Citat:
Ursprungligen postat av
Rubar
Menar inte att säga emot, undrar bara; är det klarlagt att det var mopedens position då fadern kom till platsen?
Uppgiften kommer från en stamgäst, som med största sannolikhet aldrig kommer skriva ett ord i denna tråden själv. H*n uppfattade mopeden placerad exakt där jag angav, då H*n parkerar vid norra parkeringen.
Klart pålitlig uppgift i mina uppfattning, då även annan info inkommit i
förväg från densamme, som senare visat sig stämma - men självklart är det upp till var och en att avgöra värde.
Om mopeden stod på den platsen även när pappan kom, får däremot lämnas öppet, även om det är mest sannolikt att den inte flyttats på hela dagen.
Citat:
Ursprungligen postat av
Dripatologi
Inbrottet skulle troligen inte uppmärksammats om det gäller hämtning av sista blå kaffebrickan/kakfatet... Nice att rota utan ficklampa(därav vald tidpunkt)... Vid stöld av den blå servisen lämnades 1000:- kontanter orörda
Dagsljusfördelen köper jag då halvt. Väl på insidan slipper en oroa sig för ficklampsfladder som syns från landsvägen - Helt med på det.
Det är ett konstigt inbrott att skippa kassan dock, även om det är vad som tidigare hänt.
Om inbrottstjuvarna är bekanta med stängningsrutiner, varför inte vänta tills personalen lämnat?