-migranter? Det verkar vara ett bra jobb av Polisen i alla fall.

http://www.sydsvenskan.se/malmo/tona...for-brottsvag/

Citat:
Under de senaste veckorna har polisen i Malmö fått in ovanligt många anmälningar gällande åldringsbrott. Efter en polisinsats under torsdagen hoppas polisen nu kunna klara upp emot ett tiotal av de anmälda brotten.

- Vi har fått in ett stort antal foton på två flickor från flera av de här åldringsbrotten men vi har inte vetat vilka de här flickorna är, säger Mats Attin, inre befäl vid Malmöpolisen.

Citat:
Kopior på fotografierna, som hämtats ur flera övervakningskameror från trapphus, har delats ut bland polispatrullerna i Malmö och under torsdagen anträffades personerna på fotografierna.

- Det var boende på Bagersgatan ringde till oss vid 19-tiden och uppgav att det var knarkare i trappen, säger Matts Attin.

När polisen kom till platsen anträffades två flickor i trapphuset.

Citat:
Flickorna är 14 och 16 år gamla. 16-årigen greps och medtogs till förhör misstänkt för inblandning i åldringsbrotten. Den 14-åriga flickan skjutsades hem till sina föräldrar eftersom hon inte är straffmyndig.

- I samband med att hon fördes hem genomförde vi en husrannsakan i hemmet och där hittades flera smycken. Båda flickorna hade även smycken på sig,

Citat:
Vi kan nog binda dem till ett tiotal åldringsbrott men vi tror att det finns ett enormt mörkertal. Vi tror att det är många åldringsbrott som vi inte får reda på av olika anledningar. Det är toppen på ett isberg
Citera
2015-09-18, 08:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Krankentot
Nån med mer info, vad var det för flickor? De ska väl vara i skolan och lära sig Hallands floder och alla huvudstäder och räkna bråktal? Var det EU-migranter? Det verkar vara ett bra jobb av Polisen i alla fall.

http://www.sydsvenskan.se/malmo/tona...for-brottsvag/

Varför gör inte Uppdrag granskning ett inslag om detta genom att klä ut och sminka en av sina reportrar till en äldre dam som ska hämtar lite cash från en bankautomat och sedan följa henne för att se hur många ögonpar som följer denne dam innan de slår till?

Det vore också kul om någon "karatekid" kunde överraska den här sortens tjejer rejält

När de exempelvis var på väg att ta "damens" handväska skulle hon plötslig ge tjejerna sitt livs överraskning i form av snabb kurs i självförsvar...
Citera
2015-09-18, 08:57
Medlem
Om man inte kan försvara sig så blir man ett lovligt byte i dagens samhälle. Vore kanske dags att åldringarna fick beväpna sig? Då fick de i alla fall en sportslig chans, även om de ser dåligt och är långsamma. Ursäkta att jag blir ironisk till hur det här landet urartar.
Citera
2015-09-18, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sverigediktaturen
Om man inte kan försvara sig så blir man ett lovligt byte i dagens samhälle. Vore kanske dags att åldringarna fick beväpna sig? Då fick de i alla fall en sportslig chans, även om de ser dåligt och är långsamma. Ursäkta att jag blir ironisk till hur det här landet urartar.

Eftersom det handlar om smycken som flickorna uppenbarligen har stulit från åldringarna så tror jag att de är flickorna som ringer på hos gamlingarna och vill låna toaletten/få ett glas vatten/låna telefonen etc.

Det låter som zigenarungar i mina öron. Men jag är ju fördomsfull som fan..

Det bästa sättet att skydda gamlingarna vore att banka i skallen på dem att de inte ska öppna dörren för någon. Men en del är ju dementa (och nyfikna) så det kommer inte att funka.

Då vore det bättre att konfiskera gamlingarnas smycken och stoppa dem i en bankfack eller liknande. Eller övertala gamlingarna att sälja skiten och supa upp pengarna.
Citera
2015-09-18, 09:53
Medlem
hijodejuans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Eftersom det handlar om smycken som flickorna uppenbarligen har stulit från åldringarna så tror jag att de är flickorna som ringer på hos gamlingarna och vill låna toaletten/få ett glas vatten/låna telefonen etc.

Det låter som zigenarungar i mina öron. Men jag är ju fördomsfull som fan..

Det bästa sättet att skydda gamlingarna vore att banka i skallen på dem att de inte ska öppna dörren för någon. Men en del är ju dementa (och nyfikna) så det kommer inte att funka.

Då vore det bättre att konfiskera gamlingarnas smycken och stoppa dem i en bankfack eller liknande. Eller övertala gamlingarna att sälja skiten och supa upp pengarna.

Förskott på arvet är också en bra lösning
Citera
2015-09-18, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hijodejuan
Förskott på arvet är också en bra lösning

Absolut. Det sämsta är att låta dem ligga i någon skål i hemmet och sen undra vart mormors diamantring har tagit vägen..

Det som man inte använder (själv) - det behöver man inte. Sälj/ge bort är mitt goda råd..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in