Citat:
Ursprungligen postat av
Inglorius-bastard
Visste inte att han inte var medlem längre. Du önskade att folk skulle skriva här i tråden om folk som var anslutna till er att de skulle nämnas här. Jag har inte sett att ni tidigare skrivit om han, därför kanske ni inte visste om det. Då personen i fråga var ganska så framträdande både inom organisationen.
Om en framträdande medlem skulle häktas för dopingbrott så hade vi såklart vetat om det. Vi visste ju om det där också trots att han tydligen inte är medlem längre, och hade han fortfarande varit medlem hade han uteslutits om han dömts för dopingbrott. Tråkigt och dumt om han är skyldig till det han är misstänkt för, men han är inte ett exempel på en aktiv medlem som öppet nyttjat doping under sin tid i Motståndsrörelsen.
Citat:
Ursprungligen postat av
Inglorius-bastard
Varför skulle jag önska att man ska hänga ut medlemmar?
Jag menar bara att det är onödigt av Motståndsrörelsen att gå ut med något i stil med: "OBS!!! Person X är nu misstänkt för dopingbrott och vi vill nu passa på att ta avstånd från honom dels genom att hänga ut honom så här med namn och dels genom att berätta att han sedan datum XX-XX-XXXX inte längre är medlem i Motståndsrörelsen." Det känns i alla fall oschysst att hänga ut honom som brottsling på det viset. Det hade varit en annan sak om det rörde sig om någon våldtäktsman eller liknande, då hade man kanske kunnat göra så.
Citat:
Ursprungligen postat av
Inglorius-bastard
Så jag vet inte vad SvP helt plötsligt har med detta att göra? Hur menar du med hyckleri?
Fråga SvP om de tar doping på allvar