2015-09-17, 20:16
Medlem
trustmeiamadoctors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Och alla förlustaffärer då?

Hoppas inte för mycket. Aktier är mycket svårt att tjäna pengar på om man försöker göra klipp. Det bästa är att bara ligga kvar i bra bolag. FPC ser jag stora risker med att många kommer vilja lämna. Och sådant kommer att pressa kursen framöver garanterat.

Nej det var inget litet bolag 2010. Men det är ett bolag som tjänar enorma pengar i bakgrunden över hela jorden dygnet runt. Precis min melodi...

Det är ju helt omöjligt att diskutera med dig Kurt-Sune. Med samma ihärdighet som en religiös fanatiker proklamerar du att din sanning är den enda. Det går överhuvudtaget inte att tjäna pengar på börsen än på andra sätt än det du gör. För det tror jag säkert att du gör, det är inte det debatten handlar om, så kan vi lämna Google därhän? Det hör mer hemma i aktietipstråden som många påpekat.

Självklart är det en riskfylld affär att gå in i Fingerprint Cards. Det är trots allt en högriskaktie även om detta kan debatteras med avseende på mycket lutar åt ett P/E på <10 nästa år TROTS dagens höga värdering.

Men för att förklara vår världsbild för dig Kurt-Sune för jag tvivlar starkt på att vi talar samma språk eller att du överhuvudtaget förstår hur vi andra tänker.

För att dra en parallell med roulettebordet. Du har hittat ett skevt bord där du uppmärksammat att rött kommer upp 55% av gångerna, du har spelat flera år på detta och du tjänar sakta men säkert pengar. Somliga av oss andra har kommit på att numren 1-9 dyker upp 30% av tiden. Vi förlorar självklart oftare när vi spelar på dessa men vi får även högre utdelning.

Vi har olika strategier men vi får samma resultat. Alltså, även om risken är hög, så länge den potentiella vinsten matchar risken (och gärna mer därtill) så är det värt att gå in i aktien.

Så snälla. Lägg ner diskussionen med säkra aktier, utdelare och Google nu. Vi har fattat.

Om du fortfarande tycker att FPC är skit, snälla söta, var en man och stå för det och anta Zorbs bud. Om du är så tvärsäker på att aktien ska ner så SKA den inte ligga på 450 SEK mot slutet av 2016 och så länge du bedömer denna chansen vara högre än 50% (vilket du uppenbarligen gör med tanke på din ihärdighet i denna tråden) så vänligen anta vadet och se tiden an.
2015-09-17, 20:39
Medlem
Harry_s avatar
http://www.expressen.se/dinapengar/sa-paverkas-du-av-rantebeskedet-i-usa/

om det nu skulle påverka Fing
2015-09-17, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harry_
http://www.expressen.se/dinapengar/sa-paverkas-du-av-rantebeskedet-i-usa/

om det nu skulle påverka Fing

Re: KURSEN IDAG!

http://fingerprints.club/viewforum.php?f=5

Postby Verite » 17 Sep 2015 21:57

My Negative Trigger list- Gets smaller!.
2015-09-17, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VeriteHeaton
Re: KURSEN IDAG!

http://fingerprints.club/viewforum.php?f=5

Postby Verite » 17 Sep 2015 21:57

My Negative Trigger list- Gets smaller!.

Verite, bra jobbat med dagliga sammanställningen! Har haft koll på den ett tag nu Keep it up!
2015-09-17, 22:53
Medlem
kom ihåg att sälja av på 270 sen blir det väl ett dipp ner till 220 igen
2015-09-18, 07:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antant
Verite, bra jobbat med dagliga sammanställningen! Har haft koll på den ett tag nu Keep it up!
Tack! Kommer en ny, uppdaterad positive och negative trigger lista till vecka 39 under helgen!
2015-09-18, 10:40
Medlem
Valfrids avatar
Grattis ni som tog rygg vid 215-220😃
2015-09-18, 13:38
Medlem
Lillbubbens avatar
Och där vart JC åtalad.
2015-09-18, 13:46
Medlem
alienfins avatar
Vilket flyt att jag sålde vid 246.50. Tyckte det var köpläge i Anoto igen...
2015-09-18, 13:49
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Skrämmande om JC-åtalet kommer att påverka kursutfallet då småspararna ännu en gång panikflyr för de tror att JC är nuvarande VD.
2015-09-18, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Skrämmande om JC-åtalet kommer att påverka kursutfallet då småspararna ännu en gång panikflyr för de tror att JC är nuvarande VD.
Det positiva är , vi som följer denna tråd, vet att åtalet kommer ändå inte påverka ordrarna som ligger i stocken. Vi vet också vi går med vinst i nästa kvartalsrapport ...så för mig blir hoppas att den rasar till 210 kr och jag köper
2015-09-18, 13:59
Medlem
alienfins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maconero
Det positiva är , vi som följer denna tråd, vet att åtalet kommer ändå inte påverka ordrarna som ligger i stocken. Vi vet också vi går med vinst i nästa kvartalsrapport ...så för mig blir hoppas att den rasar till 210 kr och jag köper
Jo ser det också som ett tillfälle till att göra lite extra. Hoppas bara lite snabba och så kommer jag tillbaka..

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in