Citat:
Ursprungligen postat av
Dofterna
Hur tänker SMR lösa "grannlandsproblematiken"? Jag menar att om alla godkänner sitt grannfolk som närliggande genetiskt så hamnar vi väl i samma situation som idag, eller?
Vi godkänner finnar, finnar godkänner ester, ester godkänner...osv osv tills vi är i Kongo. Finns det den lösning på detta?
Intressant problematik, jag tänker mig att man får dra en tvär gräns, det hela kommer bli godtyckligt men så får det vara. Mer närbesläktade folk(ex mulatter) innebär faktiskt större hot då de riskerar att rasblandas, så det är faktiskt extra viktigt att det inte finns för många av dessa inom landets gränser och att speciella regler gäller för dessa.
Ett annat sätt att man kan tillåta ett visst antal människor med tveksamma gener inom landet/federationen, men att speciella regler gäller för dessa. Det viktiga är dock att öka födslotalen bland de med bäst gener, inte huruvida man tillåter 1000 eller 10000 rasfrämlingar att vistas inom landets gränser.
Jag personligen lägger även vikt på lokala typer och att göra den vita rasen bättre, jag hade inte tyckt om ifall svenskarna hade bytts ut mot ex danskar heller men detta är inget problem idag.