Citat:
Ursprungligen postat av
Clodius
Fast nu svara du ju inte alls på det jag skrev. Och jag har inte heller sagt "att en väpnad minorietet skall belönas..." Det jag sagt är att det är Östukrinas folk som bör få avgöra sin egen politiska framtid. Dian halmgubbar hedrar dig inte!
Jo det var exakt det jag gjorde.
I såväl Parlaments som Presidentval valde en majoritet av det Ukrainska folket kandidater och partier som stod för en västvänligare politik med EU och i framtiden NATO medlemsskap på agendan.
Därmed har det Ukrainska folket gjort sitt val och det är bara för minoriteten att acceptera det.
Du försökte hävda att ett land som värnas sitt teritorium bedriver kollonism mendan jag rättade dig och påpekade att det är det enbart ockupationsmakten som ägnar sig åt.
Sen vill du fortfarande att just den beväpnande minoriteten av separatister ska få rätten att bestämma över Ukrainska naturtillgångar. Det är och förblir att ge dem något ingen annan vanlig Ukrainare har.
Därmed så vill du belöna deras våldsanvändning igen.
Ville du istället stå upp för demokrati och rättvisa så skulle du hålla med om att de ska ha samma regler och behandlas på samma sätt som alla andra medborgare i landet. Dvs hanteras av demokratiskt valda ledare, inte självutnämda diktatorer. Följa landets lagar och konstitution och inte begå grova vålds och vapenbrott dagarna i ända.
Det är tragist att se dig fortsätta försvara en rysk marionettstat och dess självutnämnda diktatorer