2015-09-17, 22:27
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dripatologi
Så du tror 3 satta personer skulle döda 1 presumtiv ung kvinnlig, späd inbrottstjuv?

Jag har inte en susning hur det eventuella gardet kan tänkas se ut. Avsikten skulle nog antagligen inte vara att döda, men det slutar så (kanske). Man kanske har något tillhygge och slår med om hon blir rädd och försöker springa därifrån.
2015-09-17, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Men denna dag kom väl personalen iväg tidigt också. Då skulle tjuvarna alltså stått och bevakat att alla gick hem. Och varför då inte vänta till de hör (eller ser ) Lisas moppe dra iväg.?
Vem har sagt att Jönsson el Björnligan stod o bevakade? De slog kanske till när de var övertygade att all personal lämnat
2015-09-17, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Det är såklart möjligt.
Men "indikationen" kan också vara de enklare faktorerna i kronologisk ordning;

LH kommer inte hem inom rimlig utsatt tid.
Hon svarar ej i telefonen.
Info framgår att personal låst i vanlig ordning och begett sig hem.
LH påträffas ej längs färdvägen.
Hennes moped påträffas på plats, med nycklar i och tillhörigheter på/intill.

Jag håller det mer troligt att mopeden stått orörd hela dagen, än att pappan´s minne från att ev besökt Lisa under dagen, eller senare-kommande uppgifter från kollegor - visar på att mopeden varit flyttad.

Blotta händelseförloppet enligt ovan nämnda ordning räcker för att inse att "något har hänt"

Eller om han vet att hon aldrig ställer moppen och låter den stå med nycklarna i. Hon har väl knappadt heller lämnat påsen/väskan med tillhörigheter kvar vid moppen under dagen. Lisa kom nog till moppen efter att hon slutat.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2015-09-17 kl. 22:32.
2015-09-17, 22:34
Medlem
Citat:
Jag har inte en susning hur det eventuella gardet kan tänkas se ut. Avsikten skulle nog antagligen inte vara att döda, men det slutar så (kanske). Man kanske har något tillhygge och slår med om hon blir rädd och försöker springa därifrån.
Jag tror verkligen avsikten var att döda/tysta... Gissar på en riktigt blodig avrättning
2015-09-17, 22:36
Medlem
Citat:
Vem har sagt att Jönsson el Björnligan stod o bevakade? De slog kanske till när de var övertygade att all personal lämnat

På vilken grund är de övertygade, personalen lämnar ju inte alltid strax efter kl. 18. Dagar med mycket folk strax före stängning kan personalen nog bli kvar gott och väl efter 18.30.
2015-09-17, 22:38
Medlem
Citat:
På vilken grund är de övertygade, personalen lämnar ju inte alltid strax efter kl. 18. Dagar med mycket folk strax före stängning kan personalen nog bli kvar gott och väl efter 18.30.
Skulle bli väldigt överraskad om det framkommer att det är ett inbrott som gått snett
2015-09-17, 22:38
Medlem
Hur kan larmet Inte ha gått när Lusa var runt hörnet....
Men när hennes pappa kommer så låter det??
2015-09-17, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av carro22
Hur kan larmet Inte ha gått när Lusa var runt hörnet....
Men när hennes pappa kommer så låter det??

Kanske var tidsinställt på tex 30 min efter att man låser dörren
2015-09-17, 22:46
Medlem
Citat:
Utan full koll el noggrant span, hade de möjligtvis noterat att personal lämnat arbetsplatsen med olika fordon, de sista ca kl 18.10...En kvart senare kändes det "lunga" att beträda brottsarenan
2015-09-17, 22:46
Medlem
Citat:
Jag tror verkligen avsikten var att döda/tysta... Gissar på en riktigt blodig avrättning

Du tror det var inbrottstjuvar som dödadeLisa, eller ett ev garde? Vanligtvis "tystas" inte människor som inte själv är involverade på det sättet. Om du avser att hon inte skulle berätta något. Om hon blev rädd och började skrika kanske avsikten var att få tyst på henne men kanske inte nödvändigtvis att man avsåg att döda henne (oavsett det var tjuvar eller något slags garde). Ett inbrott på ett kafe har så ringa straffvärde jämfört med misshandel och mord. Och misshandel och mord utreds väl noggrannare än inbrott på ett kafe. Våldet kostar så jävla mycket mer för en tjuv utöver den ökade risken att åka dit.
2015-09-17, 22:47
Medlem
Citat:
Att göra ett inbrott, om du menar att Lisa överraskade en eller flera tjuvar blir också lite otympligt. Det är ännu ljust och strax efter 18 kan någon fortfarande ha varit i fiket och plockat undan. Just denna dagen hade det ju varit lite gäster strax före stängning så de kunde förbereda för hemgång redan innan kl. 18.

Citat:
Ursprungligen postat av Southharbor
Skulle bli väldigt överraskad om det framkommer att det är ett inbrott som gått snett

Jag också men däremot tror jag att hon blev vittne till något och där är motivet
2015-09-17, 22:52
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poppsan
Kanske var tidsinställt på tex 30 min efter att man låser dörren
30 min, är inte det lite lång tid? Och hur gör förste man på morgonen när han ska öppna (eller hon)? Och om någon har ett ärende dit under tid som det är stängt? Eller en vanlig dumpster diver vill kolla vad som finns i containern? Utlöses larmet då?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in