2015-09-17, 08:21
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
Det skrivs verkligen historia nu. Oavsett om man är för eller emot massinvandringen tror jag alla parter kan vara överens om att detta kommer att få mycket stora konsekvenser för lilla Sverige framöver. Typ ett nytt Malmö per ÅR!

Och alla vill bo i storstäderna.
Citera
2015-09-17, 08:46
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sjalvebastedrang
14000 man är att betrakta som en armé i ett svenskt sammanhang. Man kan nog tro att det finns tjänstemän inom diverse myndigheter inklusive SÄPO, som börjar bli nervösa nu.

Funderar återkommande på detta, SÄPO var håller de hus? Polisen kommer få mycket arbete, och det utbildas poliser i hantering av kravallmassor. Frågan är om dagens poliser vill riskera livet allt för mycket inom de närmaste åren.

Flyktingströmmarna kommer heller inte ta slut, det är uppenbart vi måste stänga gränserna.
Vill politikerna ha inbördeskrig?
Det kommer bli katastrof, upplopp och ihjälslagna svenskar är att vänta.
Citera
2015-09-17, 09:01
Medlem
Glauciuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ducadream
Edit: Tydligen ifrån Migrationsverket. Men alla kommer inte stanna ändå( få asyl) tyvärr, så jag förstår inte varför ni blir så upprörda.

En relevant fråga. Alla kommer visserligen inte stanna men under tiden som man väntar på att få svar på sin asylbegäran bor man i en av Migrationsverkets upphandlade hem. Det betyder med andra ord att dessa flyktingar, även de som inte kommer få stanna (vilket egentligen bara är en liten del då Sverige är generösa med att ge ut uppehållstillstånd) kommer likväl kosta Sverige enorma summor.

Citat:
Jag skulle vilja påstå att en liten procent av dessa kommer få uppehållstillstånd. Tyvärr. De kommer få åka tillbaka till misären. Det njuter ni av eller hur?

Vad har du för belägg på detta påstående? Hittills har Sverige varit det land som beviljar flest asyl sett till antal asylsökande och om dessa flyktingar påstår sig komma från Syrien så gör det allting mycket enklare då Sverige erbjuder PUT till samtliga syrier som lyckas ta sig hit.
Senast redigerad av Glaucius 2015-09-17 kl. 09:04.
Citera
2015-09-17, 09:04
Medlem
Carcosas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robin:D
Fan va gött det ska bli o flytta från norden,ska jag sitta på en strand å läsa om hur sverige kollapsar med en mohito i handen och en hora i den andra,kanske inte det mest romantiska men seriöst fortfarande bättre än twilight right?

Kommer bli jobbigt att komma tillbaka om något år då;S

ta det lugnt, resten av världen går samma öde till mötes. när judarna är klara med att decimera europa så står asien på tur - de [judarna] gillar nämligen inte rivalitet i någon form, och även om kinas militär är ljusår efter USA (som ju de facto styrs av judar genom centralbank, kongress och lobbyister) så lär sionisterna inte vilja ta några risker. regnet av araber och negrer kommer att sprida sig, var så säker

dra ditt strå till stacken och kriga lite istället. kan nog bli skoj att panga förortsblatte
Citera
2015-09-17, 09:19
Bannlyst
som liten statistikbög så vet jag att bifallsnivån hållt sig på jämna 77-79 procent under hela 00-talet.
Självklart högst i OECD. Så det kommer inte bli många som får lämna. (och dom lär väl hålla sig undan tills det kommer en ny amnesi.)

Nu kommer "poccenten" vara ännu högre pga. syrier har fri PUT.

Det som händer just nu är att regeringskansliet sitter och skakar tänder och hoppas att dessa världrekord siffror skall klinga av framåt slutet av oktober. Men icke sa nicke!!! Nu vet heeela världen om att sverige är världens mest generösa bidragsland.

Ryktet har t.o.m spridit sig till dom fiina kretsarna i staterna. Löfven är specialinbjuden att träffa Obama och världförbättrarna Beyoncé och Chris Martin från Coldplay på en stor migrantgala nästa vecka i NY.

Det var ju såna här smörgåsbord Djurgåårds-Freddan vill vara med i. Tycker att Löfven kan ta med Fredrik på galan.
Citera
2015-09-17, 09:44
Medlem
Det här är helt ohållbart. Sverige kommer ta oerhörd skada av massinvandringen som nått episka nivåer. Gammelmedia får sovjetblaskan pravda att framstå som en lätt bris med sina eviga snyftrepotage och politiker som fullständigen skiter i Sveriges välfärd. Hade svenska folket varit lite mer upplysta skulle SD ligga på ca 70% nu och mp mfl krälat i tvåprocents gyttjan. 1000 nya personer berikar vårt avlånga land varje dag och för var och en av dessa krävs min 1 säng, tak över huvudet, mat, kläder, fickpengar läkarvård och en massa annat som kostar. Jag kräks på riktigt nu får det faan vara nog.
Citera
2015-09-17, 10:05
Medlem
Nu har även Migrationsverkets GD bekräftat att vi alltså tar emot 7000 "flyktingar" i veckan. Detta kommer att sluta i katastrof!
Citera
2015-09-17, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av --aa--
Nu har även Migrationsverkets GD bekräftat att vi alltså tar emot 7000 "flyktingar" i veckan. Detta kommer att sluta i katastrof!
Det kommer det göra, fullkomligen vansinnigt.
Citera
2015-09-17, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CliviaMiniata
Det är sant. Nu är det ett faktum. Eftersom regeringen inte ingriper mot invasionen av migranter utan tvärt om uppmuntrar den, så är det slut med det som var Sverige.
Igår såg jag i en länk hur en hop migranter försökte ta sig in i Ungern med våld skanderade allahhu akbar. Det var män ifrån Pakistan, Burma och vem vet varifrån. Riktigt otäcka och våldsamma typer. Naturligtvis så var det inte några stora problem för ungerska specialpoliser att kasta ut migranterna ur landet igen. Ingen dog. Svårare än så var det inte.
Att Sveriges regering tänker släppa in obegränsat med migranter är värre än ansvarslöst. Det är ren ondska.
Tänk att så få svenskar inser vad som kommer att ske. De tror att vi har någon magisk formel som förvandlar våldsamma består till tacksamma produktiva svenskar. Nej. Sagor är påhittade.
I verkliga livet så kommer det här att sluta illa, mycket illa.
Tänk om Volvo raggarna börjar bränna islamister i burar och gruppvåldta hucklekärringar. Det kan bli verklighet snart.
Men det är för svårt att förstå för pk människor.
När horder av totalt våldsamma och ociviliserade män tas in i landet så kommer de som redan bor här att kasta av sig masken och svara med våld.

Nu drar det nog, precis som med morotsodlingen i vardagsrummet, i väg lite väl mycket.

Du får nog lära känna din egen befolkning lite bättre innan du uttalar dig om totala främlingar om du ska få trovärdighet.

"Volvoraggare" är i nio fall av tio hyggliga väldigt lugna och oskylldiga grabbar som inte gör en fluga för när och inte dom första kandidaterna till en frivillig stormtruppsarme.
Citera
2015-09-17, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yoda69
Just nu avhyses det illegala bosättningar 3 ggr/dag i vissa parker runt Stockholm Stad, allt på skattebetalarnas bekostnad...på det kommer röjning av bråte, sanering av sandlådor (där barn leker samt även sk sandreservlådor) pga avföring, lagningar av lekutrustning, då dessa bryts sönder och används som ved ( även överhängande risk för olyckor)... kan vittna om att det inte handlar om småpengar (en bra medelårslön), varje dag, minst...
Tänk bara tanken om den pengen kunde läggas till en skola, ett sjukhus, ett ålderdomshem...varje dag!?

Hur vet jag det - jobbar med skiten!

Det här var intressant. Jag har sett en klar förändring/förbättring detta år och misstänkte att staden bytt strategi och nu har samma policy mot romläger som mot klotter. -det ska bort omgående.

Då är ju frågan:

Gäller detta bara i innerstan för att hålla den ren?

Var tar dom avhysta vägen, började nästan ett tag fundera på om staden ordnar någon form av boende åt dom. Sån skillnad tycker jag det blivit. Vet du något om det?
Citera
2015-09-17, 10:23
Medlem
Citat:
Men alla kommer inte stanna ändå( få asyl) tyvärr, så jag förstår inte varför ni blir så upprörda.

Jag är för invandring. Men det hörs ändå att du är felinformerad. Jag jobbar på flyg och har varit med vid deportationer. Hur många av alla som får avslag tror du verkligen avvisas per år? Och till var tror du, du skriver att de skickas "tillbaka till misären", det låter inte som att du är medveten om vilka länder Sverige avvisar till och inte.
Citera
2015-09-17, 10:52
Medlem
Yoda69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Det här var intressant. Jag har sett en klar förändring/förbättring detta år och misstänkte att staden bytt strategi och nu har samma policy mot romläger som mot klotter. -det ska bort omgående.

Då är ju frågan:

Gäller detta bara i innerstan för att hålla den ren?

Var tar dom avhysta vägen, började nästan ett tag fundera på om staden ordnar någon form av boende åt dom. Sån skillnad tycker jag det blivit. Vet du något om det?

Nope, det gäller inte bara Sthlm Stad, fler kranskommuner gör det samma idag och det kostar rejäla summor även där... försvinner gör de inte, tvärt om!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in