2015-09-16, 21:50
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Och hur fan vet du det?
En spekulation är alltid en spekulation. Det sticker jag inte under stol med. Men hur kan du veta att den är felaktig?
Finns det spår av IB på¨brottsplatsen/fyndplatsen (av något) kan hon lika gärna vara GM, det är vad jag säger. Då gäller det att finna ett motiv, vilket jag just gjorde.

Cafeägaren lär väl upptäcka om det är någon annan än den hon anställt som jobbar hos henne...det är inte lätt att stjäla andras jobb.
2015-09-16, 21:54
Medlem
Skaraborg2s avatar
Felaktig spekulation.

Citat:
Och hur fan vet du det?
En spekulation är alltid en spekulation. Det sticker jag inte under stol med. Men hur kan du veta att den är felaktig?
Finns det spår av IB på¨brottsplatsen/fyndplatsen (av något) kan hon lika gärna vara GM, det är vad jag säger. Då gäller det att finna ett motiv, vilket jag just gjorde.

Hur fan jag kan veta det? Det måste alltså till ett svärord för att ställa en fråga?

Det kan du ju ta och fundera över, men jag vet faktiskt att så inte var fallet.
2015-09-16, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Det vet jag väl. Fråga dig istället varför inte lillebror anses kunna störa utredningen genom att förstöra bevis eller påverka vittnet, han är ju trots allt misstänkt för ett mord och har all anledning att göra allt för att undkomma lagföring.

Jag ger inte mycket för snacket om att polisen och åklagaren har en hyfsad uppfattning om vad som hände.

Jag ger inte mycket för snack om att polisen inte skulle kunna ha en hyfsat bra bild om vad som hände Lisa. Alla pusselbitar som bygger deras bild har vi ingen aning om.
2015-09-16, 21:58
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Hur fan jag kan veta det? Det måste alltså till ett svärord för att ställa en fråga?

Det kan du ju ta och fundera över, men jag vet faktiskt att så inte var fallet.
Varför påstår du det om du inte vet?
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Nej Lisa hade inte snott 35-åringens hustrus arbete.
2015-09-16, 21:59
Medlem
Citat:
Och hur fan vet du det?

Hustrun hade jobbat på caféet ett år innan Lisa började där och vad Lena sagt arbetade inte hustrun så länge eftersom hon inte behövdes mer helt enkelt, om jag inte missminner mig helt..
2015-09-16, 22:01
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Och hur fan vet du det?
Det har sagts att hustrun jobbade vid två-tre tillfällen med städning efter en renovering. Alltså inte samma arbetsuppgifter eller samma typ av anställning som Lisa hade.
2015-09-16, 22:01
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av helsan
Hustrun hade jobbat på caféet ett år innan Lisa började där och vad Lena sagt arbetade inte hustrun så länge eftersom hon inte behövdes mer helt enkelt, om jag inte missminner mig helt..
Hustrun städade, Lisa serverade. Kaféägaren föredrar tydligen unga, vackra flickor till den senare sysslan.
2015-09-16, 22:02
Medlem
Skaraborg2s avatar
Två dagar.

Citat:

Just det. Det var under våren 2014 som hon arbetade där i två dagar med städning.
Senast redigerad av Skaraborg2 2015-09-16 kl. 22:04.
2015-09-16, 22:04
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:

Var det inte kvinnan själv som slutade? Långt innan Lisa började. Hon städade väl där, hade kanske inte språkkunskaperna för att jobba i serveringen och kassan. Så det verkar inte vara samma jobb.
2015-09-16, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Hustrun städade, Lisa serverade. Kaféägaren föredrar tydligen unga, vackra flickor till den senare sysslan.

Hahaha, ja onekligen verkar det så.
Hustrun arbetade väl där ett år innan Lisa och inte samtidigt som Lisa?
2015-09-16, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Var det inte kvinnan själv som slutade? Långt innan Lisa började. Hon städade väl där, hade kanske inte språkkunskaperna för att jobba i serveringen och kassan. Så det verkar inte vara samma jobb.

Jag tycker mig minnas att Lena sagt att hon inte behövdes mer helt enkelt och därför slutade.
Inga goda språkkunskaper gav arbete därefter.
Senast redigerad av helsan 2015-09-16 kl. 22:10.
2015-09-16, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Det vet jag väl. Fråga dig istället varför inte lillebror anses kunna störa utredningen genom att förstöra bevis eller påverka vittnet, han är ju trots allt misstänkt för ett mord och har all anledning att göra allt för att undkomma lagföring.

Jag ger inte mycket för snacket om att polisen och åklagaren har en hyfsad uppfattning om vad som hände.

Åklagaren har inte sagt att brorsan som är släppt inte kan störa utredningen eller påverka vittnen. Men misstankarna är inte starka nog att hålla honom i häktet. Du skulle behöva gå en grundkurs i straffrätt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in