Citat:
Du verkar ju åtminstone gå att prata med, till skillnad från DoÅ och många andra. Men känns ändå fruktlöst, då du omöjligt kan ha resonerat dig fram till att det inte finns bildbevis före år XX, och att kondensstrimmor inte kan vara "persistent", utan bara blint accepterat någons utsago att, så är det, utan argument varför. Då blir det också svårt att resonera dig ur sådant nonsens. Dessa är återkommande påståenden, varför det inte är något du själv kommit fram till. Precis som påståendet att man "försökt" att leta, utan lycka. Isf är du en otroligt dålig googlare.
Vill du verkligen "gå till botten" med det kan du väl försöka få tag på någon av nedanstående böcker innehållande kondensstrimmor:
A Colour Guide to Clouds. Scorer & Wexler, 1963.
Cloud Studies in Colour. Scorer & Wexler, 1967.
Clouds of the World. Scorer, 1972.
A Field Guide to the Atmosphere. Schaefer, 1981.
Peterson First Guide to Clouds and Weather. Schaefer & Peterson, 1991.
Här är även några filmer du kan leta upp gamla kopior av:
Irma la Douce, 1963
Joe Kidd, 1972
Gizmo!, 1977
Men visst, allt går att manipulera. Är konspirationen så omfattande som vissa påstår kanske allt ovanstående är fejk, men då behöver man ju heller inte efterfråga bevis som man ändå inte tror på.
Och varför kan vanliga moln "hänga kvar"? Trodde bara kemikalier kunde det...
Vill du verkligen "gå till botten" med det kan du väl försöka få tag på någon av nedanstående böcker innehållande kondensstrimmor:
A Colour Guide to Clouds. Scorer & Wexler, 1963.
Cloud Studies in Colour. Scorer & Wexler, 1967.
Clouds of the World. Scorer, 1972.
A Field Guide to the Atmosphere. Schaefer, 1981.
Peterson First Guide to Clouds and Weather. Schaefer & Peterson, 1991.
Här är även några filmer du kan leta upp gamla kopior av:
Irma la Douce, 1963
Joe Kidd, 1972
Gizmo!, 1977
Men visst, allt går att manipulera. Är konspirationen så omfattande som vissa påstår kanske allt ovanstående är fejk, men då behöver man ju heller inte efterfråga bevis som man ändå inte tror på.
Och varför kan vanliga moln "hänga kvar"? Trodde bara kemikalier kunde det...
Moln kan hänga kvar, dock inte kondensationsstrimmor, såtillvida att de inte utgörs av mer än kondens.
Är faktiskt en ganska fin googlare. Utmanar vem som helst att hitta artikel eller texboksutdrag från fordom som pratar om kondensationsstrimmor efter flygplan som hänger kvar i timmatal och sedemera breder ut sig som dis.
Att manipulering av sanningen/historia pågår för att stötta rådande önskad ordning är inte bara en Orwellsk mardröm utan pågår i detta nu. Det betyder inte att man har fördel av att lapa i sig allt vad Alex Jones gormar om, t.ex.
Jag tycker det är synd att det ska behöva vara så vansinnigt polariserat. Ännu mer synd att det tycks vara påtagligt utmanande att hålla en vettig dialog kring det material man har i ämnet.
Vad vi helt säkert kan veta är att det släpps ut något i atmosfären, av vilket ett av syftena är att modifiera väder. I tyskland har det medgetts att de experimenterat med att slå ut radar, i alla fall så hette det så officiellt.
Vad vi inte kan veta är vad exakt som sprutas ut i atmosfären och hur det påverkar oss, om det gör det. Därikring finns alldeles för mycket ståhej för att kunna vara helt säker, i alla fall jag.
Diskrepansen kommer i frånvaron av transparens. NÅgot pågår, men vi får inte veta vad. Det borde ligga i varje engagerad intelligenst människas intresse att veta att allt är ok.
Jag skulle hemskt gjärna få det bevisat att allt är ok. Det vore trevligt.
Det är inte för mitt nöjes skull jag tror på existensen av chemtrails, eller för att jävlas med någon som helst av allt inte vill tro på att regeringar i alla tider fram till nu rövknullar sin population bäst de vill om det är dem till gagn.
Jag är inte så passionerad att jag kommer beställa några böcker, men vid tillfälle när jag har tid ska jag kika lite kring källorna du postade.
På en halvt relaterad not; vi är alla bröder och systrar på den här planeten. Vi måste ta hand om varandra. Ingen annan kommer göra det.