Citat:
Ursprungligen postat av
staffanwestberg
Vad jag skriver är att det förelegat övervakning av OP eftersom det klarlagts att uppgiften om biobesök redan var känt på flera håll på em. Lägger man det samman med 179 spaningsuppslag om W/T är saken ganska klar.
Vad Sten Andersson svamlar om vet jag inte. Jag ser inte honom som särskilt tillförlitlig med tanke på att han är politiker.
Lägger man det samman med 179 spaningsuppslag om W/T är saken ganska klar.
179 st, men då är det väl också så att en hel del rör observationer av samma wt-man i flera fall, gjorda av flera olika vittnen, eller hur är det med det?
Citat:
Ursprungligen postat av
Achtung Panzer
-Hej, här är jag. Läser tråden dagligen men haft mkt att göra och förbereder nu ett kommande inlägg här i tråden. (någon med nästan samma anv.namn har verkat i nio inlägg under 2009).
Fann ikväll denna fina hemsida om MOP. Längst ner i länken finns en karta med Walkie-talkieobservationer intill mordplatsen. Visste ej de rapporterats ända ner till David Bagares gata / Johannesgatan.
http://palmemordet.forum24.se/palmemordet-about11.html
mvh
Då det gäller kartan över påstådda walkie-talkie iakttagelser närmast mordplatsen så verkar wt-männen ha stått i olika grupper ser det ut som. Så det kan ju vara olika grupper ute på olika uppdrag.
Har verkligen ingen av alla dessa wt-personer erkänt i något sammanhang att de var i innerstaden under mordnatten? Typ någon polis på knarkspan?
En annan sak: 1986 var informationsvägarna om Palmemordet, i tidningar, TV, radio och senare böcker. Det var det vi såg och tog del av.
I dag har vi ett allt större och växande internet. Det gör att risken blir större och större för varje år som går att några släktingar, vänner, arbetskamrater, grannar m.m. till de som har blivit misstänkta för inblandning i MOP, ska råka få se hemsidor, som t.ex. Flashback och förfärad säga:
Pappa! Det står att morfar har varit misstänkt som delaktig i mordet på Statsminister Palme! Är det sant?
AA t.ex finns ju med på många hemsidor. Måste vara svårt för AA, familjen och släkten då många söker på hans namn och får upp dessa "mörka uppgifter".
Här ni hört om några har "ställt någon mot väggen" och frågat ut dessa om ev. inblandning i MOP?