2015-09-17, 21:40
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Southharbor
Det är väl ändå väldigt sällan någon blir häktad på sannolika skäl så länge utan någon som helst substans
Har någon sagt att substans saknas?
2015-09-17, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Har någon sagt att substans saknas?
Du! Du tror ju åklagaren sitter och fabricerar
2015-09-17, 21:41
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Menar inte att säga emot, undrar bara; är det klarlagt att det var mopedens position då fadern kom till platsen?

Uppgiften kommer från en stamgäst, som med största sannolikhet aldrig kommer skriva ett ord i denna tråden själv. H*n uppfattade mopeden placerad exakt där jag angav, då H*n parkerar vid norra parkeringen.
Klart pålitlig uppgift i mina uppfattning, då även annan info inkommit i förväg från densamme, som senare visat sig stämma - men självklart är det upp till var och en att avgöra värde.
Om mopeden stod på den platsen även när pappan kom, får däremot lämnas öppet, även om det är mest sannolikt att den inte flyttats på hela dagen.

Citat:
Ursprungligen postat av Dripatologi
Inbrottet skulle troligen inte uppmärksammats om det gäller hämtning av sista blå kaffebrickan/kakfatet... Nice att rota utan ficklampa(därav vald tidpunkt)... Vid stöld av den blå servisen lämnades 1000:- kontanter orörda

Dagsljusfördelen köper jag då halvt. Väl på insidan slipper en oroa sig för ficklampsfladder som syns från landsvägen - Helt med på det.
Det är ett konstigt inbrott att skippa kassan dock, även om det är vad som tidigare hänt.

Om inbrottstjuvarna är bekanta med stängningsrutiner, varför inte vänta tills personalen lämnat?
Senast redigerad av rotesau 2015-09-17 kl. 21:43.
2015-09-17, 21:42
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Du! Du tror ju åklagaren sitter och fabricerar
Jag har inte sagt att substans saknas. Det finns skäl för misstanke, men hittills har jag inte sett bevis om mord.
2015-09-17, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Jag har inte sagt att substans saknas. Det finns skäl för misstanke, men hittills har jag inte sett bevis om mord.
Nä det har väl ingen, jag skrev att jag TROR det är rätt man som sitter, för i nu läget kan jag inte se någon annan GM, det kan ju ändras när man får veta mer
2015-09-17, 21:46
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Det jag menar är om någon ska sätta dit lituaern då är det planerat

Mordet/misshandel behöver inte vara planerat. När hon är medvetslös eller död och situationen framstår som bortom kontroll krävs inte mycket till planering för att försöka misstänkliggöra någon annan. Det är inte så att jag anta att litauerna skulle vara så illa omtyckta att någon med berått md har ihjäl en annan människa i syfte att "nita" dem in i finkan.
2015-09-17, 21:47
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Nä det har väl ingen, jag skrev att jag TROR det är rätt man som sitter, för i nu läget kan jag inte se någon annan GM, det kan ju ändras när man får veta mer
"På tok för långsökt för mig", låter som en övertygelse.
Citat:
Jag tror rätt man sitter, skulle någon ha satt dit honom ska det vara synnerligen planerat, först planerat att mörda Lisa, sen hitta blod från lituaern, sprida ut det plus saliv på Lisas saker, ta sig in och placera henne i boden,och göra allt detta utan att bli upptäckt osv osv, på tok för långsökt för mig
Bra att vänta tills vi vet mer.
2015-09-17, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Mordet/misshandel behöver inte vara planerat. När hon är medvetslös eller död och situationen framstår som bortom kontroll krävs inte mycket till planering för att försöka misstänkliggöra någon annan. Det är inte så att jag anta att litauerna skulle vara så illa omtyckta att någon med berått md har ihjäl en annan människa i syfte att "nita" dem in i finkan.
Ja visst men vart har då denna GM hittat blod att plantera, har han/hon hittat lite saliv på backen och sett att det tillhör just den som ska sättas dit
2015-09-17, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noningra
Ok,men nu hade väl larmet endast gått en gång,20:40.Eller?

Vet ej. Om nycklarna var i mopeden bör ju Lisa varit vid mopeden och om mopeden stod på samma ställe hennes far fann den borde ju larmet gått när Lisa skulle ta den för att åka hem. Eller så stod inte mopeden där, utan ställdes där efter något hänt Lisa. Men då borde väl också larmet lösts ut.

Eller kan man se i efterhand om larmet lösts ut, eller finns typ en drullemarginal, att larmet når någon central först efter någon mindre tid som är tillräcklig för att man ska kunna larma av om man själv råkar lösa ut det?
Senast redigerad av bradgardsindianen 2015-09-17 kl. 21:55.
2015-09-17, 21:54
Medlem
Qwarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Rimligen har den gått ner, den kan knappast varit särskilt stor innan heller.

Från att varit ett samhälle(?) få känner till, till Norden plus Litauenkänt.

Inbrott och stölder verkade ligga på relativt hög nivå för att vara på landet.

http://nlt.se/nyheter/lidkoping/1.4077965-flera-inbrott-pa-kinnekulle
2015-09-17, 21:57
Medlem
Det lät bra att det var "aktivitet"där och att det finns vittnesuppgifter om saker som skett.Om man läst den här tråden så får man lätt för sig att det endast handlar om mer eller mindre knackig dna-bevisning...Det måste vara jobbigt att läsa om alla tokerier här om man vet med sig att man lämnat avgörande vittnesmål!
2015-09-17, 21:59
Medlem
katw, det är en turistort. Cafeet är öppet året om och lönsamt nog att ha egen bagare samt ett par tre andra anställda. Dessutom körs förmodligen otaliga transporter till och från lantbruken runt i kring med de mindre industrier som brukar finnas. Det är innte ett undanskymt ställe i Bakvattnet precis även om det inte är någon metropol.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in