2015-09-17, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Hoppas inbrottstjuven inte tar på sig en sådan här. Hur katten ser larmet skillnad på människa och hjort?
13-årig liten duktig bagarepojke låter som riktigt långskott i mina öron, har du kollat vem som var brevbärare i området när BO försvann? Minns dina ord att mördaren var rädd om BO o ville skona från typ livsfarliga insekter&smaskar på liket
2015-09-17, 20:38
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dripatologi
13-årig liten duktig bagarepojke låter som riktigt långskott i mina öron, har du kollat vem som var brevbärare i området när BO försvann? Minns dina ord att mördaren var rädd om BO o ville skona från typ livsfarliga insekter&smaskar på liket
Du får tro vad du vill, men den 13-årige pojken finns i bagarkläder i bageriet på bild i kaféets Facebook. Notera att jag fann det osannolikt att han är GM.
2015-09-17, 20:42
Medlem
Ydriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Åh, visste sedan tidigare att vi är motpoler i det här /blablabla/

Motpoler? Tyckte nog att dina uppgifter om att LH blivit bortförd levande i en låda var intressant för det är ju en klassisk metod vid kidnappning. Googlesök på https://www.google.se/?gfe_rd=cr&ei=4FMcVarWENfBtAGynYC4Bg#q=kidnappnig+ l%C3%A5da och du får ett uppslag till motiv som inte behandlats färdigt i tråden.
Missstänker dock att du inte vågar ta den diskussionen då inte åklagaren sagt något om den saken.
2015-09-17, 20:45
Medlem
Citat:
Du får tro vad du vill, men den 13-årige pojken finns i bagarkläder i bageriet på bild i kaféets Facebook. Notera att jag fann det osannolikt att han är GM.
Jag noterade initialt att även du såg det som långskott, men hänga ut ev diagnos på oskyldigt barn... Går min ära förbi
2015-09-17, 20:49
Medlem
Qwarts avatar
Citat:
Det ryktas att brottsligheten i Blomberg inte har gått ner sedan litauerna greps. Stämmer det?

Jaså, var har du fått det ifrån? Jag har inte pratat med nån som bor där eller nån som hört något om det, så jag vet inte. Men jag gjorde en snabbare sökning på "inbrott stöld Kinne-Kulle" och hittade inget på nätet efter LH försvann. Men du är nog bättre på att gräva fram sånt än mig, så länka gärna om du hittar något.
2015-09-17, 20:53
Medlem
Skaraborg2s avatar
18.30-20.00.

Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Om du talade med någon av ortsbefolkningen, menade de måhända att fadern och några av hans kollegor sökte kring området? För det var väl igång redan samma kväll. Cafeägaren åkte ju också ut för att öppna och sannolikt ordnades det väl några sökkedjor.

Fast dessa "aktiviteter" skall ha skett mellan 18.30-20.00. Då fanns det inga som var ute och sökte.

Återigen så vill jag betona att jag har ingen som helst kunskap om vad detta skall ha varit för "aktiviteter" eller av vilka.
2015-09-17, 20:54
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qwart
Jaså, var har du fått det ifrån? Jag har inte pratat med nån som bor där eller nån som hört något om det, så jag vet inte. Men jag gjorde en snabbare sökning på "inbrott stöld Kinne-Kulle" och hittade inget på nätet efter LH försvann. Men du är nog bättre på att gräva fram sånt än mig, så länka gärna om du hittar något.
Jag letade tre månader före försvinnandet och hittade inget heller. Men allt står inte i tidningen, så det som står i tidningen är för dåligt statistiskt underlag att gå på.
2015-09-17, 20:56
Medlem
bradgardsindianens avatar
Eller stod moppen lutad mot byggnaden? Vilket ju ju skulle vara verkligt märkligt, för att inte säga spooky.
2015-09-17, 20:57
Medlem
ME077s avatar
Här finns flera års brottshistorik, under "Polisronden":

http://www.gotenetidning.com/arkiv.html
2015-09-17, 21:01
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dripatologi
Min gamla motivteori att BO såg något tabu, växer sig allt starkare... Vid tidigare inbrott i närområdet har polisen säkrat skoavtryck ifrån man o troligen även kvinna... Fanns nyckel till caféet i ladan, så kunde larmet kopplas ur för att hämta kvarglömt typ kakfat till blå servicen

Det fetade = Onekligen sammanträffande. IB kan ha kunnat rutinerna, vem vet?
Jag ska inte käfta emot för mycket nu, men prövar att mota lite..

Att göra inbrott genom att gå in med nyckel, och därefter slå in rätt larmkod för att deaktivera larmet, gör att antalet potentiella inbrottstjuvar blir starkt begränsat för polisen att undersöka.
(Om inbrott lyckats)

Tidpunkten - Begås inbrott i fullt dagsljus, simultant med att caféet stänger, och personal rör sig på utsidan med låsning och rörelser mot fordon?

Nu är inte alla inbrottstjuvar skärpta så,, och polisen kan inte göra mycket mer när dom möts av nekande och bevisbrist, men just kombinationen av ovanstående är inget annat än IQ-Fiskmås om mordmotivet handlar om en observation av LH.
Jag är skeptisk.
Du skjuter stolpe ut, men bollen är på väg tillbaka mot dig..
Senast redigerad av rotesau 2015-09-17 kl. 21:03.
2015-09-17, 21:02
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Eller stod moppen lutad mot byggnaden? Vilket ju ju skulle vara verkligt märkligt, för att inte säga spooky.

Mopeden stod på stödet, nära hörnet/trappan - med framhjulet mot långsidan, i gruset.
Senast redigerad av rotesau 2015-09-17 kl. 21:05.
2015-09-17, 21:06
Medlem
Skaraborg2s avatar
Lastbryggan.

Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Mopeden stod på stödet, med framhjulet mot långsidan nära hörnet, i gruset.

Tack för den uppgiften. På bakre långsidan får inga t. ex. mopeder ställas p. g. a. lastbryggan.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in