Citat:
Ursprungligen postat av
slemhog
Hur gamla är alla stamkunderna här egentligen? Jag får intrycket av att det är bara massa gubbar på 45-95 bast, typ kurt-sune, bajsboo m m
Idiocrazy-effekten har spunnit ca 20. Låt oss anta att många ger sig in i marknaden med svagt kapital någonstans mellan 25-40 års ålder. Givet idiocrazy-evolution får vi då specificikt överlevnad/stor vinst hos den skara som går in med störst hävstång/minst genomtänkt analys. Spolar vi då fram till dagens datum kommer samma skara ha gått från svag ekonomi till stark via just detta beslut.
Eftersom vi återigen befinner oss i en mindre omgivning/intervall där vi haft idiocrazy-evolution kommer de största vinnarna ha sämst analysförmåga (generaliserat, absolut inte alltid sant på individnivå). Det innebär då att de inte klarar av att analysera annat än att titta på utfallet i backspegeln/det faktiska resultatet.
Det är vidare en personlighetstyp som utan att skämmas skulle kunna repetera samma sak sida efter sida, med polär övertygelse svårt att likna vid annat än religion.
Givet detta bör de mest fanatiska postarna befinna sig mellan 35-60 års ålder, med tyngdpunkt på 45+.
Detta gäller självfallet inte sådana som mig, Gromph, etc. Vi må vara aspiga vi också, men av helt andra anledningar (informationstörst och en vilja att vända vrida och analysera saker, dvs snarare motsatsen till det fanatiskt polära). Jag skulle därför tro att "vi" är framförallt 20<x<40, även om det är en fräck åldersgeneralisering.
Det är vidare därför inte naturligt för oss att repetera samma one liners på varje sida, så varje inlägg kräver mer och vi kan omöjligen hålla samma frekvens som polära fanatiker oavsett om vi skulle lägga lika mycket tid eller inte.
M.a.o. är det inte så märkligt om du tycker det är mycket gubbar i tråden sida ut och sida in. Jag själv både läser och skriver snabbt utav bara helvete, men hänger ändå inte med här.